Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Serdecznie polecam, zakochałam się w komiksach po jego przeczytaniu
To może jeszcze Raskolnikow i Sonia, chyba nikt jeszcze nie wymienił
"A na koniec okładki książek Musierowicz. Czy ona rzeczywiście oprócz pisania musi jeszcze rysować?" Zdaje się, że zaczęła pisać ksiażki, żeby mieć co ilustrować... ^_^
Ja do ulubionych zaliczam pary spod znaku "kto się czubi ten się lubi", czyli takie, które dowcipnie się przekomarzają, prawią sobie złośliwości itd. W tej chwili do głowy przychodzą mi: Beatryczy i Benedykt z "Wiele hałasu o nic", Moist von Lipwig i Adora Belle Dearheart z powieści Pratchetta, może wspominani już Elisabeth i Darcy.
Powieści Sienkiewicza to dla mnie przede wszystkim wartka akcja, niezwykłe przygody, wielkie uczucia, klimat dawnych czasów i niepowtarzalny, rubaszny humor, który uosabia stary, poczciwy Zagłoba. Jego rozmowy z Podbipiętą i z Rochem Kowalskim powalają na kolana. Jeśli chodzi o prawdę historyczną zawartą w utworach Sienkiewicza - nie podchodziłabym do tematu tak sceptycznie. W okresie pozytywizmu wielu historyków podziwiało amatorskiego fascynat...
Nie zgodziłabym się z tym, że miłośniczki Judith McNaught będą zachwycone, bo to niekoniecznie prawda - wszak bohater nie pomiata bohaterką i nie ciąga jej za włosy :P "Nikt nie jest aniołem" to rzeczywiście świetny romans i sama wracam do niego z największą przyjemnością.
To był też dla mnie jeden z pierwszych przeczytanych romansów :D Co prawda od tamtej pory przeczytałam ich sporo, ale do "Małżeństwa po szkocku" zawsze wracam z sentymentem, tym bardziej, że małżeństwo z rozsądku pozostaje jednym z moich ulubionych motywów ;)
Moja ulubiona para literacka jest raczej mało znana ale odkąd przeczytałam "Północ i Południe" Johna Jakesa mam do tej książki wyraźną słabość i sentyment. Chodzi mi o Charlesa Maina I Augustę Barclay. Chociaż śmiało mogą z nimi konkurować Scarlet i Rett Butler albo Aaron i Kal Trask z "Na wschód od Edenu" czytając ten temat od razu pomyślałam o "Dzielnym kawalerzyście" - Charlesie i "Damie z Południa" - Auguście :)
Zwykle szerokim łukiem omijam powieści, które reklamują się, żerując na innych sławnych tytułach (lepsza od "Pottera"! Następca "Władcy Pierścieni"!), bo zwykle jest to po prostu jałowe kłapanie paszczą w celu przyciągnięcia uwagi szarego zjadacza chleba, a i zawartość nie powala. Miłe jest to, że mimo dużej popularności w rodzimym kraju autorki, ta powieść nie zabiega o rozgłos w ten sposób. I chwała wydawcom za to. Do rzeczy. Powieść Moony ...
Okładka biografii Michela Houellebecqa autorstwa Denisa Demonpiona tak mnie wystraszyła, że potem mi się śniła, i no Bóg mi świadkiem, że nigdy tego nie przeczytam.
http://www.rp.pl/artykul/61991,355534_Literacka_hiena.html
Zapewne każdy gdzieś słyszał: Bach - Toccata Bach - Badinerie Pachelbel - Canon Edvard Grieg - Hall of the Mountain King Edvard Grieg - Morning Beethoven - Moonlight sonata Wagner - Ride Of The Valkyries J.Strauss - The Blue Danube R.Strauss - Also Sprach Zarathustra Rossini - Wilhelm Tell Mendelssohn - Wedding March (Przepraszam że złamałem polskojęzyczną konwencję)
Gdzieś w Polsce odbywa się właśnie drugi ogólnopolski zlot BiblioNETkowiczów, a ja tymczasem wypróbowałem logowanie się na konto swojej biblioteki. Działa!... Okazało się, że te śmieszne nowe plastikowe karty czytelnika, które wydają irytujące piski przy wczytywaniu (jak przy kasie w supermarkecie) mają na sobie numerki, za pomocą których mogę zarządzać swoim kontem bibliotecznym. Mogę sobie przedłużyć termin wypożyczenia książki (fajne, z...
