Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. Gwałt: Opowieść miłosna (5) 2. Krwawy południk (4,5) 3. Emancypacja Mary Bennet (2 - za niszczenie świętości:P) 4. Co u pana słychać?: Dziesięć reportaży o powojennej moralności zbrodniarzy hitlerowskich (5,5) 5. Aktualność piękna: Sztuka jako gra, symbol i święto (4) 6. Wyspa skazańców (4)
"A jednak czasem miewam sny. Historia pewnej samotności" Joanna Wiszniewicz
Najnowsza aktualizacja: już wymienione ** List w butelce ** Samobójczynie ** Spirala śmierci ** Ono - Dorota Terakowska ** Sto tajemnych zmysłów - Amy Tan ** Gomorra - Roberto Saviano ** Imię róży - Umberto Eco ** Klątwy, mikroby, uczeni (2 tomy) - Święch dodaję ** Szósta klepka - M. Musierowicz ** Noelka - M. Musierowicz ** Małomówny i rodzina - M. Musierowicz ** Ania z Lechickich Pól (3 tomy) - Maria Dunin-Kozicka ** ...
Ludzie bezdomni Mikołaja Doświadczyńskiego przypadki Wesele
Co do grosza
Jednym z moich marzeń, jest zwiedzenie Chin. Raczej ze względów finansowych pozostanie to tylko marzeniem, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby Chiny poznawać dzięki literaturze. Dlatego też sięgnąłem po książkę tego holenderskiego autora. Czytając te wspomnienia z podróży po Chinach, zrozumiałem, że tak naprawdę niewiele wiem o tym kraju. Nie wiedziałem, że kraj ten tonie w brudzie, że powszednim jest załatwianie różnych potrzeb wprost na ulic...
A jednak Hamleta i zacząłem i skończyłem. 5 się należy :)
Rooney Mara grała m-dzy innymi w "A Nightmare on Elm Street" (2010) i w "The Social Network". Dla mnie jest trochę "drewniana"... ale może się jeszcze dziewczyna wyrobi i do roli Lisbeth Salander będzie pasowała. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
O tak, Wężymord i Zarzyczka to chyba też i moje ulubione postacie. A "Wiedźmę" może sobie pod choinkę sprawię.
Ja czytałam z serii 'żywotów nieświętych' Dilera i Glinę. Dilera bardzo polecam :)
Może "Wściekłości i duma" Fallaci? Książka kontrowersyjna, ale jak dla mnie to jest wynikiem wielkich emocji, które czuć, które stał się krzykiem o... O co to chyba zależy od wizji świata.
Oczywiście powinno być w "październiku". Właśnie skończyłam Karty na stół (4). Teraz się zastanawiam czym rozpocząć listopad. :)
Powiedz coś więcej o tej książce o Chinach, proszę. Jaki to jest rodzaj narracji i jak Ci się czytało?
Opowieści rodzinnych z pierwszej ręki słucha się bardzo dobrze. Mogę się tylko przyłączyć do osób polecających.
Cieszę się, że Ci się "Żar" podobał, mnie też, bardzo. :)
OK. :)
Czytałam tom drugi: "Na ziemi niczyjej". Podobał mi się bardzo, chociaż styl całkiem inny. Za to pierwszy "Za króla, ojczyznę i garść złota" jeszcze stoi na półce i czeka. Jakoś boję się zabrać. Ale Brzezińską uwielbiam i w końcu pewnie przyjdzie pora i na tą książkę... "Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny" jest świetna. Brzzińska jest jedną z tych autorek, których książki kupuję w ciemno. Ostatni tom sagi "Letni deszcz. Sztylet" też nie zawodzi. Cho...
Ech, panie Kern. Żegnaj. Był niedźwiedź, który pszczołom nie podbierał miodu, był lokal, gdzie sodową podawano z lodu, był tramwaj, co po mieście krążył regularnie, były takie, co prały punktualnie pralnie, referent był, co wszystko załatwiał od ręki, były w radio wesołe dawane piosenki, dyrektor był, co czynnik uznawał oddolny, był kułak, co pomagał chłopom małorolnym, był występ - "Artos" sprawnie rozdzielił bilety, był kociak, któr...
