Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
M.Szabo Piłat (5) R.Tremain Powrót (5) J.Siegel Wykolejony (4) N.Sparks Pamiętnik (3) A.Przedpełska-Trzeciakowska Na plebanii w Haworth (6) S.King Rose Madder (4) wczoraj zaczęłam czytać: Ch.Dickens Wielkie nadzieje
W maju pobiłam chyba swój rekord, więc się pochwalę ;) Patrick Suskind - Pachnidło (6) Julio Cortazar - Gra w klasy (5) Sarah Waters - Złodziejka (6) James Frey - Milion małych kawałków (3) Lian Hearn - Po słowiczej podłodze (5) Anna Kańtoch - Przedksiężycowi: Tom 1 (4) Amelie Northomb - Antychrysta (4) Noah Gordon - Lekarze (3)
U mnie z kwietnia i maja: Hitchens, Ch. - Bóg nie jest wielki (3) Dawkins, R. - Bóg urojony (5) Kapuściński, R. - Imperium (6)
"Ryknęła krowa" - Małomówny i rodzina Małgorzaty Musierowicz
"Dom z piasku i mgły" Andre Dubus "Ja, Elżbieta" Rosalind Miles "Kłamstwa Locke'a Lamory" Scott Lynch "Magia i krew" Nora Roberts "Bracia krwi" Nora Roberts "Magiczna chwila" Kristin Hannah "Pomiędzy siostrami" Kristin Hannah "Łaskawe" Jonathan Littell "Srebrana zatoka" Jojo Moyes "Ludzie Księgi" Geraldine Brooks
Jest ich kilka: Ahdaf Soueif "Mapa miłości" "- A na stoliku pod oknem sypialni leży ten głos, ktory na nowo obudził w niej marzenia. Fragmenty życia przeżytego dawno, dawno temu. Ten głos kobiecy mówi do niej z odległości stu lat - i to tak wyraźnie, że nie sposob wprost uwierzyć, iż nie można chwycić za pióro i odpowiedzieć mu." Arturo Perez - Reverte "Królowa Południa" "Zadzwonił telefon i zrozum...
"Barbara Radziwiłłówna z Jaworzna-Szczakowe” Witkowski (audiobook) (5) "Sklepy cynamonowe” Schulz (audiobook) (powtórka, zostaje 5) "Judasz” Pawluczuk (4) "Ziemia berneńska” Stempowski (5) "Dziennik 1950-1959” Mycielski (5) "Dziennik 1960-1969” Mycielski (5) "Niby-dziennik” Mycielski (5)
- Piotruś - Pociecha - Mowa dźwięków - Początek drogi - Dzwon - Popatrz wstecz - Teoria wysp - Światło rozumu - Zgaduję - Prawnik - Nad poziomy - Zbieg okoliczności - Niespodzianka - Co dobrego? - Ojciec i syn - "Kiedyś w Polsce" - Ostatnia deska ratunku - Istnieją - Tort Czombrowski - Słońce - Miłe życia drobiazgi - Silniejsza, choć nie wygrywa - To ja, kos - Gram w zielone - Ta sama piosnka - Przewaga - Bukoliki - Jes...
"Judasz" Pawluczuk (4) "Jak powieść" Pennac (6) "Szanowne dzieci" Pennac (2) "Fototapeta" Witkowski (4) (audiobook, kapitalnie czyta, a nawet śpiewa, autor) "Barbara Radziwiłłówna z Jaworzna-Szczakowej" Witkowski (4) (audiobook, znowu autor) "Dworzec Gdański" Dasko (4) "Chleb rzucony umarłym" Wojdowski (3) "Osoby z ograniczoną sprawnością na rynku pracy" (SWPS) (5) "Rycerz nieistniejący" Calvino (3) "Wicehrabia przepołowiony" Calvino (3)...
Vevericy padła bnetka, więc dziś ja w zastępstwie zachęcam do dzielenia się przeczytanymi książkami, polecania i odlecania, żeby nie było, że veverica zapomniała. ;)
Przeczytałam. Bardzo dobra, złożona powieść, próżno takich szukać (wiem, bo sama ciągle szukam dobrych powieści bardzo, bardzo rzadko znajduję). Postawiłabym 6, gdyby nie koszmarny język. Rozpoczynanie akapitów imieniem bohatera, o którym się akurat pisze, wiele razy pod rząd, rozprasza i psuje radość z czytania - gdzie jest redaktor?! W książce nie widzę żadnej informacji na ten temat. Wierzyć mi się nie chce, że tak dobry autor mógł popełniać t...
