Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Przeczytałam Christie, nie przecztałam.
W większości klasyka literatury: Czarodziejska góra T. Mann (5) Kwietniowa czarownica M. Axelsson (5) Wilk stepowy H. Hesse (6) Grona gniewu J. Steinbeck (5) Balthazar L. Durrell (6) mocno niedoceniony w Polsce pisarz; za "Kwartet aleksandryjski" miał ponoć otrzymać Nobla. Mountolive L. Durrell (6) Pięć małych świnek A. Christie (4) przecztałam tak na próbę i nie wiem, czy zostanę miłośniczką kryminałów. W trakcie czytania - o...
W tej książce zawarta jest krótka historia rozwoju, kultury i obyczaju Poznania w XIX wieku. Poznajemy jego ciężką drogę od miasta-twierdzy do jednego ze średniej wielkości miast Rzeszy. Odwiedzamy przedstawicieli wszystkich stanów i ich miejsca pracy oraz domy. Zapoznajemy się z ówczesną modą, jadłospisem i medycyną. W gronie rodzinnym idziemy na ślub, pogrzeb i do różnych szkół. Razem z poznaniakami spędzamy święta i czas wolny. Przez całą ksią...
mnie również przypadły do gustu "Strzały w Stonygates", to było pierwsze, co przeczytałam. Jeżeli chodzi o kryminał, to A. jest niedościgniona, a jednak nie podoba mi się sposób, w jaki opisuje bohaterów. Brak szczegółowych danych, wyglądu, przez co często mi sie mylą i nie mogę ich sobie wyobrazić.Nie wiem, może mam coś z głową;p Bardziej podobają mi się książki z Poirot i Marple, bo te poboczne nie mają wydźwięku:D "Noc w bibl...
"Niemcy" są świetnym dramatem; mnie czytało się lekko, bez trudu, mimo poruszanej w utworze problematyki.
To będę mogła Ci oddać na początku listopada, bo wtedy też przyjadę. :-)
Moje plony poniżej: Robert U. Akeret, Daniel M. Klein O mężczyźnie, który kochał niedźwiedzicę polarną i inne opowieści psychoterapeutyczne (5; dałabym sobie głowę uciąć, że dodawałam recenzję, ba, że nawet wprowadzałam do niej poprawki, ale nie ma jej ani na stronie książki, ani w poczekalni...) Stefan Chwin Kartki z dziennika (5) Andrzej Dziurawiec Późny Gomułka, wczesny Gierek (4) Erin Hilderbrand Piasek w butach (4; jest recenzja) S...
Moje zakupy w tym miesiącu to : Tyrmand -"Siedem dalekich rejsów", G.Greene -"Ministerstwo strachu", T. Mann - "Czarodziejska góra ", Skvorecky - "Przypadki inżyniera ludzkich dusz", Saramago Jose i "Miasto ślepców", A. Beevor - "Walka o Hiszpanię", M.Vargas Llosa - "Pochwała macochy ", i gdzieś zagubione prze ze mnie St.Grzesiuka - "Boso ale w ostrogach ", do którego...
Przecież widział.
Ależ oczywiście, może jeszcze Ci coś wtedy dorzucę, do 5kg i tak nie dobiję;-) Na przykład Córkę łupieżcy, która już wtedy będzie u mnie, i Grę anioła, która leży od Wigilii i nie mam ochoty się za nią zabierać, bo Cień wiatru mi się nie podobał:/
A to nawet lepiej, bardziej zachęca mnie to, co opisałaś, niż historia życia aktora. Stuhrowie do schowka!
Przeczytane w marcu: ~ Preethi Nair, "Kolory miłości" (4-) Tytuł oryginału to „Beyond Indigo”. Wersja polska tytułu skojarzyła mi się z operą mydlaną i niestety, intuicja mnie nie zawiodła. Odnosiłam wrażenie, że autorka za wszelką cenę stara się uatrakcyjnić i unowocześnić swój sposób pisania (wątki a la "Bridget Jones"). Nie zmienia to faktu, że ciepła, bezpretensjonalna proza Nair działa na mnie jak herbata ...
W czerwcu mi pożyczysz, dobra? Będę miała miejsce w walizce, jak zostawię 5 kg krzyniowi. :-) A obiecałam sobie, że już nic pożyczać nie będę!! Swoje czytać mam!
To są wspomnienia,sięgające II pol XIX w., historia rodziny Stuhrów, mieszczańskiej inteligencji, wywodzącej się z Austrii. Anegdoty rodzinne przeplatają się z wydarzeniami historycznymi, czyta się płynnie i bardzo przyjemnie. Nie jest to na pewno autobiografia wybitnego aktora ani jego jego najbliższych, historię ostatnich 30 lat prezentuje dosc powierzchownie. Niemniej polecam. Co do "Gubernatora" to znakomita recenzja Villeny była d...
Z wypraw krzyżowych jest tam tyle, że wiadomo że ojciec się na jedną taką wyprawił i dlatego go nie ma;-) Czas, w którym mają miejsce wydarzenia, jest historyczny, ale nigdy nie nazwałabym tej powieści historyczną. To przede wszystkim studium samotności i dorastania - cóż z tego, że na średniowiecznym zamku? A wszystko w mroźnej scenerii - i zewnętrznej, i bardziej duchowej. Mało tu postaci, mało dialogów, mało wyrażania uczuć i mało słów - za t...
Atramentowe serce
A ja Twoją recenzję przeczytałam już po lekturze książki... i tez dość dobrze oddaje moje uczucia. Tyle, że ja po długim namyśle wystawiłam jednak pięć, mimo wszelkich niedociągnięć, jakie w Złodziejce widziałam.
