Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Alicja: Tom I (Piekara Jacek (pseud. Craft Jack de)) Ocena: 5 - książka pobudzająca wyobraźnie, poprawna językowo i logistycznie, a jednak z jakąś mgiełką i nieczystością co do treści. Jednakże jest to pozycja warta zauważenia. Dzienny patrol (Łukianienko Siergiej & Wasiljew Władimir) Ocena: 5 - Na równi z Nocnym Patrolem. Naprawdę dobre, ale nie ma 6zato, że pan Łukianienko lubi się pozbywać bohaterów, którzy są atutami książki. Galeria zł...
Jane Thayer, znana bostońska prawniczka i osoba dobrze zorganizowana, przylatuje pewnego dnia do Nowego Orleanu, gdzie mieszka jej były mąż. W istocie jednak ich rozwód przez niedopatrzenie nie został zarejestrowany w sądzie i teraz Jane zamierza tę sprawę definitywnie załatwić, zwłaszcza że jest zaręczona z poważnym bankierem. Cody nie jest pewien, czy chce podpisać dokument, który Jane ze sobą przywiozła. W końcu oboje zawierają układ: on zgodz...
Zależy od definicji Krakusa. Ja sie nim czuje, choc pewnie według Twojej definicji - nim nie jestem. Poza tym - miało być o reprezenatywności lub nie dla Polski, a nie dla Krakowa.
Wiesz, tak mi nie chce wyjść z głowy ta książka. Czytałaś ją? Warto ją mieć w swojej domowej biblioteczce, czy może to taka książka "w sam raz na jeden raz"?
> Florencja córka diabła - Joanna Chmielewska (nie zainteresowana). Tego nie da się czytać! Chyba tylko Ci mogą, którzy znają się na koniach i wyścigach końskich. Dużo lepsze są "Wyścigi", gdzie tematyka końska też dominuje, ale jest starannie wyłożona ustami narratorki. Poza tym akcja bardziej frapująca. Na koniach się też nie znam zabardzo, ale "Wycigi" mi się podobaly.
Nic a nic - na pewno będę kiedyś chciała coś od Ciebie pożyczyć. Nie warto trzymać na półce książek, które mi sie nie podobają. Plebanek może stać obok Julity. Ale na Widźmę szkoda miejsca.
Po siedem! Po trzy strony z każdej i tak cyklicznie :-))
Przeczytane w lutym: -> "Lalka" B. Prus (powtórka) (5) -> "Mistrzostwo Świata" T. Białkowski (2) -> "Podróż Bena" D. Lessing (4) -> "Owoc żywota twego" E. Ostrowska (5) -> "Lalka i perła" O. Tokarczuk (5) -> "Hermańce" B. Kosmowska (5) -> "Biedna Pani Morris" M. Dygat (4) -> "Niekochani" E. Wojnarowska (4) -> "Bolesław Prus&q...
Książka zawiera ponad sto przepisów tradycyjnej kuchni rosyjskiej. Między innymi przepisy na: bliny piwne, pieczeń stroganowską i pilaw. [De Facto, 2005]
Masz wrażenie, że zdecydowanie za dużo wydajesz na żywność? Chcesz jeść zdrowo i smacznie, a jednocześnie tanio? Zastanawiasz się, jak przygotować eleganckie przyjęcie, gdy dziura w budżecie domowym przerosła Twoje najgorsze prognozy? Chcesz, aby teściowa w końcu doceniła Twoją zaradność? Nic prostszego! Wystarczy, że skorzystasz ze znakomitych porad zawartych w "Kuchni oszczędnej gospodyni". Barbara Jakimowicz-Klein przedstawiła w niej mnóst...
Poszukuję książki Tadeusza Różewicza "Matka odchodzi", która jest moją dodatkową lekturą. Czy ma ktoś, czy pożyczyłby? Obiecuję odesłać niezwłocznie po przeczytaniu i omówieniu na lekcji.
Ale tak całkiem?... A co byś chciała w zamian?
Mam trochę mieszane uczucia - oceniłam na cztery, ale brakowało mi czegoś. Może za mało emocji?.. może było to trochę za suche, za chłodne. Mimo to czytatka z cytatami właśnie powstaje :).
Brakło mi pasji jeszcze przed zakładką, ale wolę walki ciągle mam - nie poddam się ;).
