Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Saga o jarlu Broniszu
A jednak przeczytałaś "Anię..."! :-)
O, Misiaku, czemu "Hanneman" Ci się nie podobał ? Ja mam do tej książki olbrzymią słabość. Cieszy mnie 5 dla Muminków ;-) A Odiję też mam na liście - widzę, że warto. I cieszę się, że podobał Ci się "Ciężar wody" - mnie również :-)
Niestety, Misiaku, większość książek, które czytam, są z biblioteki :-( Ta również. Moje czekają na posuchę, która chyba jednak nigdy nie nadejdzie :-)
Polecanki znowu padły... :(
To zostanie u mnie ; )
Wydaje mi się, że najpierw była "Historynka", potem "Droga do Avonlea", potem na podstawie "Drogi do Avonlea" seria o Sarze. (Nawet tytuł serii w oryginale jest chyba identyczny jak tytuł filmu). Pogmatwane :).
A czy wszystko musi mieć drugie dno? Znam "Mikołajka" z dzieciństwa (choć nie pamiętam, na którym tomie się zatrzymałam, musiałabym odświeżyć, bo wszystko mi się w jedną książkę zlało) i bardzo dobrze go wspominam. :-) Zwykła, zabawna książka.
Nie, chodzi o "Zeszyty", które bywają na allegro od ok. 250zł.
Mikołajek słabo, bo słaby. :-) Strasznie płytka to rzecz, bez drugiego dna, takiej np. Krupskiej czy Wojtyszce do pięt nie dorasta. Gdyby nie to, że to audiobook, więc czasu na niego nie traciłam, nie czytałabym tego. Możliwe, że wyższa ocena ostatniego tomu spowodowana była sprawnością lektorów - Stuhrowie są świetni, obaj! :-) Odija mi się spodobał, jeśli można tak powiedzieć o takiej smętnej (bo życiowej) książce. Zostałam pozytywnie zaskoc...
Przeczytałam to dziś na www.cytaty.info : „Nie po to Matka, gdy byłeś mały, uczyła Cię słów "Mama", "Tata" byś powtarzał "Moi starzy". Uwielbiam aforyzmy Terrego Pratchetta np.: „- My nie zadajemy pytań, fir. - Dlaczego? - Nie wiem, nie pytałem, fir.” „Żółw porusza się z prędkością wystarczającą do upolowania sałaty.” Przypomina mi się również zabawny fragment z „Świata według Garpa”: "Były to stopy niedźwiedzie, tyle że bez pazu...
Moskwa-Pietuszki (W. Jerofiejew)
Nie wydaje mi się aby światło lampy błyskowej bardziej szkodziło książce niż jej nieunikniony kontakt z dłońmi czytelnika. Poza tym ocenianie takiego wpływu ma sens jedynie przy cennych, zabytkowych księgach a nie powszechnie dostępnych księgozbiorach;)
STYCZNIOWE LEKTURY 2010 r. 1. Leigh Greenwood "Siedem narzeczonych dla siedmiu braci" t. 2 "Fern" (po bułgarsku) (4,5) 2. Kazimierz Korkozowicz "Ostatni zwycięzca" t. 3 "Koło fortuny" (5) 3. Leigh Greenwood "Siedem narzeczonych dla siedmiu braci" t. 3 "Iris" (po bułgarsku) (4,5) 4. Stieg Larsson "Millennium" t. 1 "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" (5) 5. Leigh Greenwood "Siedem narzeczonych dla siedmiu braci" t. 4 "Laura" (po bułgarsku)...
Czytałam dotychczas wszystko, więc i po "Zaginiony symbol" sięgnęłam w dniu premiery. Mam ostatnio bardzo mało czasu na czytanie... Na razie, na półmetku, oceniam "Symbol" na ok. 4.
A Brown jak? U mnie nawet "Kod..." jeszcze nie doczekał swojej kolejki...
hmmm no nie znam Ciorana wiec pytam czy chodzi o to http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=Cioran&from_showcat=1&category=46427
Ja nie jestem taka systematyczna, jak Ty, niestety. Stosiki mi się mieszają, a książeczki "same" przenoszą z miejsca na miejsce. :-) Ale zrobię, jak mówisz - teraz czytam Browna, a zaraz potem wygrzebię "Zapach cedru". :-)
Ja mam książki w stosikach i czytam według kolejki, inaczej pewnie niektóre czekałyby po parę lat... ;-) Więc się nie zastanawiaj, tylko czytaj :-)
hihih dzisiaj mam dzień siedzenia na allegro ta pozycja też znaleziona a cena no powiedzmy nie zabójcza http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=Matka+odchodzi+&from_showcat=1&category=46427
dzisiaj są trzy pozycje na allegro ale ceny hmm no fakt od 80 do 150 zł ?? http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=Kwiaty+na+poddaszu&from_showcat=1&category=46427
U mnie czeka dłużej, może rzeczywiście już czas?
Dopiero zaczęłam, ale czyta się dobrze :-) U mnie też czekała na swoją kolejkę prawie rok.
wow znalazlam tą sagę na allego ale cena..... to raczej szok cenowy http://www.allegro.pl/listing/search.php?string=Moskiewska+Saga+&from_showcat=1&category=46427
Miałam ją już kilka razy na wierzchu stosu do szybkiego czytania... wciąż tam jest, choć już nie na samej górze... . Podoba Ci się?
Oj książkę to niewątpliwie. :) Ale zawsze raźniej w grupie. ;)
"Uciekiniera" też czytałam :) przyszedł mi do głowy jeszcze "Rozbitek" Palachniuka
Zapach cedru
Pielucha
POEZJA: Polecam wiersz Winstona Hugh Audena "Blues pogrzebowy". Ten wiersz został wykorzystany w filmie "Cztery wesela i pogrzeb". Oczywiście treny Kochanowskiego, ogromnie szczere i pełne bólu. Myślę, że można by coś znaleźć u Norwida, chociażby „Fortepian Szopena” czy „Śmierć”. Poszukać można również u Baczyńskiego, szczególnie poruszająca „Elegia o chłopcu polskim”. Wątek śmierci poruszany jest u Różewicza. Mam nadzieję, że choć troszkę p...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)