Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Szukam książek, w których przedstawiony jest obraz piekła. Z góry dziękuję za pomoc.
To jest tak, dajesz linka w okienko z odpowiedzią, klikasz "Dodaj komentarz" i wyskakuje Ci to kolejne okienko, gdzie na dole masz "Dodaj", "Wróć do edycji" i "Rezygnuję" i już w tym właśnie drugim okienku link powinien się zmienić na czerwony tytuł :) Więc jak coś nawet namieszasz, to nikt nie zauważy, bo najwyżej wrócisz do edycji :)
Powolny człowiek (4) Trzynasta opowieść (6) Rozmowy nad Nilem (2) Pies Baskerville'ów (4) Jedz, módl się, kochaj (5) Gołąb (6)
Miranda Glover "Arcydzieło" [6] Mary Morris "Fiona" (4) Mazo del La Roche "Pan na Jalnie" (6) Martina Cole "Rozgrywka Maury" (4,5) Terry Pratchett "Straż nocna" (3) M. J. Rose "Szkarłatne piętno" (5,5) Marielouise Janssen-Jurreit "Zbrodnia miłości w środku Europy" (4,5)
Jedną z głównych bohaterek "Życia..." jest wychowująca Momo pani Roza :) I to na nią Mamut starał się zwrócić naszą uwagę :-)
Są to dwie pozycję nad którymi zastanawiam się czy kupić.Dlatego proszę o pomoc.Czy warto? Niektórym zapewne podobają się wszystkie książki tej autorki,mnie natomiast dwie pozycję ("Czyż ona nie jest słodka",oraz "Odrobina marzeń")nie przypadły do gustu.Z opisu książki "Urodzony uwodziciel" właściwie nic konkretnego nie wynika,dlatego byłabym wdzięczna o kilka słów na jej temat,natomiast co do "Wymyślne zachcianki" to czy główna bohaterka jest sy...
Szereg pierwszych miejsc na mojej liście ulubionych filmów zajmowałyby chyba musicale - 'Hair' jako numer jeden, a później 'Skrzypek na dachu', 'The Sound of music', 'Grease', 'Across the universe' i 'Mamma Mia' w kolejności przypadkowej. Dodatkowo jeszcze 'Love Actually', wszystkie trzy ekranizacje 'Władcy Pierścieni' i może 'Amelia'? A dalej to już nie pamiętam.
Przeczytane w grudniu: Chirurg (5) Koncepcje psychologiczne człowieka (5) Najeźdźcy (5) - specjalne podziękowania dla Wiedźmikołaja:) Niebo to miejsce na ziemi (3) Nieznośna lekkość bytu (5+) Psy z Rygi (3) Jesteśmy: Rozstania '68 (5+) Kłamstwa Locke'a Lamory (5) Całuj dziewczęta (5) Żywa przynęta (5)
A ja dostałam "Z wąskim psem do Carcassonne" Terry'ego Darlingtona - pochłonięte w dwa świąteczne wieczory - i "Smutek tropików" Levi - Straussa, który będę sobie spokojnie sączyć...:)
Ja też się chętnie do Waszego spotkania doczepię :-) A mój Faulkner, Olu? Chyba też trudny? Pytam, bo - wstyd przyznać - sama go nie czytałam :-( Ściskam Was i - mam nadzieję - do zobaczenia? :-)
Nędznicy pierwszy tom (formalnie: część pierwsza, księga trzecia, od rozdziału drugiego do zakończenia wątku) historia Fantyny, mojej chyba ulubionej postaci kobiecej w książce. Prostytucja jako jedyne źródło utrzymania samotnej matki. Poruszające, zwłaszcza koniec (uhmmm, spoilery są nieetyczne...) każdorazowo łamie mi serce.
Wstępnie może być, ale to też będę na pewno wiedziała w ponieziałek 5.I. Wtedy do Ciebie napiszę i wtedy będziemy rozsyłać wici, OK?
