Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tym razem trafiło mi się: Wybór Poezji - Staff Leopold (4) Większy kawałek świata - Chmielewska Joanna (5) Wrzos - Rodziewiczówna Maria (5) Delta Wenus - Nin Anais (4)
2 kojarzy mi się z "Magnusem w niebezpieczeństwie". Szwed to napisał, ale nie pamiętam nazwiska w tej chwili...
Ja natomiast nie widzę dużej różnicy :) na pewno jest znacznie gorzej przy Królestwie Światła. Jakby się pomysły kończyły... Opowieści na ogół są całkiem przyjemne, ale jak się czyta z 20 pod rząd, to ma się wrażenie, że gdzieś to już było... także radzę dozować je sobie, nie czytać wszystkich od razu. Czarnoksiężnik natomist jest po prostu dobry.
I jak się podobała wam ta książka? Ja osobiście Coelho nie czytałem dużo ale kilka trafiło mi w łapki, tę akurat od mojej dziewczyny przejąłem... :) bardzo mi się podobała, chociaż była bardzo kobieca - ale czasami można sobie taką historię o miłości przeczytać bez uszczerbku na honorze... ;] zwłaszcza od Coelho :)
No to gratulacje :) Nie rozumiem tylko dlaczego miałabym czekać na przeczytanie jakiejś książki żeby zrobić coś ze swoim życiem. Przecież ono jest tylko jedno. I to niezbyt długie :)
Właśnie przeczytałam "Pianistkę". Przez tydzień żyłam jak zahipnotyzowana i wiem, że - jak przeczytałam gdzieś w Internecie- "po tej książce nic już nie będzie jak dawniej". Nie będę pisać o łamaniu stereotypów, bo jasne jest, że książka ta w żadnych ramach się nie mieści. Główna bohaterka to kobieta jakich wiele, w wieku 35 lat nadal mieszka z matką, no tak wyszło - mogłoby się wydawać. Jednak Jelinek nie pozostawia na niej s...
Hrabal, B. - Przerwy w zabudowie (5) Eco, U. - Drugie zapiski na pudełku od zapałek (5) Lindsay, J. - Demony dobrego Dextera (5) Woolf, V. - Chwile wolności (5) Puszkin, A. - Dama pikowa (4) Conrad, J. - Laguna (6)
Wydaje mi się, że powinnaś przeczytać poprzednie tomy, "Letni deszcz" to kontynuacja wątków z nich.
R.Fulghum "Wszystkiego co naprawdę trzeba wiedzieć nauczyłem się w przedszkolu" 5 D.Osamu "Zmierzch" 4 A.Oz "Rymy życia i śmierci" 4 H.Murakami "Po zmierzchu" 4 S.MacDonald "Godzina przed świtem" 4 P.Abrahams "Zabawa w porwanego" 4 J.Simpson "Dotknięcie pustki" 5 H.Coben "Obiecaj mi" 3 R.Paasonen "Pozycja słońca" 4 E.Wojnarowska "Niekochani&quo...
Gratulacje dla wszystkich, podziękowania dla Librarianki! Nie było aż tak marnie w moim przypadku, jak czasem, ale szczególnych powodów do dumy również nie mam. ;]
"Zaczarowane baletki" Noel Streatfeild, czyli zaległości z dzieciństwa ciąg dalszy.
