Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Ja też się odmeldowuję, było cudnie, pogoda dopisała, podróż też bezproblemowo - żyć nie umierać! :) Ściskam wszystkich i dziękuję - Bryni zwłaszcza, że mnie zmobilizowała i cierpliwie znosiła podróżowanie w moim towarzystwie :P
Widzę, że w wątku https://www.biblionetka.pl/art.asp?kom=tak&aid=78069 kilka osób znalazło Radom. Zerknij :)
4 tomy? Mieczysławską masz? Pooożycz... :>
Wiem, że to liceum nosiło wcześniej imię Majakowskiego, ale kiedy? Tego niestety już nie wiem.
Niniejszym zobowiązuję sie nie marudzić. Albo raczej - jak będę marudzić, to nikogo winą obciążać nie będę, wpisuję na listę sama z siebie i na wyłączną odpowiedzialność, świadoma, że nie powinno mi się spodobać. tak lepiej???? A czego nie lubię??? Troche właśnie "dzielenia włosa na czworo", babrania się ciągle w tym samym i użalania się nad sobą - "jaki to biedny, bo tatuś mnie nie kochał, a mamusia nie przytulała".
Nooo dobra, wpisuję Łopieńską na listę. Ale kupię i tak dopiero w 2009.
A ja pewnie nawet 4 tomy. nie mniej wredna powiedziała.
Dzięki! I sorry za refleks, ale jeden post na rok to w sam raz w tym sennym wątku. Oczywiście moje pytanie wciąż aktualne, nie spieszcie się z odpowiedzią:)
2 tomy listów Bobkowskiego mogę Ci pożyczyć... - powiedziała vrediana vrednie.
Kochani, było super! Cieszę się, że poznałam tyle nowych osób. Nawet pogoda była po naszej stronie. Wszystkim dziękuję, do następnego! (Autobus do domu nie dość,że się spóźnił, to jechał przez wsie różne i co chwila były roboty drogowe, ale NIC TO).:)))
Łopieńska ze swoim "naiwnym" podejściem też umie podejść ludzi --> Książki i ludzie: Rozmowy Barbary N. Łopieńskiej, Męka twórcza: Z życia psychosomatycznego intelektualistów.
Łooo, to faktycznie Ci sie udało :))) Ja się pomęczyłam straszliwie noszeniem książek, ale teraz za to tak na mnie kusząco patrzą z półki... :)))) No bardzo miło było, pozdrawiam wszystkich! Do następnego!
Listów jeszcze na szerszą skalę nie próbowałam.. Czytałam kiedyś to, co wypisywała Sylvia Plath do swojej matki i znalazłam tam bardzo dużo ciekawych myśli, niektóre do dziś pamiętam, poza tym Sylvia mnie fascynowała, ale ona się za bardzo w tych listach kreowała, próbowała pokazać matce, jaka jest twarda, oczywiście przebijały przez to jej słabości. A tak, to na listy jeszcze nie nadeszła pora. Szkoda, z tym Kołakowskim, choć i tak spróbuję :-...
Piszę, żebyś potem nie marudziła. :P Ja Berhartada jeszcze nie tknęłam, także tak naprawdę nie wiem, czego nie lubisz, tak tylko zgaduję. Ciekawa jestem, czt Agamben i Frisch Ci będą odpowiadać. Oni się nie użalają nad sobą, no, może bohater Frischa jest trochę NADrefleksyjny i "międli" w głowie całe swoje życie, w te i wewte je przemyśliwując. Agambena to w ogóle ja muszę jeszcze raz przeczytać, bo tę książkę połknęłam na jednym wd...
wahanie
J.C.Oates:Córka grabarza-4 D.Lessing:O kotach-4 M.Frisch:Powiedzmy, Gantenbein-5 D.Wei Liang:Oko jadeitu-3 L.Bertonasco:La nonna La cucina La vita Wspaniałe przepisy mojej babci-6(z minusem za niedosyt;)!!!)
Ty chyba złośliwie te książki opisujesz - pamiętając za czym nie przepadam...:) Ale nie dam się. Fikcja w fikcji. Tiaaak.
Hmmmm, do samej teorii urazu nie ma. Do rozważań jako takich też nie. Nie lubię tych w stylu Bernharda - sztuka dla sztuki i użalanie się. Nawet mnie bardziej zachęciłaś - jeśli to rozważania etyczne. Właśnie opisów obozów wprost boję się najbardziej. Źle je znoszę. Dziennikami zachwyciłam się gdzieś 2 lata temu - ale też wcześniej omijałam tego typu literaturę. Teraz nadrabiam zaległości. Ale bardziej od wywiadów rzeki wolę listy. Zresztą wyw...