Ciekaw jestem bardzo jak oceniacie Geralda?
dla mnie te ksiazki sa troche takim zabiegiem marketingowym jak jonas brothers. dziewczynki sie zakochuja, wielbia edwarda, czekaja na wielka milosc, chca wejsc do swiata wampirow.. czytalam na http://naspolke.pl/ ze ona to napisala z potrzeby serca z tesknoty za swoja pierwsza miloscia- chlopakiem ktory ja zostawil. nie wiem czy to prawda...
ja czytalam alchemika kiedy bylam w gimnazjum i juz wtedy wydawal mi sie pretensjonalny. weroniki nie przeczytalam i nie zamierzam. coehlo mnie denerwuje swoja filozofia dla gospodyn domowych. czytalam http://naspolke.pl/ ze dwa razy rodzina zamknela go w wariatkowie bo nie chcial zostac lekarzem tylko chcial pisac.
1. Zakładając, że przeciętna książka ma 300 stron, to jakieś 2-3 dni; 2. Nie; 3. "Pan Tadeusz", "Lalka", "Nad Niemnem", "Trylogia", "Chłopi" - te tytuły przyszły mi na myśl jako pierwsze; 4. Hmm... Nie wiem, może Daniel Odija?; 5. Ulubionego wydawnictwa na razie brak; 6. "Julita i Huśtawki" oraz książki czytane w dziciństwie: "Tomek w krainie kangurów", "W pustyni i w...
A takie moje ulubione, to. Nie jestem pewna, czy to jest pierwsze, ale gdzieś na początku na pewno: "Billy Pilgrim wypadł z czasu." (K. Vonnegut, "Rzeźnia nr 5") I zakońćzenie tej książki: "-It-it?"
Kiedyś koleżanka przeczytała mi na głos pierwsze zdanie z książki, jak wracałyśmy z biblioteki (to był jakiś pamiętnik): "Jestem dzieckiem grzechu." Dalej narratorka wyjaśniała, że to nieprawda, ale dobrze brzmi.
Wielkie słowa, "w stworzenia wyższe". Kiedy to czytałam, nie posunęłam się aż do takiego stwierdzenia, wydawało mi się tylko, że były to stworzenia szczęśliwe - szczęśliwe i spokojne za życia, co w normalnym stanie się nie zdarza. Tylko jedno zwróciło moją uwage - że oni nie umieli płakać, nawet po śmierci kogoś bliskiego, i trudno mi to przyjąć jako coś "lepszego". Tak więc nie jestem pewna czy się z tobą zgadzam co do tej wy...
Radzę Ci zacząć od tego Kino stylu zerowego: Z zagadnień estetyki filmu fabularnego, rewelacyjny podręcznik, napisany zrozumiałym językiem, świetny początek do dalszych poszukiwań.
1. Osiem dni ;) 2. Raczej nie. 3. Ballady i romanse, Pan Tadeusz, Chłopi 4. Nie wiem. 5. Wydawnictwo Literackie i słowo/obraz terytoria (za wydanie "Castorpa" P.Huelle) 6. Chyba "Małego Księcia" przeczytałam 3 razy. 7. Dziady. 8. Edward Stachura 9. Książki o Muminkach i o Kubusiu Puchatku 10. Niewiele, 2-3. Najczęściej wypożyczam. 11. Nie używam e-booków. 12. "Droga bez dna" (Ben Okri), "Rzeźnia nr p...
A to - to nie mit? Tworzysz prywatny mit - czyli narrację w którą wierzysz, wyznajesz i nią się kierujesz. Mit o Pacyratsiusie, który wyzywa na pojedynek wielu (a co tam - jeden nie wystarcza). Otóż masz prawo tworzyć swój mit. Tylko zastanawiam się po co? Literatura jest córą mitu i jak dotąd nie oderwała się od niego. ( Gdyby tak uczyniła - już po niej). Mit - z niego wywodzi się i fikcja i prawda, metonimia i metafora, symbol i abstrakcja, ...
1. Jeđli nie liczyć "Ulissesa" (poddałam się po trzeciej próbie) to około tygodnia - czasem jeden dzień, czasem tydzień, czasem więcej - jeśli to coś bardziej naukowego. Ale też czytam jednocześnie do 6 książek. 2. Nie wybierałam świadonie - zdaje się, że anglojęzyczne UK, USA. 3. Krzyżacy, Pan Kleks, Cyberiada. 4. Nie wiem, nie mam wielkiego rozeznania. 5. Takie, które dba o wyglą, korektę i skład - niedopuszczalne są dla mnie lite...
