Teksty i komentarze

Teksty i komentarze z okresu:

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Annvina Dodany 28.07.2011 16:44

Dzięki :) Oby trafiła na "swój temat". Ja też nie chciałam czytać jakiś tam Dzieci z Bullerbyn, Ani z Zielonego Wzgórza czy innych Tomków i Jezycjad, dopiero w wieku 12 lat zainteresowałam się II wojną światową i zaczęłam ku przerażeniu Mamy pochłaniać książki zupełnie nie przeznaczone dla mojego wieku. A do Ani, Bullerbyn i Jeżycjady wróciłam nieco po dwudziestce i się zachwyciłam...

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Incrusta Dodany 28.07.2011 16:10

Trzymam kciuki. Lektury niezbyt zachęcają do czytania. Wydaje mi się, że wręcz przeciwnie. Może gdy nie będzie jej nikt gonił, sama się zainteresuje.

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Annvina Dodany 28.07.2011 14:49

No właśnie nie czyta w ogóle, tzn męczy lektury, bo musi, ale z własnej inicjatywy nie sięgnie po książkę... Dlatego napisałam, że gdyby przeczytała choćby taki Zmierzch, to byłoby lepsze niż nic. Ech, może jej się odmieni - Diana rzuciła się na książki jak miała 20 lat, jak napisała gdzieś w tym wątku, może dla Baśki jest jeszcze nadzieja...

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Annvina Dodany 28.07.2011 14:43

Jak taką zobaczę to sobie kupię - i Mamie też :):):)

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: loginka Dodany 28.07.2011 13:56

Widziałam magnes na lodówkę z takim napisem: "Nudne kobiety mają nieskazitelnie czyste domy." ;-)

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Incrusta Dodany 28.07.2011 13:24

Jeżeli zaczyna czytać od Zmierzchu, to chwała jej za to, że w ogóle czyta, ale jeśli widzę, że sięga tylko po cieniutkie harlequiny i tym podobne, a potem na portalach czytam "kocham go, jest słodki", to aż niedobrze się robi. Można czytać mniej ambitne lektury, a mimo to coś z tego wyciągnąć. Choćby samą przyjemność czytania. Kiedy jednak widzę komentarze świadczące o niskim ilorazie inteligencji dotyczące jakiejkolwiek książki, to jest ona dla ...

Zobacz całą dyskusję

IV Ogólnopolskie Spotkanie Wrocław – schowki – książki.

Autor: benten Dodany 28.07.2011 12:30

Nie ma sprawy. Już wpisuję do mojej wielkiej księgi książek w ruchu aka kalendarza ;]

Zobacz całą dyskusję

IV Ogólnopolskie Spotkanie Wrocław – schowki – książki.

Autor: agatatera Dodany 28.07.2011 12:16

Hihihihihi... Jak niepodległości, dobre :) Ok, to wierzę, że Licho i reszta ekipy spędzą u Ciebie mile czas :) Zaraz wpiszę do kajecika, żebym się nie pogubiła co komu. A co do zakladników :) Jeżeli mogę pożyczyć na dłużej niż miesiąc, to prosiłabym o Hatszepsut. A z odsyłaniem nie musisz się bardzo spieszyć, bo myślę, że w tym roku nie dam jeszcze rady po nią sięgnąć :(

Zobacz całą dyskusję

IV Ogólnopolskie Spotkanie Wrocław – schowki – książki.

Autor: benten Dodany 28.07.2011 11:24

O cudze dbam zawsze lepiej, niż o swoje. A już cudzych książek bronię jak niepodległości. No i zawsze zapraszam, możesz wziąć paru zakładników ;> I jeśli jest taka dobra, jak wszyscy mówią, to szybko odeślę.

Zobacz całą dyskusję

IV Ogólnopolskie Spotkanie Wrocław – schowki – książki.

Autor: agatatera Dodany 28.07.2011 11:17

Ja mogę :) O ile przysięgniesz mi na słońce i księżyc, że będziesz o nią dbać lepiej niż o męża, matkę i dziecko ;) A już tak na serio: pożyczę, tylko musiałabyś brać pod uwagę, że to jedna z moich najukochańszych książek, przez co jestem na jej punkcie delikatnie przewrażliwiona :> Plnauję zresztą za kilka miesięcy do niej wrócić, ale niestety nie szybko.

Zobacz całą dyskusję

IV Ogólnopolskie Spotkanie Wrocław – schowki – książki.

