Pokaż:
najczęściej oceniane książki
Kategorie:
językoznawstwo, nauka o literaturze
1
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,50
Kursywa kojarzy się z ruchem i dynamiką, a jednocześnie z płynnością pisma ręcznego. Niektórzy uważają, że dzięki jej zastosowaniu czytanie staje się doświadczeniem bardziej zmysłowym. Jako krój powszechnie stosowany do wyróżniania fragmentów tekstu, musi jednocześnie znakomicie komponować się z antykwą i wyraźnie się od niej odcinać. Stworzenie doskonałej kursywy jest nie lada sztuką i wymaga odpowiedniej wiedzy – zwykłe mechaniczne pochylenie liter jedynie pozbawia pismo charakteru i witalnośc...
Kursywa kojarzy się z ruchem i dynamiką, a jednocześnie z płynnością pisma ręcznego. Niektórzy uważają, że dzięki jej zastosowaniu czytanie staje się doświadczeniem bardziej zmysłowym. Jako krój powszechnie stosowany do wyróżniania fragmentów tekstu, musi jednocześnie znakomicie komponować się z antykwą i wyraźnie się od niej odcinać. Stworzenie doskonałej kursywy jest nie lada sztuką i wymaga odpowiedniej wiedzy – zwykłe mechaniczne pochylenie liter jedynie pozbawia pismo charakteru i witalnośc...
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 6,00
Druga, pozycja z serii „Estetyka Książki” porusza znaczenie formy i treści książki w komunikacji.
Roland Reuß przedstawia i analizuje projekty i rozwiązania typograficzne, metody oprawy i wyroby papiernicze. Bada jak zmieniała się relacja między treścią a formą książki w ciągu ostatnich 200 lat.
Niniejszy esej koncentruje się na zagadnieniu właściwej ergonomii książki, która jest i pozostaje najważniejszym elementem przekazu tradycji kulturowej i nie może być zastąpiona przez media cyfro...
Druga, pozycja z serii „Estetyka Książki” porusza znaczenie formy i treści książki w komunikacji.
Roland Reuß przedstawia i analizuje projekty i rozwiązania typograficzne, metody oprawy i wyroby papiernicze. Bada jak zmieniała się relacja między treścią a formą książki w ciągu ostatnich 200 lat.
Niniejszy esej koncentruje się na zagadnieniu właściwej ergonomii książki, która jest i pozostaje najważniejszym elementem przekazu tradycji kulturowej i nie może być zastąpiona przez media cyfro...
Czytaj więcej
3
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Liczba ocen: 1
|
Średnia ocena: 4,00
Hans Rudolf Bosshard (ur. 1929) – malarz, grafik i fotograf; z wykształcenia typograf, w pozostałych dziedzinach samouk. Od 1959 roku nauczyciel w szkołach zawodowych i w Szkole Rzemiosła Artystycznego i Dizajnu w Zurychu (na kierunkach typografia, fotografia i grafika) oraz kierownik sekcji projektowania typograficznego w Średniej Szkole Dizajnu w tym mieście. Projektant książek oraz katalogów i plakatów wystawowych. Autor wielu publikacji na temat typografii, krojów pisma i sztuki. Założyciel ...
Hans Rudolf Bosshard (ur. 1929) – malarz, grafik i fotograf; z wykształcenia typograf, w pozostałych dziedzinach samouk. Od 1959 roku nauczyciel w szkołach zawodowych i w Szkole Rzemiosła Artystycznego i Dizajnu w Zurychu (na kierunkach typografia, fotografia i grafika) oraz kierownik sekcji projektowania typograficznego w Średniej Szkole Dizajnu w tym mieście. Projektant książek oraz katalogów i plakatów wystawowych. Autor wielu publikacji na temat typografii, krojów pisma i sztuki. Założyciel ...
Czytaj więcej