Danni najchętniej zrzuciłaby winę za wszystko na pełnię księżyca. Gdyby nie to, może w szpitalu byłoby spokojniej i może jakiś inny lekarz zająłby się ratowaniem przystojnego strażaka, który doznał obrażeń podczas ratowania dzieci z płonącego domu. Tymczasem musiała zrobić to ona - a potem długo nie mogła zaznać spokoju. Wydarzenia tej jednej nocy może i można zrzucić na karb pełni księżyca, ale jak wyjaśnić wszystkie następne? Danni przychodz...
Ostatnio stacjonarnie, przy okazji pójścia na pocztę, kupiłam "Lektora", "Złodziejkę książek" i "Firmina". A przed chwilą, pod wpływem wątku wspomnieniowego, nabyłam na Allegro dwa tomy Dukaja - "Córkę łupieżcy" i "W kraju niewiernych".
Na pewno bardzo ciekawie i szeroko opisane obyczaje chińskiej wsi są tu: Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz Anchee Min nie polecam za bardzo, bo moim zdaniem literracko jej książki są kiepskie, a takie jak np. Dziki Imbir głównie mnie zniesmaczyły i trochę rozśmieszyły... Ale czytałam też to: Cesarzowa Orchidea i pomijając moje uprzedzenie do sposobu pisania autorki, książka była bardzo ciekawa jako opis zwyczajów właśnie i codziennego życia dw...
"Zjadacze gwiazd" to ludzie uciekający od nędzy rzeczywistości w świat narkotycznych złudzeń. Romain Gary, znany polskim czytelnikom autor "Korzeni nieba" i "Obietnicy poranka", tym razem umieszcza akcję w jednym z krajów Ameryki Środkowej. Kraj, jego dyktator, opisane wydarzenia są fikcyjne, lecz obrazują w wyjaskrawionej aż do groteski formie stosunki panujące w "bananowych republikach" pod patronatem Stanów Zjednoczonych. Galeria barwnych p...
Helenka z Krakowa: Kronika szczęśliwych czasów
Odbierz pocztę. :-) Muchołapki miałam stąd: http://virtualo.pl/fabryka_mucholapek/i545/?q=fabryka (baaardzo polubiłam ten portal ze względu na nowości WABu :)). Nie czytałam Wieży. Czy to przypadkiem nie powieść historyczna? Wyprawy krzyżowe mnie odstraszają. :-)
powiem jedno: podziwiam cie. mi udalo sie przebrnac tylko przez pierwsza czesc tej masakrujacej mozgi sagi i wciaz mam migrene od tej fali kiepskiego kiczu. i nawet nie wiem po co to w ogole czytalam. super recenzja.
Mam zamiar w bliskiej przyszłości sięgnąć do I tomu "świata dysku", ale boje się... że będzie zbyt ciekawe. Tyle naczytałam się pochwał Pratchetta, że teraz obawiam się niemożliwości przerwania ciągu czytelniczego- prawdopodobnie nie skończę czytać, dopóki nie przeczytam wszystkich mi dostępnych tomów. A jednak mimo wszystko to chyba nie jest literatura najwyższych lotów, takie czytadło w najlepszym wydaniu. Mylę się? Bo jeśli nie, to ...
Będę chyba musiała sięgnąć po tą książkę jeszcze raz, bo przy pierwszym czytaniu najwyraźniej sama historia i emocje zrobiły na mnie tak duże wrażenie, że język mi umknął:/
Mnie język Vesaasa aż tak nie radził, więc pewnie będę polować na Ptaki... Chyba założyłam, że ten język (nie pamiętam, żeby kojarzył mi się aż tak źle - owszem, prosty, nawet momentami nieliteracki, ale prostackim bym go nie nazwała) wpisuje się dobrze w chłodną, ascetyczną wręcz konwencję. Ale czytałam to jakiś czas temu już i kiepsko pamiętam (język, bo książka siedzi we mnie do tej pory). Z Atlasu rezygnuję, za to muchołapki są już w scho...
Kochać czy rządzić? Lorelei uchodziła w swoim środowisku za superkobietę. Tę opinię zawdzięczała swym rozlicznym talentom, wielkim ambicjom i… zgrabnym nogom. Jako jedyna kobieta zasiadała w zarządzie Tate Corporation oraz piastowała stanowisko wicedyrektora biura w Melbourne, a jednocześnie wygrywała wszystkie długodystansowe biegi. I kiedy ta superkobieta trafiła na prawdziwego supermana, okazało się, że ukochany mężczyzna jest dla niej tak ...
Kocham tylko pracę… Brandi była typem niezależnej, samodzielnej kobiety, która świadomie wybrała samotne życie – nie chciała zakładać rodziny, bo postawiła w życiu na karierę zawodową, która pochłaniała ją bez reszty. Była dyrektorem dużego domu handlowego i uwielbiała swoją pracę. Zack Forrest pojawił się w jej życiu w momencie, kiedy właśnie miała awansować o szczebel wyżej. Stanęła przed trudnym wyborem – dalsza kariera czy miłość, małżeńst...
Arianna Hamilton zerwała z narzeczonym, którego mogły pozazdrościć jej inne kobiety. Darzyła go uczuciem, ale przeważyły wątpliwości i obawy. Przystojny, dobrze sytuowany, zrównoważony Mark Lindsay starał się odgadywać jej życzenia i nieustannie zabiegał o jej względy. Z punktu widzenia Arianny nie była to zaleta. Marzył jej się ktoś bardziej stanowczy, śmiały, ktoś, z kim życie nie toczyłoby się utartą koleiną i nie byłoby nudne. Spotykali się w...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)