Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
No i skończyłem Ominąć święta - poniekąd cieszę się, że zdążyłem, ale z drugiej strony... myślałem, że o wiele dłużej będę cieszył się tą książką:) Ocena: 5,5.
O, na nowy rok i ja bym się z chęcią dopisała, jeśli można!
Rzeczywiście niezłe wyliczenia ;)
Ariel - 6 O chorowaniu: Ze wstępem Hermione Lee- 6 Harry Potter i kamień filozoficzny - 6 i cała seria Potop - 6 Notatnik: 1965-1972 - 5,5 Marie jego życia - 5 Życie Charlotte Brontë- 5 Moja historia czytania - 5 Jane Austen i jej racjonalne romanse -5,5 Komu bije dzwon - 5,5 Domowe progi - 6 Dzieje przygód Józefa Andrewsa i jego przyjaciela pana Abrahama Adamsa - 6 Fakt, fikcja i fotografia albo co się zdarzyło we Freshwat...
Olaboga, 165 książek! :O I uprzedzając pytania innych: na tę liczbę zlozylo się dojeżdżanie pociągiem na uczelnię (codziennie ponad dwie godziny w obie strony), + podróże wakacyjne- też oczywiście pociągami, + beztroskie wakacje (leżenie na hamaku z książką, ewentualnie dlugie wypady rowerowe- wtedy to audiobooki) + aktualny status bezrobotnej :p No i wiadomo, że różnie to bywa z objętością książek, jedną czyta się w dwie godziny, a inną delekt...
Gargantua i Pantagruel - 5 Wybór nowel i opowiadań - 4,5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na tyłach - 5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na froncie - 5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Przesławne lanie - 4,5 Przygody dobrego wojaka Szwejka: Po przesławnym laniu - 5 Ariel - 6 Taniec szczęśliwych cieni- 4,5
No to prawda, pomysł nie wydaje się pozbawiony sensu. Największą ''fobią'' pana Teodora, która wydatnie przełożyła się na twórczość było jego mieszane pochodzenie. ;-)
Koniec roku !...Akcja zakończona- 56 książek ! ! Motywacja była silna! podziękowania także dla pomysłodawczyni :)i wszystkiego najlepszego z dobrymi książkami w Nowym Roku.
Podobno jaki Sylwester, taki cały rok. Jeśli to prawda, to muszę kupić nowy regał. ;) Kochana Mikołajko z Warszawy! Serdecznie dziękuję za Harcerstwo żeńskie w Warszawie w latach 1911-1949 oraz Wielka gra . Bardzo się cieszę. :) Szczęśliwego Nowego Roku! :)
Ponieważ w moim podsumowaniu jest trochę drobiazgowych wyliczeń, wyszło dosyć długie, zatem zamiast zajmować miejsce w tym wątku, zrobiłam osobną czytatkę - link do niej: Czytatka - remanentka roczna 2014
Ja również chętnie się dopiszę!
-- grudzień - Syn (4,5) Złodziejka książek (4,5) Powiew śmierci (5) Lewa strona życia (5) Do siego roku! :-)
Jest nas co najmniej troje, w sam raz na małe stowarzyszenie miłośników pana z fobią stóp. :) Możemy pomyśleć nad inną nazwą, bardziej komercyjną i zacząć promować Parnickiego w Biblionetce.
Nie ma co się zniechęcać! Poza tym, jak widzisz nie jesteś tu sama. ;-)
Książka dzisiaj powędrowała do NinaMi Szczęśliwego Nowego Roku! :)
Całkiem sporo mi tych zachwytów wyszło! Tam, gdzie nie było szóstek, z piątek z plusem/ piątek wybrałam to, co uznałam za najlepsze w danej kategorii: Klasyka (wszystko, co starsze niż ja ): Każdy umiera w samotności (5,5) Księżyc zaszedł (5,5) Proza współczesna: Powtórnie narodzony (5,5) Tysiąc wspaniałych słońc (5,5) Świniobicie (5,5) Głosy Pamano (5,5) Jak się ma twój ból? (5,5) Fantastyka, przygoda: Piekło pocztowe (5,5) Ż...
Przeczytanki: Wśród wichrów i fal (3,5; przeczytane 22. grudnia 2014, g. 10:28) Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane; Bohaterowie literaccy czytający książki; nawet udało mi się stworzyć czytatkę Kotek Splotek - z wątku Po spotkaniu w Katowicach 14 czerwca (5,0; przeczytany 22. grudnia, g. 2:07) Żydowskie bajki z Czerniowców (5,5; przeczytane 10. grudnia 2014, g. 21:33) Co by było, gdyby...: Tom 2 (2,5; przeczytane 10. grudnia 20...
