Pokaż:
najczęściej oceniane książki
Kategorie:
wszystkie gatunki i kategorie
1
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 5,00
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,75
Prozaik serbski Svetislav Basara ogłosił debiutancki tom opowiadań "Priče u nesajanju" ("Opowiadania w zaniku", 1982), mając niecałe lat trzydzieści, najnowszy tom - w 2016 roku.
Forma opowiadania jest stale obecna w jego twórczości, a krytyka serbska nazywa go mistrzem gatunku. Nie bez racji podkreśla się też pokrewieństwo prozy Basary z dziełami Gombrowicza, zwłaszcza z "Kursem filozofii w sześć godzin i kwadrans". Na pozór lekkie i swobodne, utwory serbskiego pisarza są dość wyraźnie pods...
Prozaik serbski Svetislav Basara ogłosił debiutancki tom opowiadań "Priče u nesajanju" ("Opowiadania w zaniku", 1982), mając niecałe lat trzydzieści, najnowszy tom - w 2016 roku.
Forma opowiadania jest stale obecna w jego twórczości, a krytyka serbska nazywa go mistrzem gatunku. Nie bez racji podkreśla się też pokrewieństwo prozy Basary z dziełami Gombrowicza, zwłaszcza z "Kursem filozofii w sześć godzin i kwadrans". Na pozór lekkie i swobodne, utwory serbskiego pisarza są dość wyraźnie pods...
Czytaj więcej
3
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Czytaj więcej
4
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
"Dejan Aleksić, serbski krewny Jerzego Ficowskiego, Charlesa Simicia i Larsa Gustafssona, podobnie jak oni zna magiczne sztuczki. Kolorowymi żaróweczkami o różnej mocy potrafi naświetlić przedmiot jednocześnie z kilku stron, wystawiając na widok (niepubliczny) to, co dotychczas kryło się przed okiem i resztą zmysłów. Dzięki tym chwytom rzeczy dwuwymiarowe skaczą w trzeci wymiar i dalej, a z błahostek wykukują poważne zagadnienia epistemologii i filozofii języka. Guzik, grzebień, kapelusz, fajka,...
"Dejan Aleksić, serbski krewny Jerzego Ficowskiego, Charlesa Simicia i Larsa Gustafssona, podobnie jak oni zna magiczne sztuczki. Kolorowymi żaróweczkami o różnej mocy potrafi naświetlić przedmiot jednocześnie z kilku stron, wystawiając na widok (niepubliczny) to, co dotychczas kryło się przed okiem i resztą zmysłów. Dzięki tym chwytom rzeczy dwuwymiarowe skaczą w trzeci wymiar i dalej, a z błahostek wykukują poważne zagadnienia epistemologii i filozofii języka. Guzik, grzebień, kapelusz, fajka,...
Czytaj więcej
5
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
"Sabo się zatrzymał" to prywatny dziennik żałoby, raport z rozpaczy rozpisany na kilkadziesiąt trzymających w napięciu miniesejów o rzeczach, zjawiskach i zdarzeniach związanych z człowiekiem umierającym. To zapis uczuć mężczyzny, który powoli tracąc żonę, musi przyjąć jej śmierć i jednocześnie nie pozwolić, żeby rozpadł się otaczający go świat. Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak funkcjonować "potem", z pęknięciem w poprzek jaźni, które nijak nie chce zasklepić się blizną, a które trz...
"Sabo się zatrzymał" to prywatny dziennik żałoby, raport z rozpaczy rozpisany na kilkadziesiąt trzymających w napięciu miniesejów o rzeczach, zjawiskach i zdarzeniach związanych z człowiekiem umierającym. To zapis uczuć mężczyzny, który powoli tracąc żonę, musi przyjąć jej śmierć i jednocześnie nie pozwolić, żeby rozpadł się otaczający go świat. Książka jest próbą odpowiedzi na pytanie, jak funkcjonować "potem", z pęknięciem w poprzek jaźni, które nijak nie chce zasklepić się blizną, a które trz...
Czytaj więcej