Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1.Jestem nudziarą(Monika Szwaja) 2.Osobowość ćmy(Katarzyna Grochola) 3.Moja piękna pralnia(Kureishi Hanif) 4Kwiat śniegu i sekretny wachlarz(See Lisa) 5.Wyznania gejszy(Arthur Golden) 6.Miłość:instrukcja obsługi(Naylor Clare) 7.Na południe od granicy, na zachód od słońca(Haruki Murakami) 8.Dziękuję Katarzyno(Krystyna Dąbrowska) 9.Posłuchaj Katarzyno(Krystyna Dąbrowska) 10.Trzydziestka na karku(Jewell Lisa) 11.Upadek(Mawer Simon)
Chodzi mi o to, że spotkałam się (i to dość często) z decyzją rodziców "my chcemy dziecku nadać takie prawdziwe, polskie imię... Anna wydaje się najlepsze". I to mnie trochę denerwuje, gdyż nie jest to imię rdzennie polskie. Chociaż, jak pisał Kern "To imię przybyło do nas z daleka Lecz ma smak naszego chleba i mleka". A tak nawiasem - to imię od 1900 roku zostało nadane w Polsce ponad milion razy.
Po przeczytaniu tej książki przestałam się bać.Nigdy nie chorowałam, ale gdybym...to chciałabym mieć w sobie tyle odwagi i wiary jak bohaterka.Polecam:"Spotkamy się kiedyś w moim raju" (Zachert Christel & Zachert Isabell)
NIE, NIE, NIE, i jeszcze raz NIE. Nie ma zgody, Mopanku! A może czytaliśmy różne książki? To wcale nie jest grube tomisko, to stosunkowo nieduża, kameralna książeczka, napisana erudycyjnie, to prawda, ale wcale nie stylem nadętym, przeciwnie - bardzo lekkim i inteligentnie dowcipnym. I nie rozumiem, co w tym kontekście robi homerologia. "Sylwetki rzymskie" to zbiór esejów poświęconych starożytnemu Rzymowi. Epizody z jego histori...
1. Pigułki namiętności (Passion Pills) 2. Słowa guru (The Worlds of Guru) 3. Prekursorski statek (Shark Ship) 4. Dwa światy (Two Dooms) 5. Czarna walizeczka (The Little Black Bag) 6. Wydarzenia, które doprowadziły do tragedii (The Events Leading Down to the Tragedy) [PiK, 1994]
Zgłoszono w błędach, że coś jest nie tak z tymi książkami. Wprowadziłam zmiany na podstawie katalogu Biblioteki Narodowej (dodatkowo sprawdzałam w innych). Ponieważ autorów jest więcej, niż jeden, nie ma już cykli, tylko są serie wydawnicze. Postaram się sprawdzić, czy to są pseudonimy Hitchcocka.
1. "Gloria Scott" - pierwsza sprawa Sherlocka Holmesa (The Gloria Scott) 2. Pacjent doktora Trevelyana (The Resident Patient) 3. Tańczące sylwetki (The Adventure of the Dancing Men) 4. Zniknięcie młodego lorda (The Adventure of the Priory School) 5. Harpun Czarnego Piotra (The Adventure of Black Peter) 6. Psy się nie mylą (Shoscombe Old Place) 7. Sześć popiersi Napoleona (The Six Napoleons) 8. Przygoda w Copper Beeches (The Copper Beeches)...
Gaarder Jostein-Dziewczyna z pomaranczami Wanda Witter- Wlasciwe zycie Iwona Banach- Chwast Iwona Banach- Pokonac strach Katarzyna Podsiadlo-Stas Monika Szwaja- Artystka wedrowna Jolanta Stefko- Mozliwe sny czesc Onichimowskiej-Dobry potwor nie jest zly (dzieciom gospodarzy) i czesc Musierowicz-Zaba mozliwe, ze o czyms zapomnialam... Duzo mniej, niz chcialam przeczytac w czasie urlopu, ale dluzej nie wytrzymalam bez ruchu, a i milego to...
1. Markheim 2. Pułapka pana de Maletroit 3. Demon w butelce 4. Złodziej ciał 5. Will z Młyna 6. Niezwykły przypadek doktora Jekylla i pana Hyde'a [Mediasat Poland, 2005]
W trakcie Wrocławskich Dni Fantastyki (30.06–02.07) odbędą się spotkania z Jackiem Inglotem i Marcinem Przybyłkiem. Oba spotkania odbędą się w sobotę, 1 lipca 2006 : • 11:00 – "Inquisitor, czyli dlaczego Inglot nienawidzi szkoły" – Jacek Inglot . • 13:00 – "Dylematy autora fantastyki" – Jacek Inglot . • 20:00 – "Antypsychologia biznesmena i jej wykorzystanie w SF" – Marcin Przybyłek . Miejsce spotkań: pl.Świętojański 1 Źród...
Chciałbym, aby Państwo zapoznali się z moją powieścią wydaną w Chicago w wydawnictwie www.dsp.go.pl i wyrazili swą opinię o tej książce. Można ją znaleść na stronie wydawnictwa, lub zakupić pod adresem: dsp2504@sbcglobal.net ( taniej ), albo w księgarniach Golden Bookstore i Amazon.com ( internetowo ). Pozdrawiam serdecznie - Henryk Rogowski.
