Pokaż:
najczęściej oceniane książki
1
Liczba ocen: 386
|
Średnia ocena: 4,82
Liczba ocen: 386
|
Średnia ocena: 4,82
Elena i Lila, przyjaciółki znane czytelnikom z "Genialnej przyjaciółki" i "Historii nowego nazwiska", to młode kobiety, które szybko musiały dorosnąć. Lila wyszła za mąż w wieku szesnastu lat, porzuciła jednak męża i dostatnie życie. Trafia do fabryki, gdzie pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Elena opuściła Neapol, a sprzedażowy sukces jej książki otworzył jej drzwi do świata zamożnych i wykształconych ludzi. Obie kobiety przez lata próbowały pokonać biedę i ignorancję, walcząc o swoją niezale...
Elena i Lila, przyjaciółki znane czytelnikom z "Genialnej przyjaciółki" i "Historii nowego nazwiska", to młode kobiety, które szybko musiały dorosnąć. Lila wyszła za mąż w wieku szesnastu lat, porzuciła jednak męża i dostatnie życie. Trafia do fabryki, gdzie pracuje w bardzo ciężkich warunkach. Elena opuściła Neapol, a sprzedażowy sukces jej książki otworzył jej drzwi do świata zamożnych i wykształconych ludzi. Obie kobiety przez lata próbowały pokonać biedę i ignorancję, walcząc o swoją niezale...
Czytaj więcej
2
Liczba ocen: 353
|
Średnia ocena: 4,81
Liczba ocen: 353
|
Średnia ocena: 4,81
"Czasem zdarzają się jeszcze genialni pisarze. Nigdy nie zapomnę chwili, w której odkryłem Elenę Ferrante".
Jonathan Franzen
Ostatni tom bestsellerowej serii, którą otwiera "Genialna przyjaciółka". W skład tetralogii wchodzą również "Historia nowego nazwiska" oraz "Historia ucieczki". Wszystkie powieści odniosły międzynarodowy sukces i zostały docenione także w środowisku pisarskim.
Elenę i Lilę łączy niełatwa więź oparta na miłości, nienawiści, zazdrości, dominacji i podległości. ...
"Czasem zdarzają się jeszcze genialni pisarze. Nigdy nie zapomnę chwili, w której odkryłem Elenę Ferrante".
Jonathan Franzen
Ostatni tom bestsellerowej serii, którą otwiera "Genialna przyjaciółka". W skład tetralogii wchodzą również "Historia nowego nazwiska" oraz "Historia ucieczki". Wszystkie powieści odniosły międzynarodowy sukces i zostały docenione także w środowisku pisarskim.
Elenę i Lilę łączy niełatwa więź oparta na miłości, nienawiści, zazdrości, dominacji i podległości. ...
Czytaj więcej
3
Liczba ocen: 19
|
Średnia ocena: 4,74
Liczba ocen: 19
|
Średnia ocena: 4,74
Elena ma pasję, którą od dzieciństwa przekazywała jej babcia. Zajmuje się wytwarzaniem perfum, otacza się esencją kwiatów, drzew i przypraw, a zapachy są językiem, którym się porozumiewa.
Kiedy Elena rozstaje się z narzeczonym, z którym od jakiegoś czasu mieszkała i z którym planowała założyć rodzinę, traci poczucie bezpieczeństwa i wiarę w miłość.
Nadal ma jednak swoją pasję, która zaprowadza ją do Paryża, stolicy perfum, gdzie zapachy przygotowuje się według starych receptur. Tworzone pr...
Elena ma pasję, którą od dzieciństwa przekazywała jej babcia. Zajmuje się wytwarzaniem perfum, otacza się esencją kwiatów, drzew i przypraw, a zapachy są językiem, którym się porozumiewa.
Kiedy Elena rozstaje się z narzeczonym, z którym od jakiegoś czasu mieszkała i z którym planowała założyć rodzinę, traci poczucie bezpieczeństwa i wiarę w miłość.
Nadal ma jednak swoją pasję, która zaprowadza ją do Paryża, stolicy perfum, gdzie zapachy przygotowuje się według starych receptur. Tworzone pr...
Czytaj więcej
4
Liczba ocen: 15
|
Średnia ocena: 3,83
Liczba ocen: 15
|
Średnia ocena: 3,83
Opowieść o ogniu i popiołach uczucia między dwojgiem ludzi, którzy dla siebie przekraczają granice norm moralnych, choć jeszcze niedawno sami je sobie narzucili.
Delia i Gaetano byli parą. Teraz już nie są razem i właśnie uczą się żyć osobno. On wyprowadził się do wynajętej kawalerki, a ona została w ich mieszkaniu z synkami, Cosmo i Nico. Umówili się na kolację w restauracyjnym ogródku krótko potem, jak doprowadzili do rozpadu swojej rodziny. Delia i Gaetano są jeszcze młodzi, mają więcej ...
