Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
LISTOPAD Hamida z zaułka Midakk - 4 (Moi nobliści) Wicehrabia de Bragelonne - 4 Asklepios - 4,5 Kurier (54%) - 4 Zemsta bogini Isztar - 3,5 Monsun (80%) - 5 Ruiny Gorlanu - 4,5 Biegnąca z wilkami: Archetyp Dzikiej Kobiety w mitach i legendach - 5 Błękitny horyzont - 5 Awantura w Niekłaju - 4 Gracz - 5 Łagodna: Opowiadanie fantastyczne - 4,5 Pałac kobiet - 4,5 (Moi nobliści) Rzeźnia numer pięć - 5 Pamiętniki - 3 Pod czarcim kopytem...
A ten Atlas zbuntowany już parę lat czeka na półce. Kupiłam - właśnie z powodu zachwytów paru osób i faktu wyprzedaży jakiejś. I że nic nie wiem - czeka wciąż. Może jakoś zanęcisz??? W sam raz na rozpoczęcie 2012 roku.
:) Znam to uczucie, a przynajmniej podobne ;) Dziwne zbiegi myśli i okoliczności (Dziwne zbiegi myśli i okoliczności wątek)
Bardzo dziękuję Mikołajowi ze Świdnicy za książkę "Wampiry wolą szatynki" :D
"Ja, Phoolan Devi, królowa bandytów"
Niedawno czytałam "Komediantkę" i strasznie mnie znużyła. Wszystko, co dotyczyło głównej bohaterki nudziło. Czym Ciebie ta książka tak zachwyciła?
Nie, "Wsciekłość i wrzask" jeszcze nie. A "Światłość w sierpniu" chcesz?
Niby mniej niż planowałam, ale za to ciekawie. Miesiąc zaliczam do udanych. :) Listopad: • Kobieta w czasach katedr (4) • Ditta (4) • Sztywniak: Osobliwe życie nieboszczyków (5) • Księga rzeczy utraconych (5)
W listopadzie: -> Strasznie głośno, niesamowicie blisko (5) -> Bobas lubi wybór: Twoje dziecko pokocha dobre jedzenie (4) -> Sprzedawca broni (5) -> Udręka i ekstaza (5)
W ramach akcji Klasyka: Grzech pana Antoniego; ocena: 3,5. Najsłabsza książka w ramacj akcji Klasyka. Rozczarowała mnie Pani Sand. I czym się tak zachwycał Flaubert? Powieść to taki harlequin, postaci biało-czarne, szczęśliwy koniec pewny od początku, pełen białych lic, niewinności, skrzywdzonej dumy i tym podobnych. Początki fortuny Rougonów; ocena: 4. Taki Balzac, tylko słabszy. Jego Ekscelencja Pan Minister Rougon; ocena: 4. Zdecydowanie n...
"Tako rzecze Lem" (4) "Wycinka" Bernhard (5) "Kolekcjoner" Onetti (4) "Rozmowy z katem" Moczarski (powtórka, nadal 5) "Szczęście nazywa się Lucky" Robson (3.5) "To oślepiające, nieobecne światło" Ben Jelloun (4.5) "Światło i lęk" Kowalewski (4) "Rysunki" Lupa (6) "Xięga poezji idyllicznej" Komornicka (5) Hehe teraz ja się mogę poczepiać - skąd macie czas, żeby tyle czytać? :PP
Już prawie nie kupuję, wtedy jedynie jeszcze, kiedy książka i ja, wzajemnie, chcemy się zaborczo mieć na własność, kiedy poczujemy do siebie miętę, od pierwszego wejrzenia - jak śliwka w kompot, to tak. Poza tym, to ani nie kupuję, ani nie czytam już tak dużo i często jak dawniej. Właśnie, bo kupuję aby czytać - nie czytam? to nie kupuję. Czasem jeszcze, dodatkowo coś, zupełnie jak fatałaszki, na jakichś przecenach, wyprzedażach, z tanich koszykó...
Mój listopad 2011: *Mag - 4,5 *Bliski Wschód - 3,5 Książka o wszystkim i niczym. Trochę historii, ciekawostek, własnych spostrzeżeń, polityki, geografii, zdjęć - wszystko ściśnięte w niewielkiej książeczce. Głodu wiedzy nie zaspokaja. *W chmurach - 2 Nie dałam rady. Książka nudna jak flaki z olejem i nie bardzo przypominała mi całkiem ciekawy film. Przyznaję, że najpierw czytałam każde zdanie, później co drugie, co trzecie, co... *Nawiedzon...
Ameryka, XIX w. Opuszczona przez rodziców Delia Keller hołubi marzenie o własnym domu. Dużym, solidnym, dającym poczucie bezpieczeństwa, którego od dawna jej brakuje. Jest biedna i wie, że musiałby się zdarzyć cud, aby marzenie się ziściło. I oto niespodziewanie odwiedza ją nieznajomy mężczyzna. To Jude Tucker, przyjaciel jej, jak się okazuje, nieżyjącego ojca. Powiadamia Delię, że odziedziczyła znaczny majątek. Wieść o bogactwie Delii szybko r...