Autor: benten Dodany 28.07.2011 10:42

Czy ktoś mógłby mi pożyczyć Dożywocie? Strasznie się nakręciłam na tę książkę, a zanim w mojej bibliotece przyjdzie moja kolej, to chyba zdążę osiwieć? Ja oczywiście również mam schowek otwarty, więc bierzcie i pożyczajcie z niego wszyscy.

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Annvina Dodany 28.07.2011 10:12

Popieram!!! Zwłaszcza tezę o zorganizowaniu!!! A ten balagan w naszym domu to tylko wyraz twórczego chaosu, obecność bałaganu i zlew pełen brudnych naczyń nie mają nic a nic wspólnego z czytaniem! Nic a nic ;)

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Annvina Dodany 28.07.2011 10:10

:):):) Wujek włączający telewizor – cudne!!!!!

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Annvina Dodany 28.07.2011 10:09

Podpisuję się pod Twoją wypowiedzią wszystkimi kończynami ;) Ja też pamietam wiekszość książek z dzieciństwa, także tych czytanych przez Mamę i Dziadków. Natomiast mój mąż i jego siostra są takimi chlubnymi wyjątkami od reguły – nie czytano im w dzieciństwie, teściowe nie czytali, w domu nie było książek, a oboje czytają namiętnie. Trudno mi jednak uwierzyć, że ktoś, nie czytający w ogóle w szeroko pojętej młodosći i wieku dojrzałym nagle, n...

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Annvina Dodany 28.07.2011 10:05

Niestety nie mogę się z Tobą zgodzić co do nastolatek czytających zmierzchopodobną literaturę. Naprawdę wolałabym, żeby taka nastolatka czytała choćby ów nieszczęsny Zmierzch, niż tylko simsy, facebook, Bieber i kolorowe kosmetyki, aha, latem jeszcze rower/rolki. Mam siostrę nastolatkę – nieczytającą ku utrapieniu całej czytającej rodziny – niechlubny wyjątek od omawianej poniżej reguły o czytaniu w dzieciństwie. Podejrzewam, że przeczytanie prze...

Zobacz całą dyskusję

... w retrospektywie

Autor: Kuba Grom Dodany 27.07.2011 22:00

Z "Armagedonu w retrospektywie" Kurta Vonneguta: "Gdyby Jezus żył w naszych czasach, zabilibyśmy go za pomocą zastrzyku. Coś takiego nazywam postępem. Musielibyśmy go zabić z tego samego powodu, z jakiego zabito go za pierwszym razem. Jego poglądy są po prostu zbyt liberalne." ***** "Być może ktoś chciałby mnie zapytać: Czy pan nigdy nie może być poważny? Odpowiadam: Nie. Gdy jedenastego listopada tysiąc dziewięćset dwudziestego drugi...

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Czajka Dodany 27.07.2011 18:08

Czytają tylko wysoce zorganizowane osoby, które potrafią tak rozłożyć zajęcia, żeby na czytanie czas znaleźć. A wydają gospodarni, którzy grosz na książki potrafią zagospodarować. :)

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: marjory23 Dodany 27.07.2011 17:44

Nic nie sugeruję, naprawdę. I absolutnie nie mam wrażenia, że mi coś narzucasz. Jeżeli tak to zabrzmiało, przepraszam. Po prostu w odpowiedzi na Twój post zawarły się moje ogólne przemyślenia związane z poruszanym tematem. Z pewną tendencją do wartościowania i oceniania cudzych wyborów np. czytelniczych i uogólnianiem: "takie" książki są bezwartościowe, natomiast te są wartościowe i wszyscy powinni je czytać. Te dyskusje pełne wyższości i politow...

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Marylek Dodany 27.07.2011 17:11

Wydaje mi się, że ten, kto lubuje się w filmach klasy B i niżej, nie będzie oglądał kina "wysokiego" (czy jest takie pojęcie, analogicznie do literatury wysokiej?), ani też nie sięgnie po książkę, nawet rozrywkową, nawet cienką. Z obserwacji mówię. Słyszałam już opinie, że szkoda czasu na czytanie, że to nudne, a w ogóle to po co się męczyć? Poza tym wydaje mi się, że z tzw. rozrywkową literaturą jest tak samo, jak z kopernikowskim prawem wyp...

