Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Bez przebaczenia Lojalnie uprzedzam, że pod względem literackim nie jest to arcydzieło, ale kryteria spełnia w stu procentach.
1. Dolores Claiborne (5) - kolejna "niehorrorowata" książka Kinga, która bardzo mi się podobała. 2. Dom sióstr (5) - świetna pozycja na wakacje. Dobrze napisana historia rodziny na przestrzeni kilkudziesięciu lat, a w tle oczywiście liczne miłości, zdrady a nawet zabójstwo. Pochłonęłam. 3. Tajemnica Brokeback Mountain (3,5) - chyba bardziej podobał mi się esej autorki na końcu niż samo opowiadanie, dlatego taka ocena. Styl autorki - dla ...
Każdy twój oddech - J.MacNaught Nie ponaglaj rzeki ( tom I )- J.Conroyd Martin Pod purpurowym niebem ( tom II ) - J.Conroyd Martin
– Musimy znaleźć blibliotekę! – Co takiego?! – Bibliotekę – powtórzył Ptaś niecierpliwie. – To takie miejsce, gdzie ludzie gromadzą wszystkie ważne informacje. Gazety i książki. Tam na pewno znajdziemy coś, co pomoże nam odnaleźć biuro Pani Minister! Miaugosia milczała chwilę, ostrząc pazury o pień drzewa, pod którym siedzieli. – Może to i dobry pomysł – przyznała. – To znaczy, że ta biblioteka to w zasadzie taka spiżarnia, w której ludzie trzyma...
Piekło Gutenberga -Ch.Born Religia - T.Willocks
8. krasnal - czyta 9. anek7 10. Jabłonka 11. Claudette z demi-sec (login - in_dependent) 12. espinka 13. iste 14. livka 15. Aguska.22 16. melania35 17. kasiach 18. lady P. 19. gorzka goszka 20. Wiridiana 21. jasmin79 22. moniaL.
Już uaktualniam posta.
W tym miesiącu baaaardzo mało czytałam. Wygrało najpierw pływanie, potem filmy we Wrocławiu, a teraz magisterka :/ . W związku z tym przeczytane tylko: Diamentowy wiek (4,5) - i jest to najlepszy przykład genialnej książki skopanej dla mnie przez kompletnie niepasujące zakończenie. W połowie byłam pewna szóstki. Teraz czytam wielkim fartem zdobyte Rumo i cuda w ciemnościach . No i jest super, ale tego się spodziewałam, bo Moersa znam i bard...
Farciara - D.Wachnicka Dziedzictwo - P.Jenoff Upalne lato Marianny -K.Zyskowska - Ignaciak Każdy twój oddech - J.MacNaught
Dziękuję!
Ojoj, dopiero teraz zauważyłam, że wspólnie obchodzimy urodziny, zatem i Tobie tego samego!
1. Meir Ezofowicz, ocena: 5 Ktoś tutaj ostatnio zachwycał się, zaintrygowana – sięgnęłam. Naprawdę dobra rzecz. Niesamowicie ciekawie przedstawiony świat małego żydowskiego miasteczka. 2. Listy heter, ocena: 4 Takie sobie historyjki o heterach greckich. Trochę ciekawych rzeczy dowiedzieć się można. 3. Srebrny dzwoneczek, ocena: 3,5 Dużo kwestii rozpoczętych, mało dokończonych. Jest potencjał w książce, ale zabrakło realizacji. Duże poczucie ...
Poszukuje książek w których jest motyw nieporozumienia między dwojgiem bardzo zakochanych w sobie osób . Kiedy jedna ze stron myśli , że została odrzucona, odtrącona, że jest niechciana i niekochana a w rzeczywistości jest to złośliwość losu ,ludzi, bądż niedomówienie , pomyłka. I jak to można naprawić , w jaki sposób bochaterowie rozwiązują taki problem ,niechcąc żyć do końca życia bez umiłowanej istoty i chciałyby chociaż wyjaśnić pomyłkę ukoch...
Na mnie ta książka także wywarła duże znaczenie, ale nie zgadzam się, że czyta się ją mozolnie, ja ją wręcz pochłonęłam. Świetnie napisana, interesująca bohaterka, historia bardzo prawdziwa.
Dorotko, mnóstwa książek do czytania, recenzowania i polecania! Bez Ciebie Biblionetka nie byłaby tym, czym jest! Uściski :-)
Po przeczytaniu iluś książek większość z nas wyrabia sobie gust literacki. Na takim etapie przestajemy się karmić papką wystawianą w witrynach sklepowych jako „najnowsza nowość mistrza kryminału” (oczywiście widnieje tam też słowo – bestseller, co ma nas przyciągnąć i udowodnić nam, że ta oto powieść, uznawana przez wszystkich za dobrą, nam też musi się spodobać). Są one również na półkach „top 20”. Wszyscy je czytają, ale, jak już kiedyś ktoś po...
Dla dorosłych: Syn człowieczy - 4.0 Wojna domowa - 4.0 Wojna domowa trwa - 4.0 Kroki w nieznane: 2 - 5.0 Oberki do końca świata - 5.0 Upał - 4,5 Jabłko - 3,5 Wilk, psy i ludzie - 4.0 Loteria - 5.0 Nocowała ongi chmurka złota - 5.0 Dla dzieci: M jak myszka - 4.0 Rady nie od parady czyli Wierszyki z morałem - 4,5 Cudowna podróż - 4.0 Miko się wyprowadza - 4.0 Dziadek na huśtawce - 6.0 O słodkiej królewnie i pięknym księciu - 4.0 ...
Może Nacja ? Zaczyna się tym, że tuż przed tym, jak młody chłopak ma przejść rytuał inicjacyjny i stac się mężczyzną, jego rodzinna wyspa staje się bezludna na skutek Wielkiej Fali
- "Trupiarz" - rzeczywiście, bez zachwytów, 2,5/6. - "Pamiątka po Melody" - znacznie lepiej, zręczne i klimatyczne, 5/6. - "Piaseczniki" - lekko już przykurzone i nie bije tak po głowie, jak kiedyś, ale to wciąż zdecydowanie najlepsze opowiadanie Martina, które kiedyś było objawieniem (szczególnie dla zabiedzonych fanów w komunistycznej Polsce) - że tak w ogóle można pisać SF, 6/6. - "Żeglarze nocy" - podobny okres i zamysł, jak w Pia...
W lipcu: -> Agent (3) -> Człowiek nietoperz (5) -> Mapa i terytorium (4) -> Tropami rena (4)
Zapraszam!
I ode mnie! I ode mnie wszystkiego najksiążkowszego!
Kasiu, Tobie też: najksiążkowszego! :)
Dziękuję! (Dopiero teraz zauważyłam torcik...)
"Dawno dawno temu..." - tak mogłaby się rozpocząć opowieść o dinozaurach, które żyły na Ziemi przed wieloma milionami lat i w końcu z nie wyjaśnionych przyczyn wymarły. Jednak tym razem nie będzie to baśń, lecz historia prawdziwa, mająca więcej wspólnego z nauką niż fantazją. W tej przepięknie ilustrowanej książce znajdziemy odpowiedzi na wiele interesujących pytań, np.: Czym są skamieniałości? Czego się można z nich dowiedzieć o prehistorycznych...
Byłam mile zaskoczona "Komórką". A już zakończenie - super! Nareszcie coś innego niż kingowe banały, które zawsze mnie zniechęcały i zniesmaczały.
TAK!!! Super :D!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)