Co do poszerzania wiedzy to wystawrczy wybrać odpowiedni kontekst i odpowiednie publikacje. Wiadomo, że humanisty nie zainteresuje książka pełna wzorów, ale podobnie ścisłowiec raczej nie będzie zainteresowany interpretacją wiersza zauważającą odniesienia, których jego zdaniem tam nie ma. Ale jest wiele publikacji tzw. popularnonaukowych, czasem pisanych naprawdę dobrze, z poczuciem humoru i zauważających, że przeciętny czytelnik trafiąc na zdani...
Ja także ostatnio przeczytałam "Miasto ślepców". I mimo, że mnie książka nie urzekła, to film chętnie zobaczę, bo opinie są bardzo podzielone. :)
Akurat o dubbing bym się nie martwiła tak, ponieważ coraz częściej w kinach można wybrać albo dubbing albo film z napisami. Twórcy filmów chyba w końcu zdają sobie sprawę, że nie każdemu dubbing odpowiada. Tak jest także z filmami w 3D. Zazwyczaj można wybrać seans w 2D albo w 3D :)
Mnie też bardzo się podobała. Do tego stopnia, że mam swoją jedną konkretną wizję bohaterów i całej stacji na której działa się cała akcja pierwszej książki. Obawiam się, że moja wizja nie będzie współmierna z wizją reżysera i mogę się srodze zawieść tym filmem. Na ogół nie jestem sceptycznie nastawiona do ekranizacji (zwłaszcza po świetnej ostatnio ekranizacji "Gry o tron" Martina), ale jakoś nie mogę wyobrazić sobie zwłaszcza filmowej wersji mą...
Olivia Montgomery jest światowej sławy botanikiem. Tuż przed Bożym Narodzeniem przyjechała na Wyspy Thomasa, aby znaleźć lek na chorobę, która niszczy uprawy roślin, zagrażając gospodarce całego kraju. Zachwyciła urodą księcia Aarona, który chce ją uwieść, ale nie ma ochoty na małżeństwo. Tymczasem Olivia właśnie na to liczy. [Harlequin, 2011]
Po śmierci brata policjant Brody Taggert nie ma ochoty celebrować świąt. Tymczasem do miasteczka przyjeżdża barwna i szalona Lili Grainger, która zamierza zorganizować huczne obchody bożonarodzeniowe i postanawia wciągnąć w swoje plany Brody’ego. Podczas wyprawy po choinkę jego samochód grzęźnie w śniegu. Zmuszeni spędzić noc w pustej górskiej chacie, Brody i Lili zbliżają się do siebie. Najchętniej pozostaliby w tej samotni na zawsze... [Harl...
"Żniwo gniewu"(Di Angeli-Ilovan Lucie) Właśnie skończyłam czytać i trudno było mi się rozstać z bohaterkami powieści. Autorka jest z pochodzenia Polką, pisze po polsku i o Polsce. Dałam 6 i zachęcam do przeczytania!
No to jeszcze wielu, wielu lat i w każdym roku wielu, wielu wspaniałych lektur!
Powieści z akcją rozgrywającą się w Indiach i/lub opowiadające o adaptacji kulturowej w innych krajach osób pochodzących z Indii: Napisane na moim czole Brzemię rzeczy utraconych Bóg rzeczy małych Mistrzyni przypraw Matka Ryżu Kto wygra miliard? Imiennik Dokumentalna opowieść autora hinduskiego, który po latach emigracji powraca do Indii Maximum City: Bombaj Indie widziane oczami obcokrajowców: Wędrówki z moim Guru Moje Indie
Cukiernia Pod Amorem: Tom 1: Zajezierscy
Ja czekam na "McDusię" Małgorzaty Musierowicz... Chyba nigdy nie wyrosnę z "Jeżycjady" ;)
Przeczytane w listopadzie: Gospoda pod Królową Gęsią Nóżką (4) Wybór dramatów i opowiadań (5,5) Atlas zbuntowany (6+) Płatek śniegu (4) Rafa Armagedonu (4) Na powierzchni poematu i w środku (5)
Agnieszko, ja mam wszystkie 3 części. Jeśli chcesz chętnie Ci pożyczę.
To fakt, ale ja się nie zmieniłam. Przynajmniej fizycznie;).
Pewnie, że chcę Marylku :) Wiesz, żeby obejrzeć film należy uprzednio przeczytać książkę. Tak sobie kiedyś wymyśliłam i tej wersji się trzymam.
Grassa z chęcią poproszę, a Newerly to audio, więc z przykrością podziękuję - ja jestem na słowa zupełnie głucha, jak ich nie widzę, nawet Zapasiewicz nie pomoże :-(.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)