Polecam J. Cat-Mackiewicza. Ale nie pytałaś co, tylko dlaczego. Wiesz, że mamy dziurę historyczną. Historia zaczopowana lat 1949 - 89. ( wyjątek - wydawnictwa podziemne, Kultura paryska). Odczopowane? No, niby. Ale ile z tym ambarasu! Czy spojrzymy prawdzie historycznej w oczy? Niewielu tego sobie życzy. Są racje np. europejskie. Bywają też drażliwe nacjonalizmy - nie ruszać. Bywają też traktaty o przyjaźni ( Wołyń np). Historio - duma i uprzedz...
Twoje powodzenie w życiu zależy od ciebie samego! Odrzuć scenariusz porażki. Niezależnie od sytuacji, w jakiej się znajdujesz, wiedz, że w każdej chwili możesz zmienić swoje życie! Chcesz, żeby ci się w życiu wiodło? Zacznij od małej diagnozy! Co ci do tej pory przeszkadzało wygrywać w życiu? Czy powodzenie w życiu kojarzy ci się z dużą ilością pieniędzy, z byciem kochanym i podziwianym? Czy to umiejętność przezwyciężania własnych słabości? Po...
Masz klasę! Istnieje sposób, by z niemal każdej próby – od organizacji przyjęcia po znalezienie pracy – wyjść zwycięsko. Nie jest to magiczny eliksir ani podpisanie paktu z diabłem. Nie jest to też wyzwanie przekraczające nasze siły. Autorka poradnika przekonuje, że gdyby można było stworzyć receptę na sukces, zapisano by na niej takie oto sformułowania: kultura, sposób bycia i wyrażania siebie oraz osobisty rozwój. Książka, która zdumiewa....
1. 3-5 dni 2. Ameryka Południowa 3. "Pan Tadeusz","Dziady", "Lalka", "Potop", "Poganka", "Treny" Kochanowskiego 4. Norwid 5. Muza 6."Władca Pierścieni", "Alicja w Krainie Czarów", "Duma i uprzedzenie" 7. "Samotność w sieci" 8. Dorota Terakowska 9. "Baśnie" Andersena 10. około 15 11. ok. 8 12."Duma i uprzedzenie", &quo...
To jesteśmy umówione. ;) Dołączy do nas jeszcze Buszująca, która ma problem z netem. ;)
Poznajcie Konstancję - nieco roztrzepaną niewidomą dziewczynkę, która uwielbia słowa, dni tygodnia rozpoznaje po zapachu i marzy o tym, by ktoś wreszcie polał ją wodą w lany poniedziałek. Wesoła rodzinka z wujkiem Ryśkiem na czele i ciekawość świata Konstancji sprawiają, że każdy dzień przynosi jej zabawne i zaskakujące przygody... "Babcia Flora jest mamą tatula, nie mamuliny, ale tatul mieszka teraz w Gdańsku, a ja, mamulina, babcia Flora, ...
Jest dobrze gdy my się zmieniamy, gorzej gdy nas zmieniają ze względu na niewiadome nam założenia. Nie reklamuję II programu - bo i po co. Tak sobie rzuciłam temat aby znaleźć "bratnie dusze" - tych nigdy za wiele. Nie odpowiem Ci na pytanie ostatnie, ponieważ nie włączam pamięci oglądając tv przelotem. Widzę tylko te same autorytety ( twarze) oraz niekiedy podpisy prof. XXX. Nie chciałam dać powodów do sporu, więc nie ma potrzeby ko...
1. Około tygodnia 2. Nie 3. "Lalka" 4. Jan Potocki 5. Muza, W.A.B., Znak, Wyd. Literackie 6. W czasach dzieciństwa: "W pustyni i w puszczy" 7. Nie mam 8. Andrzej Sapkowski 9. książki o Harrym Potterze 10. Ok. 25 11. 2 na miesiąc (wypożyczam lub pożyczam; z e-booków nie korzystam) 12. "Ślepy zabójca" M.Atwood, "Mgły Avalonu" M.Zimmer-Bradley 13. Margaret Atwood 14. Nie wiem. 15. Kryminał 16. E...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)