Napisz coś więcej o "Wittgensteinie" - to nazwisko to mój najnowszy trop (obok Pollacka). Cieszy mnie 6 dla "Żaru" - widzę, że Marai'a warto czytać, jak skończę Dzienniki - będę kontynuować znajomość z onym.
Mogę oddać w dobre ręce. Co prawda ładnie by wyglądałą na półce obok innych książek z Fabryki, ale miejsca szkoda. Wyślę do Verdiany, dalej będziecie się dzielić.
Chociaż luty dłuższy w tym roku, czytelniczo mało pozycji przeczytanych (o kilka za mało) i bardzo kobieco było :-) M. Atwood - "Moralny nieład" (4) M. Rakusa - "39,9" (4) M. Cărtărescu - "Dlaczego kochamy kobiety" (4) W. Stamm - "Czarna Matka" (4) W. Pielewin - "Empire V" (5) R. Gallego - "Na brzegu" (4) J. Erpenbeck - "Słownik" (5) D. Lessing - "Lato przed zmierz...
Ja też chciałam czegoś bardziej osobistego, a mnie krytyczno-literackiego. W tym zakresie Karpinski mnie nie przekonuje. Ale dam mu jeszcze szansę - mam "Herb wygnania", także z Allegro. Bralczyka i Valery'ego pożyczę.
Z całej książki właśnie historię o mrówkach wspominam najcieplej! Cieszę się, że nie tylko ja. Pozdrawiam.
Napiszesz coś więcej o "Geralt, czarownice i wampir: Recykling kulturowy Andrzeja Sapkowskiego"?
~ Rafał Dębski, "Gwiazdozbiór kata" (2) Umiejętność epatowania makabrą to trochę za mało, aby napisać dobrą powieść fantasy. Moim zdaniem to bardzo nieudana książka. Wina leży nie tylko po stronie autora, ale również Wydawnictwa Dolnośląskiego. Najbardziej szokujący przykład: gdy dobrniemy do strony 17, czeka nas następująca perełka ortograficzna: ”Było w nim coś, co przywodziło na myśl bród i odór lochów”. Dodam, że korekt...
> 2. Wiedźma.com.pl, Ewa Białołęcka, 3 - brrrrrrr, gdzież temu do Wilżyńskiej Doliny Dwie informacje w jednym - dobra i zła;) Dobra, to że jest nowa Białołęcka - nie wiedziałam o tym, nie wiem jak mogło mi to umknąć... Zła - że taka słaba:( Ale pewnie i tak kupię...
Ja czytałam Florencję dawno temu, ale na koniach chyba wtedy już jeździłam - a na pewno się interesowałam. I choć nie jest to z pewnością najlepsza książka Chmielewskiej - do czołówki jej dużo brakuje - pamiętam że czytało mi się ją dobrze. Z tym że dla mnie zapewne duża ilość końskich motywów była wówczas plusem, nie minusem;)
Chata wuja Toma: Powieść z czasów niewolnictwa Murzynów w Ameryce Harriet Beecher – Stowe (5) Północ i Południe John Jakes (5) Medaliony Zofia Nałkowska (powtórka z 2 na 4) - szczerze mówiąc nie wiem, dlaczego wtedy oceniłam tak nisko. Zdążyć przed Panem Bogiem Hanna Krall (3) Psi rok Jon Katz - czytam jeszcze, ale mam dziwne wrażenie że dzisiaj skończę... :)
Mój luty wyglądał całkiem nieźle Regine Pernoud - Kobieta w czasach katedr (4) poznawczo bardzo ciekawe, ale drażni mnie gloryfikacją chrześcijaństwa Eugeniusz Wasilewski - Z kapitańskiego mostku (3) bardzo dużo ciekawych historii o wilkach morskich, niestety, bardzo słabo napisane. Autorowi brak talentu gawędziarskiego Borchardta, co wytknęłam w recenzji Roger Lancelyn Green - Mity skandynawskie: Wedle starych poematów i podań Północy (4)na n...
To niewykonalne :)
A co jest złego w miłości pozamałżeńskiej?:)
Hm. A muszę oddać szybko, czy mogę trochę potrzymać? - zapytała wiewiórka przebiegle;-)
A ja się cięłam ale nie mam grzywki. Nawet emo być nie mogę :/
uwolnić niedźwiedzie
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)