Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Październik: • Dzikusy; Białe skrzydła kopciuszka (4) • Witaj na świecie, maleńka! (4) • Martwe dusze (3) • Opowiadania i opowieści: Wybór (5) • Jeden dzień (4,5) audiobook • Kirdżali (3) • Dama pikowa (5)
Moje "tegomiesięczne" przeczytanki: *Moje życie z Mozartem (6.0; przeczytane 28.października 2011, g. 9:22) *Marceli Szpak dziwi się światu (5.0; przeczytane 25.października 2011, g. 21:17) Do akcji "Przykurzątek" Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane pasuje, więc ją czym prędzej tam dopisuję:) *Uśmiechnięta planeta (OCZYWIŚCIE 6!, przeczytana 24.października 2011, g. 0:43) Czytajmy książki mniej popularne i mało oceniane (ocen c...
W tym zestawie dziwi mnie raczej ocena Szekspira. Anię z Zielonego Wzgórza uważam za arcydzieło: to książka na swój sposób nowatorska, świetnie oddająca charakter dorastającej dziewczyny i prawdopodobna psychologicznie, nawet jeśli trzeba uznać, że niezwykłość i nietuzinkowość Ani jest być może na granicy prawdopodobieństwa. Jest to jednak postać naprawdę piękna. Dalsze części Ani to już odcinanie kuponów od sukcesu, chociaż parę dobrych pomy...
Oki.
Zaraz Ci odpiszę na maila :)
Ten miesiąc raczej słabo Miasteczko Salem - 5.0, pierwsze spotkanie z horrorem i to jak najbardziej udane Nawałnica mieczy: Stal i śnieg - 6.0, oceniam dwa tomy jako jeden Nawałnica mieczy: Krew i złoto - 6.0, wielowątkowość i zwroty akcji tej książki jak i całego cyklu po prostu mnie przerażają oczywiście w dobrym znaczeniu Łysek z pokładu Idy - 3.0, pamiętam jak mój tata kiedyś wspomniał o tej książce jak byłem w podstawówce, a kiedy ją zna...
DOBRA! (Czemu ja muszę być taki "mnientki", no?!) Broniąc się niebywale usilnie! zwracam się z prośbą pożyczki - pilnie:P
Akurat tę książkę mam w zasięgu, także naprawdę dzięki, ale nie będziemy bez sensu "podróżować" książki:)
Proszę :D
Jak wolisz :P Ale szybko nie będę miała okazji, by komuś ją przekazać.
Tia, ale weź pod uwagę, że jest jedną z prawie 50! A niektóre czekają już na oddanie znacznie dłużej niż rok. Poza tym ja czytam 1-2 pożyczki w miesiącu, weź jeszcze to pod uwagę. No, ale jeżeli takie czekanie Ci nie przeszkadza, to kiedyś poproszę Marylka o pożyczkę. Chyba, że ktoś inny mniej się będzie ceregielił od nas :P
Dlaczego błękitny zamek tak słabo? Dla mnie to nieomal książka życia...
Super:) Dziękuję:)
Cytując słowa piosenki z nieśmiertelnych "Zmienników": "poczekamy, przeczekamy...":)
Słabo ilościowo, jakościowo całkiem nieźle: Dzieci Húrina Świat Tolkiena jest tak żywy i namacalny,a jednocześnie urokliwie daleki. Sama historia przeklętego rodu Hurina smutna i świetnie opowiedziana. Piramidy Kto lubi Pratchetta na pewno nie powinien ominąć tej pozycji.
Nie wdaję się w dyskusję, w końcu to Ty tutaj jesteś z filozofii.... ;)
Niestety w miejskiej w Bydgoszczy jej nie ma. Ale sprawdziłam w katalogu internetowym, że jest w Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu, więc chyba tam ją wypożyczę. Dziękuję jeszcze raz :).
Odmawiam:P:)! "U mnie przeleży rok", "Więc to pooootrwa zanim ja do niej dotrę" - ROK? Ta książka ma TYLKO 196 s.!
:D Może do Ciebie trafić, jak Anek7 przeczyta :) Ewentualnie mogę Ci przez kogoś teraz z Krakowa podesłać wersję recenzencką. Jak wolisz :)
No i masz ci los! A miałem NIC NIE UPYCHAĆ JUŻ w schowku! Widzę, że to świeżynka-świeżynka! Tylko czekać (cierpliwie) aż pokaże się w bibliotekach w moim zasięgu:)
Tia, tylko wiesz, u mnie przeleży rok. Bo niestety i ja czasu nie mam na czytanie pożyczek, a mam ich chyba ze 45. Więc to pooootrwa zanim ja do niej dotrę. No i jak Ci potem przekażę? Dlatego proponuję pierwszeństwo.
Najlepiej weź ją już teraz ty i głowy nie zawracaj mi:P! Mam ją w zasięgu rąk i nóg (Że się powtórzę - żebym tylko czas miał, bym zagłębić w lekturze się mógł!).
Naturalnie :D Aktualnia ma ją Prowincjonalna Nauczycielka, która zabierze ją ze sobą do Krakowa, a wtedy Ty możesz pożyczyć na miejscu :D
A ja pod coś co jest odwrotnością czytania. Hm?
To może weź najpierw, a po przeczytaniu jakoś mi ją przekażesz?
Skoro Ty "prawie w ogóle nie nie czytasz", to ja już podpadam pod nie-czytanie. ;P
U mnie nadal kiepsko i wyjątkowo monotematycznie, chociaż przeczytanie "Inteligencji emocjonalnej" punktuję sobie podwójnie. ;) Buty szczęścia (Woydyłło Ewa (Woydyłło-Osiatyńska Ewa)) 5,0 Inteligencja emocjonalna (Goleman Daniel) 4,5 Mężczyzna też człowiek (Dziurdzikowska Renata, Eichelberger Wojciech) 3,5 Moi przyjaciele, moje kochanki (Levy Marc) 3,5 Tęsknota silnej kobiety za silnym mężczyzną (Storch Maja) 3,5
Czekałam niecierpliwie, żeby móc napisać, że prawie w ogóle nie czytam. :D "Biblioteka cieni" Birkegaard (4.5) "Zrób sobie raj" Szczygieł (powtórka) "Skarby" Chmielewska (2) "Spisek franciszkanów" Sack (3) "Gdzie krokodyl zjada słońce" Godwin (5) "20 lat nowej Polski w reportażach" (5) "Niedziela, która zdarzyła się w środę" Szczygieł (4) "Tęsknota silnej kobiety za silnym mężczyzną" Storch (3.5) W trakcie "Tako rzecze Lem", może ...
Jakoś... też "zachciałem":) Nawet nie wiedziałem, że taką książkę mam w zasięgu rąk:)
a i 11. Bóg, kasa i rock'n'roll - Szymon Hołownia, Marcin Prokop (5 - niezwykle interesująca, błyskotliwa dyskusja pomiędzy dwoma dość inteligentnymi mężczyznami - polecam)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)