Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie za dużo tego: Faraon (6) Przygody Meliklesa Greka (3) Ostatni kontynent (3) Wybór opowiadań [Czytelnik] (3,5) Kochanek Wielkiej Niedźwiedzicy (5,5) Władca much (4) Egipcjanin Sinuhe (4)
A ja "Zmierzch" potraktowałam jako rozbudowany na 4 części harlekin. Nawet nie próbowałam wymagać od niego przynajmniej PORZĄDNEGO wątku miłosnego. W pewnym momencie stwierdziłam, że jako komedia w stylu "Whose Line is it Anyway?" tylko nie będąca parodią, też jest niezgorsza. I tylko, tylko dlatego, że system może mi polecić podobne czytadła (przy których ludzie nie będą się na mnie dziwnie patrzeć w metrze, że ogłupiam się harlekinem) ta ksi...
Bardzo dziękuję za spotkanie i czekam z niecierpliwością na następne :)
Nędza, nędza, aż płakać się chce Szósta klepka powtórka (tym razem 5,5) Opowiadania zebrane [Czytelnik] (5)- klasa sama w sobie, ich głównym atutem jest niepowtarzalna atmosfera Sprężyna powtórka (nadal 5)- najlepsza na chandrę Tom Kultury: Lata siedemdziesiąte (4)- świetny pomysł na publikację,trafny wybór haseł przedmiotowych, niestety błędy stylistyczne i językowe obniżają jej jakość Audiobooki: Doktor Faustus (5) Boża Podszewka ...
Ciekawa opinia :) Przeczytałam cztery części sagi i moim zdaniem pierwsza była najlepsza. Bardzo mnie wciągnęła, jak pewnie większość z moich rówieśniczek. Z dystansu czasu dostrzegam co prawda kilka błędów i częściowo zgadzam się z tą recenzją. Dodam tylko, że Bella zakochuje się w Edwardzie niemalże od pierwszego wejrzenia, co w przypadku kobiety jest albo rzadkością, albo zwykłym zauroczeniem - nie miłością. Przez ponad pół książki opowiada...
Kometa zawraca
Nie mogę się już doczekać trzeciej części. Druga - również rewelacja. Czy ktoś wie, kiedy dokładnie się ukaże?
Tak czytałam Harrego pierwszy raz:))) Niektórzy mi bardzo tego zazdrościli.
A twórcy tzw. rocka progresywnego, jak Yes mieszczą się w definicji takiego połączenia?
Kawa bez tajemnic -Fiedoruk Andrzej 3 Pasja życia -Stone Irving 6 Ślepe szczęście -Chmielewska Joanna 6 Woda różana i chleb na sodzie -Mehran Marsha 5,5 Wyspa skarbów -Stevenson Robert Louis 4,5 Życie nie jest romansem, ale... -Pruszkowska Maria 6 Bardzo mało w tym miesiącu, ale to dlatego, że zaczęłam pracę i nie mam za dużo wolnego czasu:(
Philippa Gregory "Kochanice króla" - polecam naprawdę!
Philippa Gregory "Kochanice króla" Stieg Larsson "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" i "Dziewczyna, która igrała z ogniem"
Kochani! Było fantastycznie! Bardzo, bardzo dziękuję wszystkim za cudownie spędzony czas. :-))) Krzysiu, piękne zdjęcia. :)
W większej części zgadzam się z tą opinią. "Jane Eyre" jest moją ulubioną książką i z powodu wrażeń jakie na mnie wywarła postanowiłam przeczytać kolejną powieść Charlotte Bronte – „Villette” . W czasie czytania zastanawiałam się jak ta sama autorka może napisać jedną tak zachwycającą a drugą tak nudną. Czytając inne opinie uświadamiam sobie, że być może nie doceniam książki ze względu na mój młody wiek. Mam zaledwie 15 lat i z pewnością niektóre...
Porównanie z Mordimerem to pierwsza rzecz jaka przychodzi na myśl, jednak dość szybko można dostrzec różnice między nim a Koniaszem, który jest bardziej ludzki. Lektura jest lżejsza (bohater mniej cyniczny a opisy mniej drastyczne niż u Piekary), poza tym Žamboch nie podejmuje szerzej wątków związanych z duchowieństwem, co u naszego rodzimego autora mogło niektórych razić. Lektura jest ciekawa, lecz nie można powiedzieć że porywająca. Czas poś...
Wciągająca lektura, szczególnie dla tych, którym spodobał się styl Jacka Piekary, gdyż czytając Žambocha na myśl sam przychodzi inkwizytor Mordimer Madderin (z czasem to wrażenie mija). W Krawędzi żelaza poznajemy historię Koniasza i jego przygód, z których zawsze wychodzi obronną ręką, chociaż ubywa mu urody. Porównując jednak do Piekary, jest to trochę lżejsza lektura, zawierająca mniej sugestywne opisy i nawet jej bohater jest bardziej ludzki ...
Sierpień spędzałam raczej na wędrówkach niż czytaniu, ale trochę audiobooków dałam radę odsłuchać. ;) Wakacje to jednak czas powtórek starych lektur, więc moja lista wygląda skromnie, choć jakościowo bardzo miło: Torill T. Hauger, Porwani przez Wikingów (powtórka, jak się okazało, 4) Torill T. Hauger, Sigurd, syn Wikinga (4) Ann-Marie MacDonald, Zapach cedru (5) Kornel Makuszyński, Szatan z siódmej klasy (powtórka, 5) Juliusz Verne, Piętna...