Melduję się w domu :) Chociaż właściwie, to nie powinno mnie tutaj jeszcze być ;) Autobus z Ciechocinka do Bydgoszczy nie przyjechał, więc dopiero prawie godzinę później wsiadłyśmy do autobusu z Warszawy do Bydgoszczy. Na autobus do domu zdążyłam 30 sekund przed jego odjazdem! To się nazywa szczęście :D Dzięki za spotkanie, pozdrawiam!
A Tytus, Romek i A'Tomek pasują?
I jeszcze "Betonowy ogród" McEwana, ocena: 5
Jakbyś kamień jadła (Tochman Wojciech) Ocena: 5 Sańkja (Prilepin Zachar) Ocena: 5 Strefa cyrkowa (Topol Jáchym) Ocena: 4 Ślepa wierzba i śpiąca kobieta (Murakami Haruki)Ocena: 3 Vita (Mazzucco Melania) Ocena: 5
"Krasomówca" - Amélie Nothomb 5/6 "Klub książki" - Mary Alice Monroe 4/6 "Kwas siarkowy" - Amélie Nothomb 5+/6 "Barry Trotter i bezczelna parodia" - Michael Gerber 5-/6 "Bez pożegnania" - Harlan Coben 5/6 "Trucizna" - Chris Wooding 4/6 :)
nieśmiałość
Dobry wybór, nic nie tracisz, a wspaniałej literatury jest pod dostatkiem. Zerkam do Twoich czytatek i się w tym poglądzie jeszcze utwierdzam. Po czytatce dotyczącej literatury iberoamerykańskiej mam ogromną ochotę do niej powrócić. Bo, tak na dobrą sprawę, znam ją niezbyt dogłębnie.
Marai wspaniały, pewnikiem 5. :-) Barwne opisy, połączenie spostrzeżeń dot. otoczenia z głębszym wglądem w rzeczywistość, że tak powiem. Ta książka Frischa to eksperyment, mieszają się osoby i czasy, narratorem jest jedna osoba, która zmienia punkty widzenia, a spora część rzeczywistości przedstawionej jest hmmm.. fikcyjna nawet dla bohatera. Fikcja w fikcji. :-) Napisałam żebyś miała pełniejszy obraz tej książki.
Jako człowiek o podejściu bardziej praktycznym niż ja, nie masz przypadkiem też urazu do zbyt teoretycznych rozważań? Bo Agamben bardzo ale to bardzo teoretyzuje w tej książce.. To rozważania etyczne i nie ma tam chyba nic nowego nt. obozów (coś takiego jest napisane we wstępie). Marai'ego Dzienniki też 6 :-)W ogóle, dopiero niedawno się przekonałam, że dzienniki i wywiady-rzeki są takie fajne!
1. John Katzenbach Analityk (4) - z podziękowanie dla Joli 2. Erich Segal Doktorzy (6) 3. Maria Iwaszkiewicz Gawędy o jedzeniu (5) - z podziękowaniem dla Joli 4. Jakub Ćwiek Liżąc ostrze (5) 5. Barbara Cartland Podróż po gwiazdę (3) - bo trzeba było sprawdzić samemu, że niezbyt warto 6. Maja Lidia Kossakowska Siewca Wiatru (6) - sama się czyta 7. Sempe i Goscinny Nowe przygody Mikołajka: Tom 2 (4) - zdecydowanie lepsza niż tom pierwszy, ale...
Każdy musi do wszystkiego dojrzeć. ;-) Książki czytane w nieodpowiednim czasie miast zachwycać irytują. Opowiadanie Bobkowskiego przeczytałam tylko jedno - "Zmierzch" i jakoś nie dałam się skusić na więcej. Nie żeby było złe, ale jakoś do mnie nie chciało przemówić. Natomiast "Szkice piórkiem" doskonałe - napisała carmaniola, która nie lubi dzienników.;-) Na urlop już za chwilkę. Albo za wieczność, bo nie mogę się doczekać. W następną nied...
Widzę, że przeczytałaś "Chłopca z latawcem", zanim ja zdążyłam go znaleźć. I jak wrażenia?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)