Pokaż:
najwyżej oceniane książki
Ocenione książki otrzymały minimum 10 ocen
1
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,88
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 4,88
"Louise Glück nie jest poetką, która myśli w kategoriach jednego, odrębnego wiersza, istniejącego niezależnie od innych - ona przeważnie komponuje cykle poetyckie, w których pojedyncze wiersze dopełniają się jak kamyki w mozaice. Wiersze w »Araracie« mają narracyjną ciągłość, układają się w opowieść o rodzinie" - mówi o prezentowanym tomie Krystyna Dąbrowska.
"Ararat" to pierwsze spotkanie polskiego czytelnika z twórczością amerykańskiej noblistki.
[Wydawnictwo a5, 2021]
"Louise Glück nie jest poetką, która myśli w kategoriach jednego, odrębnego wiersza, istniejącego niezależnie od innych - ona przeważnie komponuje cykle poetyckie, w których pojedyncze wiersze dopełniają się jak kamyki w mozaice. Wiersze w »Araracie« mają narracyjną ciągłość, układają się w opowieść o rodzinie" - mówi o prezentowanym tomie Krystyna Dąbrowska.
"Ararat" to pierwsze spotkanie polskiego czytelnika z twórczością amerykańskiej noblistki.
[Wydawnictwo a5, 2021]
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 13
|
Średnia ocena: 4,08
Liczba ocen: 13
|
Średnia ocena: 4,08
Tom wyreżyserowany przez autora zgodnie z regułami gatunku kina mondo cane. Jarniewicz rejestruje prawdziwe śmierci znajomych, zerwania, odejścia - i bezlitośnie przygląda się własnym reakcjom na te "krańcówki". Kpiarsko poczyna sobie z modelem poezji konfesyjnej, gdy obnaża zarówno perwersyjny wojeryzm mediów, jak i słabości własnego, coraz częściej schorowanego ciała. Ciągle zmienia perspektywę składni: raz ustawia obiektyw z ironicznego dystansu, a chwilę później kameruje wszystko w szokująco...
Tom wyreżyserowany przez autora zgodnie z regułami gatunku kina mondo cane. Jarniewicz rejestruje prawdziwe śmierci znajomych, zerwania, odejścia - i bezlitośnie przygląda się własnym reakcjom na te "krańcówki". Kpiarsko poczyna sobie z modelem poezji konfesyjnej, gdy obnaża zarówno perwersyjny wojeryzm mediów, jak i słabości własnego, coraz częściej schorowanego ciała. Ciągle zmienia perspektywę składni: raz ustawia obiektyw z ironicznego dystansu, a chwilę później kameruje wszystko w szokująco...
Czytaj więcej