Nie wiem wprawdzie, co masz dokładnie na myśli, ale czy chodzi Ci o to, co jest w polecankach? Użytkownicy czytający podobne książki jak Ty Sortuj według: [liczby wspólnie ocenionych książek] [zgodności ocen]
Dom z piasku i mgły (4) Korytarz (5,5) Śmierć dyktatora: Raport spod kul (4,5) Dziękuję za ogień(5) Europejski alfabet (5) Ta, którą nigdy nie byłam (5,5)
Ta książka, o której wszystko zostało powiedziane, to Świat według Garpa oczywiście. Za pomyłkę przepraszam.
Ten miesiąc był wprost powalający: 08/15 w koszarach (5) 08/15 na wojnie (5) 08/15 walczy do końca (5) - nie sądziłam, że powieści o II wojnie światowej, w dodatku skupiające się głównie na walce wewnętrznej w Wehrmachcie mogą być dla mnie tak pasjonujące. Wilki (4,5) - kolejna historia o niesnaskach wśród mieszkańców pewnej mazurskiej wsi w latach 1933-45, z typowym dla Kirsta czarnym humorem. Z woli boskiej i katowskiej: Nader pouczające i...
Antybaśnie z 1001 dnia - 5 Carrie - 5 Cztery wesela i pogrzeb - 3 Forrest Gump - 6 Jestem nudziarą - 3 Kasztanek - 4 Mroczna rzeka - 4,5 Niezrównane usługi swata z Périgord - 3,5 Perła - 4 Pięć osób, które spotykamy w niebie - 4,5 Pokręcony świat - 4 Smażone zielone pomidory - 5 Tam, gdzie spadają anioły - 4,5 Tylko dla kobiet: Przewodnik po tym, co kryje się w duszy mężczyzny - 5
:))) Kochani było przecudownie, przepięknie i tylko szkoda, że tak krótko. Dziękuję Wszystkim.:) Można już obejrzeć pierwsze zdjęcia, które zrobiłem podczas spotkania w Kamienicy. http://picasaweb.google.pl/JoyKrzysiek/IIOgolnopolskieSpotkanieBiblioNETkoweKamienica2009 Link do picassa również na mojej stronie w BiblioNETce.
:D A czytałaś pierwszy raz? Moje przeczytane w sierpniu: Przeczytane w sierpniu: Śmierć o północy (4,5) Magia i krew (1,5) Kamień Pogan (3,5) Książę Kaspian (3,5) Koniokrady: Wspomnienie (5) Atramentowa krew (3,5) Czerwony Kapturek (6) ;) Wrota (powrót, zostaje 6, gdybym mogła, dałabym ocenę 100/6, ta książka jest genialna xD ) Wrota 2 (5,5) Sanktuarium (1) Antek (4) Nawrócony (3) Michałko (5) Czyli trochę kiczu. Gdyby nie ...
Nazwanie tej pozycji arcydziełem erotyzmu jest chyba lekką przesadą. Dla mnie książka jest raczej obsceniczna, wulgarna i jak najdalsza od erotyki. I wcale nie jest ona pełna radości i żaru rozkoszy, raczej wręcz przeciwnie - autorka niejednokrotnie przyznaje, że jest opętańczo uzależniona od swojego kochanka a związek ten jest dla niej utrapieniem i udręką. Nie polecam.
Czy to prawda, że Meyer pisze jakąś nową część sagi, niebędąca "Midnight Sun"?
Przeczytane w sierpniu (tytuł po angielsku oznacza, że przeczytałam książkę w oryginale) ~ Andrew Davidson, "Gargulec" (5+) Osoby mające przesyt osadzonych w historii, sensacyjnych opowieści w stylu Dana B. pragnę uspokoić, że to jest zupełnie inna bajka. Jestem zachwycona „Gargulcem”, nie mogłam się oderwać od lektury i na pewno sięgnę po kolejne książki Davidsona. Czytelników bardzo wrażliwych uprzedzam, że opisy oparzeń są dość naturalisty...
Zastanawiam się, czy zabrać się za jego książki:D Co radzicie na początek?...16-latce?
1.Bohun 5.5 2.Harry Potter i kamień filozoficzny 5 zaczęłam czytać i 3.Harry Potter i komnata tajemnic 5.5 co było 4.Harry Potter i więzień Azkabanu 5.5 do przewidzenia 5.Harry Potter i czara ognia 6 ......... 6.Harry Potter i Zakon Feniksa 6 pokochałam Harrego 7.Harry Potter i Książę Półkrwi 6 8.Harry Potter i insygnia śmierci 6:))) 9.Kwietniowa czarownica 4.5 10.Wiedźmikołaj 5.5 11.Ból kamieni 4 12.Naznaczeni błękitem: Część ...
Rzeczywiście, wspaniałe babskie czytadło (żaden mężczyzna raczej nie przebrnie przez ponad 600 stron opowieści o czterech przyjaciółkach i ich perypetiach - na ogół miłosnych). Lekkość pióra, zwięzły a jednocześnie plastyczny styl sprawiają, że trudno się oderwać od lektury. No i te wspaniałe opisy z życia niepospolitych zjadaczy chleba...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)