Z literatury przedmiotowej przy tematach dotyczących bohaterów w ogóle polecam "Bohater o stu twarzach" Jonathana Campbella, to jest dosyc poważna książka, więc ja przy pisaniu matury korzystałam z "Magiczny świat harrego Pottera", gdzie autor streszcza tą książke i przekłada z polskiego na nasze
Mnie osobiście najbardziej poruszyła śmierć Syriusza Blacka. Muszę przyznać, że to moja najbardziej ulubiona postać w całej serii. Myślę, że przedstawiono go jak zwykłego człowieka, który wiele wycierpiał i nie miał szansy na poprawę życia, chociaż wcale nie zasłużył na więzienie. Jego śmierć była naprawdę bardzo przykra. Zdążyłam się już z nim zżyć, stał się prawie rodziną dla Harry'ego, który w niecały rok później go stracił. Poruszyła mnie ta...
Po dość długim poście skusiły mnie - Pacjenci, Klucz kulików,Wszystko co najważniejsze..., Kochanice króla, Gdy owoc dojrzewa, Cień dłuższego ramienia :)
W "Regulaminie tłoczni win" Irvinga też jest lekarz, a nawet dwóch.
"Położyłem się wieczorem i obudziłem się rano. Przecież to jest jedno z najpiękniejszych zdań świata, to jest olśniewające, to jest snop światła w same oczy, w same usta. Jak mogłem tego przedtem nie zauważyć? Ile razy wypowiedziałem to zwyczajne proste zdanie, nie zdając sobie sprawy, nie widząc, ślepy, że to jest przecież cud, opisanie cudu." "Wydaje mi się, że widzę wszystko, całą nędze i całą wielkość, a nie widzę często, że depczę po cu...
Nalotem dywanowym na antykwariat ustrzeliłam: "Sagę o wiedźminie" (oprócz Pani Jeziora), "Upiora Południa:Czerń" oraz "Pięciu poetów" (Błok, Achmatowa, Majakowski, Pasternak, Jesienin). Teraz czekam na przybycie paczki z "Myślami nieuczesanymi" Leca i "Mieczem i kwiatami" Mortki.
Przybytek Boży
Ja też, mój mail właśnie jest w trakcie pisania.
Nie padło tutaj jeszcze "Albatros" - Susan Hill Bohaterami tych opowiadań są ludzie nieprzystosowani, upośledzeni, starzy, chorzy i dzieci – a więc zależni od innych, od rodziców, opiekunów, od otoczenia, które arbitralnie narzuca im swój model życia, odmawia im prawa do uczuć. Obojętnie przechodzi wobec innych świata, pełnego rozpaczy, lęku i zagrożenia. Te utwory to mistrzowskie studium wyobcowania a zarazem przejmujące wołanie o prawo każde...
Tutaj wszystkie takie poważne tytuły padają:) a czy mogą być książki typu harlequin?? jeżeli tak to podaje dwie pozycje, ja ich nie czytałam tylko tyle co wynika z opisu: "Samotne serce" - Barbara Delinsky "Księżniczka z bajki" - Rebbeca Winters
3 września 2009 (czwartek): w Sopocie Promocja Namiotu Fatimy Miral at-Tahawi oraz Złotego rydwanu Salwy Bakr. Na spotkaniu gościć będzie tłumaczka i arabistka Izabela Szybilska-Fiedorowicz oraz specjalizująca się w krajach arabskich, wykładająca stosunki międzynarodowe na SGH, wiceprezes portalu Arabia.pl dr Katarzyna Górak-Sosnowska. W programie, oprócz rozmowy na temat książek oraz czytania ich fragmentów, przewidziano m.in. ...
Rio Anaconda: Gringo i ostatni szaman plemienia Carapana
Czytać, czytać, delektować się i smakować. Zapewniam, że jest czym. Taki talent zdarza się bardzo rzadko.
Udało mi się ostatnio kupić "Poczet cesarzy rzymskich. Pryncypat" Krawczuka, bo w domu miałam tylko dominat.
Ja również chętnie pomogę! :) już wysyłam Ci maila.
Proszę to zgłosić jako błąd przy konkretnej książce - link "Zgłoś błąd". Tutaj znajduje się pełny spis serii w BiblioNETce: http://tinyurl.com/kt8bat, pozdrawiam, e.
Każda z książek została wprowadzona do systemu. Wystarczy wejść na jej stronę i dodać krótką opinię, która na pewno przyda się innym użytkownikom, pozdrawiam, e.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)