1. Upiory (5) 2. Święty Graal, święta krew (4) 3. Pieśń miecza (5,5) 4. Zaginiony symbol (3,5)
Jestem świeżo po lekturze " Gdy kochają anioły " Dariusza Kunickiego. Muszę przyznać, że książka zaintrygowała mnie nie tylko wieloma wątkami, które zaskakująco splatają się ze sobą, a niektóre, dosłownie wprawiają w osłupienie. Na przykład, autor podaje swoją interpretację symboliki chrześcijańskiej, która w jakiś niezwykły sposób układa się w logiczną całość. " Motyw krzyża to dla niego początek istnienia wszechświata, a przełamanie eucharystii...
92 tytuły. Rok zdecydowanie pod znakiem Hena: Nie boję się bezsennych nocy... (6) Nie boję się bezsennych nocy... z księgi drugiej (6) Nie boję się bezsennych nocy... z księgi trzeciej (6) Nowolipie (6) Najpiękniejsze lata (5,5) I jeszcze jedna pozycja wspomnieniowa: Koniec jest moim początkiem (5,5) Nieśmiertelny Kapuściński: Lapidarium (6) Poza tym - reportaże: Broad Peak: Niebo i piekło (5,5) Długi film o miło...
Mój grudzień ilościowo może nie tak imponujący, ale gdyby przeliczyć na objętość, nie byłoby źle. Świat lodu i ognia: Nieznana historia Westeros oraz Gry o tron (4,5) [czytatka: Czytatka-remanentka XII 14 ] Dunaj: Opowieści o ludziach znad wielkiej rzeki (5) [recenzja: http://ksiazki.wp.pl/rid,6399,tytul,Podroz-do-zrodel-wielkiej-rzeki,recenzja.html ] W Chinach jedzą księżyc (5) [recenzja będzie w https://www.biblionetka.pl...
Tradycyjnie zapraszam do wytypowania swoich największych zachwytów czytelniczych kończącego się roku. Oby przyszły przyniósł tylko pozytywne zaskoczenia! W moim przypadku króluje niemal tylko jeden gatunek: Bukareszt: Kurz i krew (5,5) Poślij chociaż słowo: Opowieść o miłości i przetrwaniu w Gułagu (5,5) Długi film o miłości: Powrót na Broad Peak (5,5) 100/XX: Antologia polskiego reportażu XX wieku: Tom 1: 1901–1965 (6) 100/XX: ...
Dziękuję pięknie Biblionetkołajowi ze Śląska i z kotem za paczkę!! W paczce było o Czechowie, Bajki spod Pigwy i życzenia z czterema drzewami. :D
Jeden Bóg (5) Baltic: Pies, który płynął na krze (6) Miłości wystarczy że jest (5) Fotoplastikon (5) Myśl to forma odczuwania (5) Pudełko na modlitwy (3) Wojna papierowa: Powstania śląskie 1919-1921 (4,5) The Christmas Day Kitten (5) - po angielsku. Szczegóły w czytatce: 2014 - bieżąca statystyka.
Brakuje tagu "powstania śląskie".
Czyli dobrze myślałem, że Bobik to tylko takie pudełko. Bez czekoladek. Jak tylko przeczytałem twój opis książeczki to wiedziałem, że to Sam i Julia. Ich jest więcej. Mysi domek
Nie chodziło mi o to. Rozumiem zamysł i cenię dobre rady. Po prostu gdy będę np. za pół roku przeglądać schowek w poszukiwaniu ciekawych książek do kupienia i trafię na Parnickiego, to pewnie wybiorę ten tytuł, który akurat uznam za najbardziej mnie w danej chwili interesujący, nie pamiętając o słusznych zaleceniach i zastrzeżeniach. Chociaż teraz może jednak coś niecoś zapamiętam i trzy razy zastanowię się nad podjęciem decyzji ;)
Wyznaję - 5,5 Zamieć - 4,5 Tarcza Szerni I - 5,0 Tarcza Szerni II - 5,0 Cesarzowa - 5,0 Podwójna pętla - 3,0 Agatha Raisin i mroczny piknik - 3,5 Agatha Raisin i śmiertelne ukąszenie - 4,0 W czwartym wymiarze - 4,0 Mówca umarłych - 5,0 Boże Narodzenie Tupcia Chrupcia - 5,0 Martynka i Gwiazdka - 4,5 Tajemnica wyścigu - 5,0 Basia i narty - 5,0 Wigilia Mamy Mu i Pana Wrony - 4,5 Mama Mu na sankach - 4,5 Poczytaj mi, mamo. Księga pi...
Monika ma rację. Im późniejszy Parnicki, tym bardziej skomplikowany, zakręcony, tym więcej wymagający od czytelnika. Chodzi o to, żebyś się nie zraził. Bo po co? Parnicki nie stosował taryfy ulgowej, uważał, ze jeśli ktoś nie ma wystarczającej wiedzy historycznej, to niech nie czyta jego książek. Poza tym, gdy zaczniesz od czegoś wcześniejszego będziesz mógł obserwować rozwój autora. I przyzwyczajać się do jego stylu. Dlaczego masz zostawiać przy...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)