Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Włascicielem i głównym sponsorem/opiekunem od (prawie) zawsze była i jest (i mam nadzieje będzie) nasza firma, w której z Kretem pracujemy. Bez tego zaplecza pewnie nic by nie powstało co powstało w takiej formie w jakiej powstało :) Znak towarowy jest, jest zastrzeżony (tanie to nie było, btw), i jest zarejestrowany na naszą firmę. Ew. opłaty powinny być bardzo wyraźnie zdefiniowane, tzn. powinno być jasne co za takie konto się dostaje by...
Istnieją. Ian Borough wie o tym. Widzi je. Duchy. Pojawiają się z nicości. Spalają wszystko, czego dotkną. Czy te istoty są winne śmierci jego ojca? Czy z ich powodu dziadek Iana zaginął ponad trzydzieści lat temu? Siedemnastoletni bohater wraz z najlepszym przyjacielem postanawia odkryć tajemnicę. Nie przypuszcza, jak niebezpieczne są naprawdę owe duchy... [Wydawnictwo Mozaika, 2010]
Może jest, może nie jest. Według mnie w ogóle dziwna sprawa, że nigdzie nie mogę dojść informacji o właścicielu strony. Jedyne co udało mi się znaleźć, to właściciela domeny, którym jest firma Porta Capena Sp. z o.o. , możliwe że chodzi tylko o wrzucanie opłat za biblionetke w koszta firmy, jednak bardziej prawdopodobna jest inna wersja. Tym bardziej, że powstała ta księgarnia. Mi to wcale nie przeszkadza. Tylko niech się właściciel określi, czy ...
Też czuję, że zafaulknerowanie to odpowiednie słowo. :) "Wielki las" "tylko" 4,5 może dlatego, że za dużo jednak było Faulknera w krótkim czasie. Może wylazła tu trochę moja ogólna niechęć do formy - wolę jednak powieści, im dłuższe, tym lepiej, nawet jeżeli opowiadania są tak mocno ze sobą powiązane jak tu. Dlatego bardziej mi się podobała trylogia i jakoś tę różnicę w ocenie musiałam zaznaczyć. A wzięłam ten "Wielki las" jako odtrutkę po mierny...
Gdy czyta się tę książkę, uderzające okazuje się podobieństwo Polaków do Włochów - rola tradycji, pozycja rodziny, swojskość w relacjach, złe zdanie o swoim kraju - brak nam chyba tylko słońca Italii, prawdziwego espresso, szyku Armaniego i Versace, wina i oliwek, Sophii Loren, Alp, Michała Anioła, antycznych ruin, ferrari i skuterów, obłych pagórków Toskanii, leniwej sjesty Kampanii, średniowiecznych parad Sieny, mediolańskiej opery, neapolitańs...
Może jednak dasz się skusić? Odpoczynek w Katowicach masz zapewniony, a do Ustronia i z powrotem powiezie nas Marylek. Tam jest naprawdę pięknie i zabawa będzie przednia :)
No wiesz! Ja myślałam, że już wsiadłeś i jedziesz! ;)
Zew ciszy (6) Dłonie (4) Diabelska materia: Historia pasków i tkanin w paski (5) Wojna domowa (4,5) Ćwiczenia z utraty (4) Każdy umiera w samotności (6) Podejrzany (5) Kronika zapowiedzianej śmierci (5) Znajomi na stanowiskach (3) Jędza w domu czyli Co 26 kobiet myśli o seksie, samotności, pracy, macierzyństwie i małżeństwie (3) Przysięga zemsty (3,5) Kaznodzieja (5) W bagnie (5)
Och, ale Cię pięknie zafaulknerowało! :))) A czemu "Wielki las" tylko 4,5? Pamiętam, że sobie z tej wlaśnie książki przepisywałam całe fragmenty w czasach bezkserowych i bezallegrowych, taka byłam zachwycona. ;)
Skończyłam tylko jedną: Świat według Clarksona - 4,5 Ale się nie dziwię, skoro w trakcie mam aż tyle: Alchemia słowa Wyżej niż kondory Krzyżowcy Wierna rzeka O miłości i innych demonach Srebrny młotek W niektórych zblizam się do końca powoli, inne zaczęłam, z innymi jestem w połowie. Ale co zrobić, skoro nigdy nie wiem, którą by tu poczytać. :)
A może w któryś ciepły weekend spotkamy się w Bielsku?:)
Miasto - 5 Rezydencja - 5 Igrzyska śmierci - 5 Krew elfów (powtórka) - 5,5 Czas pogardy (powtórka) - 5,5 Chrzest ognia (powtórka) - 5,5 Wieża Jaskółki (powtórka) - 5,5 Pani Jeziora (powtórka) - 5,5 Światło odległych gwiazd - 3 Wielki las - 4,5 Feniks - 4 Odyseja kosmiczna 2001 - 3,5 Zaczarowane życie - 4 Powrót czarnoksiężnika - 3,5 Sny kamienia - 2 Głos w wietrze - 3,5 Klątwa nad Chalionem - 5 Paladyn dusz - 5 Kane i Abel - 5 ...