To się jeszcze pomęczy z Asmodeuszkiem; i dobrze. :-)
V tom był wydany po angielsku w tamtym roku, a VI zapowiadany jest na przyszły. :)
Przeczytane w październiku: Stateczna i postrzelona (zostaje 4) Smoki świata (sama przyjemność 5,5) Lodowaty grób (przewidywalna, język prosty jak życiorys Zenka, albo pamiętnik nastolatki 3) Złoty wilk (nie dość, że autor prawie-krajan, bo z Sanoka, to czyta się naprawdę dobrze - z przyjemnością daję 5 ) Mummi (poruszające i wzruszające, ale nie ckliwo-sentymentalno-ulepkowe 5,5)) Diabeł ubiera się u Prady (dobrze się czyta, ale ta zupeł...
To nie koniec Castora? To się cieszę, bo właśnie zaczęłam IV tom i przyzwyczaiłam się do bohaterów. Dobre to jest.
Odbierz wiadomość: prawy górny róg, obok "Poleć mi książki".
A nie, wziąć ze sobą na spotkanie. :-)
Tajemniczy przybysz - 3,5 - trochę się zawiodłem, w porównaniu z "Listami z Ziemi" brakło pasji i ostrego języka. Niech żyje Polska: Hura!: 1 - 4 - bardzo przeciętny zbiór opowiadań, ratuje go tylko "Piękna i graf" Kołodziejczaka Niech żyje Polska: Hura!: 2 - 2 - drugiego tomu już nic nie ratuje, a "Jak ja was k...a nienawidzę" Piekary tylko zbiorek dobija Krew nie woda - 4,5 - jak na czwarty tom serii jest nieźle, na końcu książki mocne uderz...
Ostatnio t najwięcej czytam literatury z kategorii: literatura dziecięca\młdzieżowa...tak słodko wrócić w czasy dzieciństwa.... dlatego dużo w moich ocenach bajeczek :D W pażdzierniku: 1. Matuszkiewicz I. "Apetyt na kwaśne winogrona" (6) 2. Brzechwa J. "Panieneczka z pudełeczka" (5) 3. Tomasselini R.D. "Stygmatyk Ojciec Pio: Krótka historia" (3,5) 4. Stefańska A. "Niedzielni poeci" (3,5) 5. Kozłowska U. "Historia pewnego jajka" (5) 6....
Hrabia Monte Christo (4,5) Kot i mysz (2) Palacz zwłok (2) Ulica Nadbrzeżna (5) Matka (3) Zabójca mimo woli (5) Cudowny czwartek (4) Hołd (3) Niewierna żona (1,5) Wieża Sokołów (4) Chata wuja Toma: Powieść z czasów niewolnictwa Murzynów w Ameryce (2) Psy z Rygi (5)
Ech, Ferdynand i słoń to pół biedy, ale ta ostatnia strona "Przekroju"! To se ne vrati, jak mawiają nasi południowi sąsiedzi... [*]
W październiku przeczytałem: Dzikie palmy - 4 Gra z duchami - 5 Góry Świętokrzyskie - 4 Bill, bohater galaktyki - 5 Kobieta w podróży - 5 Rok wilkołaka - 3 Zagubiony w Chinach: Prawdziwa historia człowieka, który próbował zrozumieć Państwo Środka czyli Jak zjeść żywego kalmara - 5 Podróż "Wędrowca do Świtu" - 4 Siódmy stopień - 4 Róże cmentarne - 5 Co słychać za tymi drzwiami - 5 Ptaki na niebie - 4 Człowiek jest tylko bażantem n...
Ostatnia kolejka (5) - nagrodzona Bookerem, ciekawa narracja, ale przede wszystkim niesamowity realizm postaci. Z tego świata (4,5) - po 3 pozycjach Swifta znam już wszystkie jego obsesje, ale co ciekawe za każdym razem inaczej je ujmuje, ma coś nowego do dodania.warto. Tylko dla twoich oczu (3,5) - pomijając szowinistyczne wstawki nawet dobrze się czyta, ale właściwie nic szczególnego. Ja, Klaudiusz (5,5) - wspaniała! Szczelina (5) - intrygu...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)