Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No nie! Aż tylu bohaterów trzeba ratować! 1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) 42 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 32 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 36 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego wojaka Szwejk...
Jest właśnie tak jak mówisz: książka bardzo się zestarzała, a mnóstwo ideologicznych nawiązań po prostu męczy. Być może bardziej niż ludzi zachodu męczy nas, którzy mieliśmy bezpośrednią styczność z eksperymentem komunistycznym. A przegadana jest straszliwie. Gdybym zaczynała kontakt z Lessing od "Złotego notesu" chyba bym się zraziła do tej autorki. Cieszę się, że tak się nie stało.
Tak,poproszę.Dzięki
Izuś, mogę Ci pożyczyć Biegnącą z wilkami i Cerama. Ceram trochę starożytny, ale da się czytać, tylko trzeba wiatru unikać. :) Chcesz?
Ania z Zielonego Wzgórza :)
Zawsze też można brakujące pozycje doczytać. :)
Ja też. :)))
Czytałam oczywiście Twoją czytatkę o Marcelku, ale zaraz był Zlot i nie zdążyłam się tam wpisać. Tak sobie myślałam, że to prosto dosyć wytłumaczyć Twoją ocenę proporcji - zaraz po pięknej frazie wpadasz w dwa zdania waty (w Twojej opinii) i w tym zmęczeniu przedzieraniem się nie zauważasz dwudziestu kolejnych fraz. Ja mam inny kłopot - zawsze kiedy otwieram Prousta, żeby znaleźć jakiś cytat zaczepiają mnie tak piękne fragmenty co krok, że poszuk...
Ale czytałeś powyższe opowiadania w owych przeczytanych zbiorach? Bo w mojej opinii nie ma różnicy między czytaniem Złotego żuka w zbiorze a czytaniem go wydanego osobno.
"Chłopi" na rubieżach kosmosu??? No, to jednak będę musiała to przeczytać :D
Sierpień minął mi pracowicie, więc i książek niewiele się zebrało, tym bardziej, że Pan Miłosz zablokował mnie czytelniczo. Przeczytane w sierpniu: Królowa Tiramisu przeciętna, a doczytanie jej zmęczyło mnie na cały dzień Opium w rosole lekturę dziecku na ten rok kupiłam i wciągnęła mnie od pierwszych stron, moja pierwsza przeczytana książka Pani Musierowicz :) szkoda tylko, że nie czytałam tego z 15 lat wcześniej :( wtedy była by wyższa oce...
"premiera: październik 2011" http://www.wab.com.pl/?ECProduct=1168 Jest już okładka nawet :).
Oj, gdzieś mi się zgubiło jeszcze: Piekło pocztowe - 5
Ostatnia z dzikich - 4,5 Głos Bogów - 4 Trzy stygmaty Palmera Eldritcha - 5 Śpiączka - 4,5 Carrie - 5 Firma - 5 Czas poza czasem - 4,5
No proszę, znowu udało mi się dodać nową postać. :) 1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) 42 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 32 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 36 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego woj...
1. Daniel Klejn ("Świece na wietrze" - Grigorij Kanowicz) 30 2. Włóczykij ("Muminki" - Tove Jansson) 42 3. Nikołka Turbin ("Biała gwardia" - Michaił Bułhakow) 32 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 44 5. Geoffrey Firmin ("Pod wulkanem" - Malcolm Lowry) 38 6. Melania Hamilton Wilkes ("Przeminęło z wiatrem" - Margaret Mitchell) 36 7. Józef Szwejk (Cykl "Przygody dobrego wojaka Szwejka" - Jaroslav Hašek) 28 8. Sierotka Marysia...
Na początku chcę zaznaczyć, że stosuję skalę ocen od 1 do 6, ale nie zawsze jej wersję opisową. Na pewno nie jest to beznadziejna książka, ale w 100% nie dla mnie. Nie mam pojęcia o czym ona była, o co w niej chodziło, bohaterowie mówią zagadkami i półsłówkami i to zimno. Brrr. "Pałac lodowy" skojarzył mi się z koszmarem sennym. Jestem "poezjoodporna" i jest to pozycja zbyt poetycka jak na mój gust.
Aż tak bardzo nie podobał Ci się "Pałac lodowy"? Rozumiem, że nie każdy musi być zachwycony, ale jedynka jednak mnie zdumiała. :)
Widzę, że także Tobie "Złoty notes" podobał się średnio. Ja miałam wrażenie, że ta książka strasznie się zestarzała i obecnie nic nie wnosi, a jest męcząco przegadana.
Sierpień: • Z pamiętnika niemłodej już mężatki (2,5) • Tajemnica Abigail (5) • Babunia (6) • Pałac lodowy (1)
hyhy, no fakt. Odpłynęłam gdzieś myślami, nawet nie słyszałam tej syrenki-sarenki :d
Coraz bardziej się cieszę, że Was znowu zobaczę. Do zobaczenia :-)
A nie możesz zmienić tym pozycjom oceny na "Nie czytałem"? (Przy ocenie na stronie książki jest opcja "Zmień".) Nikt nie może usuwać Twoich ocen, chyba że Episodex z Kretem, grzebiąc ręcznie w bazie danych, ale uważam, że nie warto ich o to prosić.
Szukając przyczyn niezgodności liczby ocenionych książek na profilu , gdzie jest ich 904, z liczbą przeczytanych książek w moim papierowym spisie, gdzie jest ich 888, znalazłem kilkanaście ocen książek, których nie przeczytałem. Przez pewien czas była możliwość oceny pojedynczych opowiadań Poego, jeśli były wystarczająco znane aby traktować je oddzielnie. Potem zrezygnowano z tego i poprzerzucano oceny do zbiorów lub samodzielnych wydań, jeśli t...
- Lirael: Córka Clayrów & Abhorsen - 4.0 & 4.0 - jedna książka, podzielona na dwie części. Niestety to tylko bledsza kopia "Sabriel" - następne jeszcze bardziej niedoświadczone dziewczę musi uratować świat przed jeszcze bardziej złym złem. Książka sama w sobie sympatyczna, ale biorąc pod uwagę tom poprzedzający po prostu wtórna. - Bóg marnotrawny - 3.5 - tom drugi historyjek o Lokim, nordyckim bogu kłamstwa w służbie u aniołów. Znacznie lepszy o...
Potwierdzam. :-)) Słyszałam, że służyła za drogowskaz. ;-)
Niemal zapomniałam. Przeczytałam jeszcze "Błogosławiony Franciszek Marto" ks. Władysława Zakrzewskiego. Niezwykła książka. Mimo, że dla dzieci, skłania do przemyśleń. Zasługuje tylko na 6. :)
NIe będę rymów sklejał, bo wyjdzie żem fleja. Nikogo nie kokietuję, także nie wypatruję. Naprawdę nie o mnie tam wcześniej mi chodziło.
A widzę, że nota do książki już jest dodana. :)
Mam do wymiany książkę: Balzac: Biografia Jest ona z serii wielkie biografie PWN.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)