Opowieść o ogniu i popiołach uczucia między dwojgiem ludzi, którzy dla siebie przekraczają granice norm moralnych, choć jeszcze niedawno sami je sobie narzucili.
Delia i Gaetano byli parą. Teraz już nie są razem i właśnie uczą się żyć osobno. On wyprowadził się do wynajętej kawalerki, a ona została w ich mieszkaniu z synkami, Cosmo i Nico. Umówili się na kolację w restauracyjnym ogródku krótko potem, jak doprowadzili do rozpadu swojej rodziny. Delia i Gaetano są jeszcze młodzi, mają więcej ...
Czytaj więcej
5
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 5,08
Liczba ocen: 12
|
Średnia ocena: 5,08
Giorgio Manganelli (1922-1990) żyje w świecie fikcji. Jego świat jest doskonały, mistrzowski w rysunku, matematycznie dokładny i bezbłędnie zawikłany.
„Centurię” zaludnia tłum dziwnych postaci, panów w średnim wieku, mniej lub bardziej wykształconych, lepiej czy gorzej ubranych. Każdy z bohaterów przeżywa swój dziwny epizod; czasami jest to sytuacja, która rozciąga się na całe lata. Samotnicy z wyboru czy przypadku, większą część przeznaczonego im czasu spędzają na czekaniu; czekają na kobiet...
Giorgio Manganelli (1922-1990) żyje w świecie fikcji. Jego świat jest doskonały, mistrzowski w rysunku, matematycznie dokładny i bezbłędnie zawikłany.
„Centurię” zaludnia tłum dziwnych postaci, panów w średnim wieku, mniej lub bardziej wykształconych, lepiej czy gorzej ubranych. Każdy z bohaterów przeżywa swój dziwny epizod; czasami jest to sytuacja, która rozciąga się na całe lata. Samotnicy z wyboru czy przypadku, większą część przeznaczonego im czasu spędzają na czekaniu; czekają na kobiet...
Czytaj więcej
6
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,50
Liczba ocen: 9
|
Średnia ocena: 4,50
Gorzka refleksja o przemijaniu świata, gdy i wielki sukces, i błąd życiowy przestają mieć jakiekolwiek znaczenie.
Enrico Vallesi, pisarz, który kiedyś świetnie zadebiutował, pod wpływem powracających wspomnień i poczucia bezsensu istnienia, postanawia wrócić do opuszczonej przed laty rodzinnej miejscowości na południu Włoch. W ten sposób rozpoczyna się podróż do czasu jego młodości, która pełna była gwałtownych i niebezpiecznych uczuć oraz tajemnic.
Gianrico Carofiglio (ur. 1961) – włoski ...
Gorzka refleksja o przemijaniu świata, gdy i wielki sukces, i błąd życiowy przestają mieć jakiekolwiek znaczenie.
Enrico Vallesi, pisarz, który kiedyś świetnie zadebiutował, pod wpływem powracających wspomnień i poczucia bezsensu istnienia, postanawia wrócić do opuszczonej przed laty rodzinnej miejscowości na południu Włoch. W ten sposób rozpoczyna się podróż do czasu jego młodości, która pełna była gwałtownych i niebezpiecznych uczuć oraz tajemnic.
Gianrico Carofiglio (ur. 1961) – włoski ...
Czytaj więcej
7
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 4,14
Liczba ocen: 7
|
Średnia ocena: 4,14
Kto w Srebrenicy chciał ocalić swą niewinność, musiał umrzeć.
„Irina nie wiedziała, po co tutaj przyszliśmy – zresztą skąd miała wiedzieć. Koniec końców, zakochała się w długowłosym chłopaku z gitarą, a ten właśnie po raz trzeci miał wstąpić w szeregi. Właściwie to nie wiem, z kim mam iść na wojnę. Ja? Powinni uznać mnie za rzadki przypadek prawdziwego Jugosłowianina. Urodzony kilka kilometrów stąd, w części Bośni i Hercegowiny, gdzie Serbowie stanowili większość, w chorwackiej rodzinie. Ni...
Kto w Srebrenicy chciał ocalić swą niewinność, musiał umrzeć.
„Irina nie wiedziała, po co tutaj przyszliśmy – zresztą skąd miała wiedzieć. Koniec końców, zakochała się w długowłosym chłopaku z gitarą, a ten właśnie po raz trzeci miał wstąpić w szeregi. Właściwie to nie wiem, z kim mam iść na wojnę. Ja? Powinni uznać mnie za rzadki przypadek prawdziwego Jugosłowianina. Urodzony kilka kilometrów stąd, w części Bośni i Hercegowiny, gdzie Serbowie stanowili większość, w chorwackiej rodzinie. Ni...
Czytaj więcej
8
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,42
Liczba ocen: 6
|
Średnia ocena: 4,42
Debiut na polskim rynku jednego z najwybitniejszych włoskich prozaików, będący wyborem krótkich próz z lat 1937-1978. Autor, wokół którego życia i dzieła narosła legenda, z upodobaniem rozbija powieściowe konwencje, odwracając role tradycyjnych bohaterów literackich. Proza ta, spowinowacona z symbolizmem, surrealizmem, hermetyzmem, nie poddaje się łatwym klasyfikacjom ani jednoznacznym interpretacjom, zapraszając czytelnika w podróż do świata sprzecznego z ogólnymi wyobrażeniami o porządku i har...