Skoro znasz niemiecki i masz dostęp do książek w tym języku bardzo polecam Ci książki Tanji Kinkel. Mnie najbardziej podobał sie Puppenspieler- o Florencji Medyceuszów i Savonaroli i Mondlaub- to zostao prztumaczone (co z listowiem w tytule)o ostatnich latach Granady. Ale i inne są niezłe, może z wyjątkiem ostatmiej Die Söhne der Wölfin- jako jej nie wyszo.
Popieram jak ktoś śmiesznie powiedział partie "konserwatywno - anarchistyczą" - UPR
- Komornik - Nad ranem - Ordynator - Konferencja - O zmierzchu - Sen - Sędzia śledczy - Natura Buddy przenika wszechświat - Króka historia wieczności - Smak reńskiego wina - Koniec świata - Leopardii - W korowodzie - Choroba - Ucieczka z Santa Fe - Wielka gra - Wiadomości - Kto nie lubi Borysa? - Wywiad - Studio wyborcze - *** [Ars Print Production, 1994]
To już nie będę szukać, obiecuję! :)))))
To ja podam inny sposób dojścia. :-) Wysiada sie na SKMce, na przystanku Gdańsk-Wrzeszcz i w zależności od wyjścia, które się wybierze: - jeśli wyjście jest przez dworzec, to przed dworcem skręcamy w lewo - jeśli przez tunel bliżej południowej strony, to w tunelu trzeba skręcić w prawo, a po wyjściu z niego w lewo. Ulica nazywa sie Dmowskiego i zaraz potem zakręca w prawo płynnym łukiem (docelowo dochodzi do Grunwaldzkiej, czyli głównej przelo...
Mi śmierci nie przeszkadzały, i chociaż złościłam się na autora że mi ulubionych bohaterów morduje, to były uzasadnione, bez nich byłoby inaczej...
No to już nie szukasz, wiesz o tym? :-)))
Agatha Christie : Karty na stół Morderstwo w Orient Expresie Tragedia w trzech aktach Zabójstwo Rogera Acroyda Saki- Małomówność lady anny Jonathan Carroll- Poza ciszą Harper Lee - Zabić drozda Tracy Chevalier - Dziewczyna z perłą Jerome K. Jerome - Trzech panów w łódce, nie licząc psa Chmielewska- Wszyscy jesteśmy podejrzani Wszystko czerwone Richard Adams - Wodnikowe wzgórze Peter Acroyd -Golem z Limehouse Milne- Tajemica cze...
Potrzebuję to nazbyt powiedziane ;) Po prostu chciałabym pożyczyć :)
To były raczej krótkie książki;) Czytam dość szybko, ale bez przesady. A tak poza tym... nie wiem jak to się dzieje, samo wychodi - nie czytam na akord i robię jeszcze sporo innych rzeczy:)
> Felidae też siedzi u mnie w schowku, boję > się, że poczeka sobie te 8 lat... Syrenko! A potrzebujesz wersję na własność czy wersję do zapożyczenia się (niech żyją trójmiejskie antykwariaty ;-) )?
Zgadza się. To było Czerwonych Gitar. Ale dla mnie te Czerwone gitary to jest prehistoria...
A mój zbiorek czerwcowy jest bardzo skromniutki: Yoshimoto Banana, "Tsugumi" (to chyba już czerwiec był) Natsuo Kirino, "Ostateczne wyjście" Musierowicz, "Tym razem serio" Zbigniew Raszewski, "Listy do Małgorzaty Musierowicz" Herriot, "Weterynarze mogą latać" (HA!) Palahniuk, "Fight club" (od razu mówię, że pożyczone, w dodatku pożyczone od osoby, która też od kogoś pożyczyła) ...
Jezu, Smutny!!! Skąd ten pesymizm i cynizm. Widzisz wszystko jest na "izm"...
A teraz mam serce w rozterce. Czy Smutny piszesz to do mnie? Chyba tak ale pewności nie mam. Żadnemu chamkowi nie pozwolę się klepnąć w tyłek!!!!!! Nie nagadasz się ze mną bo miałam problemy z kompem! Chyba juz jest zdrowy! :-)
No, no, no! Co to znaczy "zwyrodnienie mojej płci"? A może tak odrobina tolerancji dla tych "inaczej"? Jesli chodzi o nick to jest super, tajemniczy, dający do myślenia, ale rzeczywiście kojarzy się z kobietą. Mimo wszystko nie zmieniaj go. Pozdrawiam :)
Główna postać powieści, Suzanne, Holenderka przebywająca we Włoszech, przedstawia historię swych romansów z trzema Włochami, z których każdy jest już starszym mężczyzną. Pierwszy, znany sycylijski psychiatra, wprowadza ją w dolce vita Taorminy. Przyzwyczajony do kobiet na zamówienie, z początku płaci młodej kochance za przychylność. Drugi jest znanym literatem, bez wątpienia najwybitniejszym pisarzem we Włoszech. Nie żąda wiele; chce rozkoszować ...
I tu trafiłeś! Tylko, że to nie on ale jego bliźniak Jarosław tak rapował!
Chyba złe porównanie. Góralska muzyka jest cool! :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)