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: exilvia Dodany 27.07.2011 16:12

Ja ustalam kryteria i oceniam wyniki sama dla siebie. :D Tak jak Ty dla siebie. I nic Ci nie narzucam, bo chyba to sugerujesz. Jestem jak najdalsza od tego. I chyba nawet się zgadzamy co do tego, że czytanie czytadeł nie rozwija, tylko jest formą rozrywki. Podoba mi się też Twoje anty-stwierdzenie: "Nie twierdzę, że czytanie jest jedynie słuszną i najlepszą formą aktywności." Podpisuję się obiema rękami! I masz rację, mamy różne potrzeby i priory...

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Zoana Dodany 27.07.2011 16:12

Niekoniecznie od razu umarł w butach. Nie twierdzę, że to żelazna zasada, że TRZEBA czytać w dzieciństwie, żeby czytać w wieku dojrzałym, ale że to pomaga wyrobić w sobie nawyk czytelniczy i uczy miłości do literatury. Bardziej prawdopodobne jest, że młodociany mól książkowy zostanie dorosłym molem książkowym. Bo czym skorupka za młodu... A że są i chlubne wyjątki, to tylko powód do radości. :)

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: marjory23 Dodany 27.07.2011 15:23

Czy zawsze musi coś wynikać? Jeśli tak, to kto decyduje o tym, czy wynik jest wystarczający, czy nie? Kto ustala kryterium? Ludzie są różni, znajdują się na różnym etapie rozwoju, różnią się wrażliwością, mają różne systemy wartości, potrzeby i różne są też powody, dla których czytają. Osoba ceniąca zdobywanie wiedzy, własny rozwój będzie czytała np. książki popularno naukowe, dzieła filozoficzne i inne mądre książki. A czy to daje jej prawo do ...

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: lady P. Dodany 27.07.2011 15:03

To kwestia gustu, zainteresowań - jakaś książka dla mnie może być nudna, czytając będę się męczyć, a dla kogoś innego to będzie arcydzieło lub ukochane czytadło. :)

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: loginka Dodany 27.07.2011 14:59

Oj tak, to prawda. Przypomniała mi się taka scenka, z życia wzięta: Zjazd rodzinny u wujostwa, niedzielne popołudnie, potomek śpi błogo w wózku na tarasie, reszta rodziny biesiaduje przy stole, a ja leżę na kanapie w sasiednim pokoju i czytam książkę. Na to wchodzi wujek: "co tak nic nie robisz, nie krępuj się, włącz sobie telewizor, co się tak będziesz nudzić sama" i pstryk włącza mi telewizor... Tuż przed narodzinami mojego dziecka, t...

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: aniaposz Dodany 27.07.2011 13:35

To bardzo rozpowszechniony pogląd, że jak się w dzieciństwie nie nasiąknie czytelnictwem, to już umarł w butach. Pewnie ziarno prawdy w tym jest, ale mój przypadek nie wpisuje się w ten schemat. Jako dziecko czytałam niewiele, licealnych lektur unikałam, kiedy tylko mogłam. Na książki rzuciłam się niespodziewanie (także dla samej siebie) w wieku ok. 20 lat. I od tamtej pory czytam. :)

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: exilvia Dodany 27.07.2011 13:22

Mózg pracuje, ale nic z tego nie wynika, skoro sięgamy po następne czytadło. :P Nie promuję oglądania telewizji, natomiast uważam, że lepiej obejrzeć dobry film niż przeczytać kiepską książkę. A najlepiej obejrzeć dobry film na podstawie kiepskiej książki [zamiast]. :>

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Incrusta Dodany 27.07.2011 13:21

Bez zastanowienia przyznałabym Ci rację, ale.. Nie. Nie każda książka daje chwile odprężenia. Są książki bezwartościowe.

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: Marylek Dodany 27.07.2011 13:08

Ale mózg pracuje. Aktywnośc elektryczna mózgu podczas czytania jest bardzo duża. Zbadano natomiast, że podczas oglądania telewizji zanika ona prawie całkiem. Czyli nawet czytanie czytadeł jest lepsze dla mózgu niż bierne oglądactwo. :)

Zobacz całą dyskusję

Czytanie jest dla starych ludzi?

Autor: topanaris Dodany 27.07.2011 12:12

Myślę, że nawet mając mniej, można to osiągnąć. ;) Historia roi się od takich casusów, nieprawdaż?

Zobacz całą dyskusję
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: