Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
U mnie zadziwiająco sprawnie: "Pocałunek ciemności" - 6 "Dziady: część II, IV i I" - 6, 5, 4 "Mroczny taniec" - 2 (nie lubię niezdecydowanych kobiet mających dziwne poglądy ODRADZAM wielkimi literami) "Czerwona gorączka" - 5 (oprawa graficzna cudowna, ale gdyby było mniej wojskowo byłoby 6) "Ostatni kontynent" - 6 (Waltzing matilda... nanana:) "Siłaczka" - 2 (dlaczego Zeromski ni...
Taką optymistką bym nie była, zawsze może zdarzyć się wredna komisja, która zahaczy o to i owo podważając naszą tezę.:)
Cholonek czyli Dobry Pan Bóg z gliny i jestem zachwycona!
W Gdańsku też działamy :) http://wbpg.org.pl/index_db.php?lang=&akt=menu&menu=leftmenu& id=445&act=6&idg=156&t=
Hania, nie bądź naiwna :) To nie magisterka. Nie ważne, czy summa summarum obronisz tę tezę. Ważne, że wypełnisz wypowiedź odpowiednimi przykładami, a pani polonistka uzna, że sumiennie przeczytałaś wszystkie książeczki, o których opowiadasz z przejęciem, i w dodatku płynnie :D
A może "Dwanaście" Marcina Świetlickiego? Z lekką nutką dekadencji ;)
Zapowiada się interesująco; już w schowku. Dziękuję. :-)
Mnie też jest dobrze. Najlepiej. Serwis znam, lubię, czuję się wygodnie, niczym siedząc na kanapie. I zawsze wiem, co czytać ;)
Ona jest tu Błogosławiona ziemia.
W bibliotece powinno być, zerknij. :-)
Być może zasługuje na więcej. To bardzo możliwe. Ale nie umiem być teraz obiektywna. Dlatego nie bedę na razie czytać, nie trzeba krzywdzić dobrych książek :) Ale ciężko bez czytania, bardzo ciężko...
Tak jest. Howgh. PS. A jednak STEREOTYPISTA :D
Akurat styl Dostojewskiego podoba mi się bardzo. Ale - książki powinno czytać się dla przyjemności czytania. Jeśli przy lekturze męczę się pocę sapię i dyszę to nie mam ochoty przechodzić przez to jeszcze raz - bez względu na to jak dobrą opinię ma ksiązka i jak bardzo jest "głęboka". Na przykład - "Tożsamość" Kundery - ma w sobie wiele przesłań ale napisana jest "ciężko" więc i mi ciężko do niej wrócić a np Żart ...
Aj. Boberek w wersji turbo? Ale ma atesty? W takim razie - cofam bobra i Husqvarnę. :)
- T.Canavan "Gildia magów" - 4 (jest recenzja) - T.Pratchett "Pomniejsze bóstwa" - 5 - M.Maliński "Ale miałem ciekawe życie" - 4 - W.Szymborska "Nowe lektury nadobowiązkowe" - 4 - E.Fromm "Mieć czy być?" - 5 (jest recenzja) - M.Wilk "Wilczy notes" - 4 (jest recenzja) - " "Dom nad Oniego" - 5 (jest recenzja) - " "Wołoka" - 4 - J.Picoult "Dziesią...
Dekadencję czułam w "Tequili" Krzysztofa Vargi. Może nie jest to książka do końca poważna, ale z pewnością współczesna :).
To świetnie, że Ci się na siedzenie w domu trafiło coś tak wciągającego. :-)
Wiem, nie lubię ludzi za bardzo dużo rzeczy. :-) A że tam im się udało rdzennych mieszkańców prawie wytępić, to ci wszyscy, którzy tam żyją teraz są niejako potomkami uzurpatorów i mam im to za złe. :-) Może to irracjonalne, ale na odczucia rozum nie działa.
Baaaaaaaaaaaaardzo. Jestem na 241 stronie z 470 i ciekawość mnie wprost zżera, żeby czytać dalej.
No tak. Ale ta część świata to przypłynęła z Europy prosto. Rasizm jest bardzo związany z człowiekiem, niestety, niezależnie od geografii. :)
No tak, długo leżeć nie można. :-) Zaklęty dwór przyniosłam sobie z Pałacu chyba, jako zdobycz, skusiła mnie recenzja Ukrytego Kozła, jeszcze nie zdążyłam przeczytać. Jak Ci się widzi?
Witajcie, Czy mógłby ktoś polecić jakiegoś autora (lub konkretne pozycje) piszącego książki przygodowe, ale takie z dużą dozą dydaktyki (i raczej nie sensacji) a ciekawym językiem pisane. Tak jak np. Wilbur Smith (opisy Afryki), Patricia Shaw (kolonizacja Australii), cykl o Inkach (Antoine B. Daniel). Nie chodzi mi też o Londona ani Curwooda. Będę wdzięczna...
To brzmi coraz lepiej. Dziękuję :-)
Oczywiście, że był antyrasistowski, tyle że jakby mi o tym przypomniał. Bo jak zapomnę, że mam taką ansę do tej części świata, długo mi nikt nie nasuwa skojarzeń, to nawet ich czasem lubię, ale jak mi się przypomni, tak jak w tym przypadku, to się bulwersuję. :-))
X. A czy b?
No ale przecież wydźwięk tej książki był chyba antyrasistowski? I ta miłość ich przecież. Ja pamiętam miłość i tę udręczoną matkę. Utalentowaną i gnuśniejącą gdzieś w borach zapadłych. Ech, chyba zaraz go poszukam. :)
Wypłukałam i zaraz znów wypłuczę. Owinięta w koc siedzę. Ileż można leżeć? Wracam do Zaklętego dworu. Polecam, polecam. :-) Jutro skończę, a w kolejce... sama radość... Tylko Mannhatan.
Bo to piękna historia, a wszystkie wzmianki o gęsi po prostu mnie rozkładały, kocham tego gąsiora!! Tylko z co poniektórymi ludźmi gorzej.:-) Gardło wypłukałaś? Nie zawieje Cię? :-)
Odmieńca czytałam, mając 26 lat i potem - po raz drugi - mając 51 lat. Podobało mi się tak samo.
Widzę, że wysoko oceniasz. :-) Mnie jej ostatnie książki nie pociągają już tak, jak wcześniejsze, ale i tak mam zamiar kupić i mieć, z nadzieją, że będzie lepiej niż ostatnio. :-))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)