W moim czerwcu tylko tyle, bo Herkulesa Poirota ciurkiem oglądałam :-) Prowincja (4,5) To jest Kraków, mości książę! (5.5) Czarownica (w porównaniu z Kochanicami króla - cieniutko 3) Prima aprilis: Nepomuk (brawo, panie Pogonowski, brawo! Czekam na ciąg dalszy - 5,5) Fiolet (nieodparte wrażenie, że Autorka zaczerpnęła co bądź z Cieplarni, Pikniku na skraju drogi i Jeźdźców smoków; zamieszała, dodała cyjanku potasu i zaserwowała czytelnik...
"No i ja tu czegoś nie rozumiem. Na początku był to portal darmowy, miał nie przynosić zysków i być dla hobbystów. Teraz widzę, że przeradza się w marketingową maszynkę do robienia kasiorki. Czy wszystkie portale tak muszą kończyć? Zawsze chęć zysku musi przeważać nad ideą? " Chwileczkę. A nie idziesz zbyt daleko w interpretacjach? Portal na pewno nie jest i nie będzie żadną maszynką do robienia kasiorki, jak to nazwałeś. Wprawdzie to nie zal...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 36 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 38 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 24 kill 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 46 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 22 save 8. Marcel (cyk...
A czemu Smok tylko 4? :-)
Ptaki ciernistych krzewów
Hm, reklamy puki mi nie wyskakują, ani nie hałasują i nic nie zasłaniają, to mi nie przeszkadzają. Jednak jeśli chodzi o kwestie finansowania - to księgarnia nie wyrobi? Wszak korzysta z bazy danych biblionetki, może nie przez sam fakt pobierania danych z bazy, ale przez fakt reklamowania książek w biblionetce i to reklamowania spersonalizowanego, bardzo efektywnego. Osobiście uważam, że same zyski z księgarni powinny zapewnić bujny rozwój biblio...
1. Anioł stróż (6,0) 2. Hołd (5,0) 3. Błogosławieni, którzy robią ser (5,5) 4. Dziewczyna z perłą (4,0) 5. Świadectwo prawdy (5,0) W trakcie Tarantula oraz Dewey: Wielki kot w małym mieście
Już zagłosowałam. :-)
:-) Teraz rozumiem i wiem, że siebie też mogę zaliczyć do kotów dyplomowanych. :-) Dziękuję i pozdrawiam Cię! :-)
1. Morze, morze (4) - namęczyłam się trochę nad powieścią Iris Murdoch, choć jest ona naprawdę dobra, o starości, miłości, związkach międzyludzkich, w tle piękne morze i Szekspir 2. Trucizna królewska (5) - trzeci tom historycznego cyklu równie dobry jak poprzednie, tym razem rządy Ludwika Kłótliwego 3. Kongres futurologiczny (5,5) i Maska (4,5) - czytałam połączone w jednym wydaniu dwa opowiadania Lema, pierwsze niesamowite, Ijon Tichy i jego ...
Już zagłosowałam. Dawno temu. :-))) Oczywiście, że na Lema.
Ponieważ - wreszcie - postanowiłam dokończyć pracę magisterską, na czytanie nie zostało wiele czasu... W czerwcu: -> Pieśń łuków: Azincourt (5) -> Smok Jego Królewskiej Mości (4) -> Ktoś we mnie (5) I jestem w trakcie Pacjenci
Zapraszam:)
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 36 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 38 save 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 26 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 46 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 20 out 8. Marcel (cykl "W pos...
1. Omon Ra i inne opowieści (5) - trzy teksty zebrane w zbiorku, połączone motywem podróży, ze szczyptą fantastyki, ciekawie mówią o wolności, marzeniach 2. Rozmowy nad Nilem (4) - grono intelektualistów spotyka się na barce zacumowanej u wybrzeża Nilu, by palić nargile i toczyć rozmowy 3. Accelerando (5) - kolejny dowód, że Uczta Wyobraźni to świetna seria i naprawdę działa na wyobraźnię, wizja rozwijającej się gwałtownie cywilizacji nasycona ...
Teodozja Throckmorton, podczas przyjęcia wydanego przez swoich rodziców w Muzeum Legend i Starożytności, nieoczekiwanie spotyka pana Tetleya. Tetley jest członkiem złowrogiej tajnej organizacji o nazwie Węże Chaosu, dążącej do zapanowania nad światem. Ostatnio zetknęła się z nim w dramatycznych okolicznościach w staroegipskim grobowcu i teraz domyśla się, że jego powrót może oznaczać tylko jedno: Węże Chaosu znów wkraczają do akcji! Gdy ginie...
Mało czasu, więc decyzję podejmować trzeba szybko :-)
Cześć-ha,ha to stara historia jeszcze z czasów liceum i wiąże się z pewnym dialogiem w chłopięcej toalecie.Stałem sobie i jak zwykle paliłem papierosa(tak wtedy jeszcze paliłem niestety), podchodzi do mnie "gość" z IV klasy i pyta no młody do której klasy zdałeś ?, do II-giej ja mówię,a on na to aha to jesteś KOT DYPLOMOWANY!.Bardzo mi się to sformułowanie spodobało i teraz je stosuje czasami jak jes okazja. Pozdrawiam Cię Reniu.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)