Jeśli o Brzezińskiej mowa, pytanie mam. Czy można zacząć czytanie od "Letniego deszczu", czy znajomość poprzednich tomów jest absolutnie konieczna? Dostałam trzeci w prezencie i nie wiem, co począć. ;f
Cudne! Yyy, znaczy, brudne. Niczym brulion. XD
*** MAJ *** - Waris Dirie & Cathleen Miller, "Kwiat pustyni" (3) - Herbie Brennan, "Purpurowy Cesarz" (3+) - Krystyna Siesicka, "Jezioro Osobliwości" (3) - Charlotte Brontë, "Dziwne losy Jane Eyre" (4) - Pierre la Mure, "Moulin Rouge" (5) - Katherine Paterson, "Most do Terabithii" (5) (ZZD) - Terry Pratchett, "Zimistrz: Opowieść ze Świata Dysku" (4+)
"Samotność w Sieci" - książka, co by nie mówić, dobra (a przynajmniej niezła); za to film - po prostu porażka, po raz pierwszy w życiu miałam ochotę uciec z kina (mimo Cieleckiej i Chyry). Najbardziej zdenerwowało mnie całkowicie zmienione zakończenie - przekręcone o 180 stopni w stosunku do książki. A co do "Rozważnej i romantycznej" - obie wersje świetne, chociaż nie była to przecież najlepsza powieść Austen (dobra, ale nie...
Ja jak zawsze chętnie. Ale co to znaczy szybciutko? Tak już, zaraz? ;-) Czy przyszły weekend też wchodzi w grę?
Powiem szczerze: nie cierpię pożyczać swoich książek! A raczej: cierpię, kiedy już muszę coś pożyczyć. Żeby nie wyjść na sknerę, od czasu do czasu coś tam komuś pożyczę, ale z góry zastrzegam, że na taki a taki określony czas i ani dnia dłużej. Pożyczający może być pewien jak amen w pacierzu, że wyznaczonego dnia poproszę o zwrot. Czego nie lubię najbardziej przy pożyczaniu? Po pewnym czasie pytam się, jak się książka podoba, jak tam idzie czyt...
Nr 4 to Chłopak na opak czyli Z pamiętnika pechowego Jacka Hanny Ożogowskiej. No, ewentualnie Raz, gdy chciałem być szlachetny tejże autorki - mylą mi się, bo miałam to w jednym tomie i bohater jest ten sam, ale na 90% pierwszy tytuł.
To może zaproponuj, Jolu, jakiś termin. A najlepiej kilka terminów - do wyboru. :-)
Na Die Hard 4.0.
Skarpetki.
:))) I straszno, i smieszno.
Co ja bym dała, żeby to zobaczyć :D
Ja też czekam i czekam i doczekać się już nie mogę :-( Na dodatek po Babuni jeszcze bardziej mi się chce zakończenia sagi. Ale na razie cisza, wydawnictwo też milczy...
:-))
To tak całkiem na marginesie, ale w ramach rozweselania innego niż ściujkowe wyobraź sobie, jak mogłaby wyglądać reakcja nauczycielki na prezentację, jaką przedstawiłaby andzia13m9, po uzyskaniu pomocy w tym wątku: [artykuł niedostępny]
Sapkowski "Lalka"? ;> Domyślam się, że przypadkowa pomyłka, ale właśnie się zastanowiłam, jak wyglądałaby "Lalka" w wersji ASa. :)
Ten miesiąc był najgorszy czytelniczo, odkąd zawitałem do BiblioNETki: 47. „Pasja życia” J. Pałkiewicz. 4 48. „Twierdza szyfrów” B. Wołoszański. 4 49. „Płytkie groby” J. Deaver. 3 Plus pierwsze cztery tomy "Drugiej wojny światowej" Winstona Churchilla.
słucham trójki od okolo 4 lat. najbardziej lubię audycje poranne, ranne wstawanie do szkoły nie jet wtedy koszmarem;) słucham też audycji agnieszki szydłowskiej i uwielbiam piotra stelmacha! Dzięki trójce znacznie poszerzyły mi się zainteresowania muzyczne i zmienil gust.pomimo głosów o komercjalizacji tej stacji i spadku jakosci wciąz twardo stoję przy tym że jest to najlepsza rozgłosnia. O i lubię radio złote przeboje, tyle że u mnie nie odbi...
To jak Eliot będzie miała czas, to może spotkamy się w Pszczynie? :) Bo pewnie nie tylko ja bym się wybrała. ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)