Debiut na polskim rynku jednego z najwybitniejszych włoskich prozaików, będący wyborem krótkich próz z lat 1937-1978. Autor, wokół którego życia i dzieła narosła legenda, z upodobaniem rozbija powieściowe konwencje, odwracając role tradycyjnych bohaterów literackich. Proza ta, spowinowacona z symbolizmem, surrealizmem, hermetyzmem, nie poddaje się łatwym klasyfikacjom ani jednoznacznym interpretacjom, zapraszając czytelnika w podróż do świata sprzecznego z ogólnymi wyobrażeniami o porządku i har...
Czytaj więcej
9
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Liczba ocen: 3
|
Średnia ocena: 4,33
Co łączy życie Elsiny Marrone, niezrównanej w kołysaniu biodrami miliarderki, z życiem Peppina Valletty, romantycznego śpiewaka z piano baru, albo Lindy Giugiu, niepokonanej przy pokerowym stole? Łączy je właśnie to, że każde z nich jest życiem. Składają się z mnóstwa być może nieistotnych, ale przez to wcale nie drugorzędnych zdarzeń.
Biorąc za punkt wyjścia portrety autorstwa Jacopa Benassiego, Paolo Sorrentino wyobraża sobie historie uwiecznionych na nich osób, nie wiedząc, kim są ani co r...
Co łączy życie Elsiny Marrone, niezrównanej w kołysaniu biodrami miliarderki, z życiem Peppina Valletty, romantycznego śpiewaka z piano baru, albo Lindy Giugiu, niepokonanej przy pokerowym stole? Łączy je właśnie to, że każde z nich jest życiem. Składają się z mnóstwa być może nieistotnych, ale przez to wcale nie drugorzędnych zdarzeń.
Biorąc za punkt wyjścia portrety autorstwa Jacopa Benassiego, Paolo Sorrentino wyobraża sobie historie uwiecznionych na nich osób, nie wiedząc, kim są ani co r...
Czytaj więcej
10
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,25
Liczba ocen: 2
|
Średnia ocena: 3,25
Pisarz Antonio M. Fonte odniósł międzynarodowy sukces, ale sława i bogactwo nie mają dla niego żadnego znaczenia. Roztargniony samotnik, niemal obsesyjnie unika ludzi. Mieszka w ponurym domu w Quartieri Spagnoli – starej dzielnicy Neapolu, dzieląc pokój z kocicą Calliope. Żyje całkowicie oderwany od rzeczywistości i gdyby nie pomoc organizującego mu codzienność menedżera, czasami nie byłby w stanie odróżnić jawy od snu. Pewnego dnia w stosie korespondencji od wielbicieli swej twórczości znajduje...
Pisarz Antonio M. Fonte odniósł międzynarodowy sukces, ale sława i bogactwo nie mają dla niego żadnego znaczenia. Roztargniony samotnik, niemal obsesyjnie unika ludzi. Mieszka w ponurym domu w Quartieri Spagnoli – starej dzielnicy Neapolu, dzieląc pokój z kocicą Calliope. Żyje całkowicie oderwany od rzeczywistości i gdyby nie pomoc organizującego mu codzienność menedżera, czasami nie byłby w stanie odróżnić jawy od snu. Pewnego dnia w stosie korespondencji od wielbicieli swej twórczości znajduje...
Czytaj więcej
11
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Czytaj więcej
12
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Liczba ocen:
|
Średnia ocena: 0,00
Świat, natura, rzeczywistość są wartą uwagi lekturą, trochę pomijaną na co dzień, nieraz odkładaną na zbyt długi czas. Bohater książki potrafi czytać świat i ludzi, ich emocje i zapisane na twarzach historie.
Drzewo potrzebuje dwóch rzeczy: bogatego w minerały podłoża i piękna na zewnątrz – powie w pewnym momencie bohater ogrodnik. Takim drzewem jest ta powieść – bogata w treści i literacko piękna. To mocne, rozłożyste, głęboko zakorzenione drzewo. Jego korona głęboko oddycha prawdziwym życi...
Świat, natura, rzeczywistość są wartą uwagi lekturą, trochę pomijaną na co dzień, nieraz odkładaną na zbyt długi czas. Bohater książki potrafi czytać świat i ludzi, ich emocje i zapisane na twarzach historie.
Drzewo potrzebuje dwóch rzeczy: bogatego w minerały podłoża i piękna na zewnątrz – powie w pewnym momencie bohater ogrodnik. Takim drzewem jest ta powieść – bogata w treści i literacko piękna. To mocne, rozłożyste, głęboko zakorzenione drzewo. Jego korona głęboko oddycha prawdziwym życi...
Czytaj więcej