Ha! Do głowy mi to nie przyszło! ;)
Masa krytyczna: Jak jedno z drugiego wynika Philip Ball (5) Historia twojego życia Ted Chiang (5) Krótka historia świata Ernst Gombrich (5) Wiedźmikołaj Terry Pratchett (5) Obwód głowy Włodzimierz Nowak (6) Tony Takitani Haruki Murakami (4) Jakbyś kamień jadła Wojciech Tochman (6) Pocztówki z grobu Emir Suljagić (5) Podglądanie wszechświata Michał Heller (4)
A najgorsze jest to, że nie można spróbować gdzieś "na brudno". Tylko od razu siup! tutaj, a potem wstyd, jak inaczej wyjdzie, niż miało wyjść i wszyscy to widzą :)
Toteż Kinga zostawię na pózniej, kto wie, może tym razem będzie lepiej. Zacznę od Dickensa, bo dawno go nie czytałam. A pozostałe - zobaczymy... W każdym razie te szóstki zaostrzyły mój czytelniczy apetyt.
Ponieważ pierwszy tydzień stycznia (ten po 5-tym) jest juz całkiem za niedługo, to może umówmy się na drugi, będzie łatwiej zaklepać ten czas na kawusię i książki i postarać się, żeby nic w tym czasie nie wypadło. Dobrze? Czyli wychodzi na 13 lub 14 stycznia. To może właśnie 13? Na przekór fatalnej wróżbie? Do Seneki i Neski można napisać na maila, niech się wypowiedzą. O Faulknerze chętnie posłucham. Młodą panienką będąc czytałam "Żołnier...
Haniu - jak pies wilka dostanie, to jeszcze nie jest tak źle. Gorzej, gdyby to jakiś wilk usiadł na cemencie i sam siebie dostał :-))) Dobra wiadomość: legowisko w budzie Bobikowi z siana zrobiłam i wszystko wskazuje na to, że jest bardzo usatysfakcjonowany :), choć początkowo odnosił się do swojego ocieplonego mieszkania z nieufnością. Zaglądał tylko do budy i patrzył wzrokiem pełnym niepokoju, jednak nie wywlókł niczego na zewnątrz, co uznał...
Przeczytane w grudniu: 1. Marjorie Boulton "List zza grobu" (4) 2. Jakub Czarny "Pan Samochodzik i... El Greco" (5) 3. Roman Konik "W obronie Świętej Inkwizycji" (5) 4. Jerzy Andrzejewski "Ciemności kryją ziemię" (5) 5. Inge Maass "Gość z kosmosu" (4) 6. Erica Spindler "Morderca bierze wszystko" (5) 7. Phillip Margolin "Nie zapomnisz mnie" (5) 8. Jan Grzegorczyk "...
No to chyba czas na odpowiedzi - 4 to dokładnie to samo, co 8, tylko z dalszej części książki. Hmm, czyli Marylek też nie poznała... :) 5 to "Tortilla Flat" Steinbecka. To pracowite spędzanie czasu, ten ciężar posiadania domu i tkwienie cały dzień na ganku... A 7 to z "Azazela" Akunina z Erazmem, tfu, Erastem Pietrowiczem Fandorinem. :)
ze tez o tym nie pomyslalam... Sonia jest rewelacyjnym przykladem! dziekuje wszystkim za pomoc
Bardzo, Czajko droga, dziękuję za przygotowanie uroczego konkursu! :) Trzeba będzie zakręcić się za Garym i Stollem... Hmmm, mataczenia Mamuta do "Życia..." jednak nie łapię... W czym miał pomóc brak polskich znaków? O_o I ja też skorzystam z okazji: Szczęśliwego Nowego Roku!
Ta książka to jest po prostu życie. To właśnie podoba mi sie w twórczości Irwina Shawa, jednego z resztą z moich ulubionych autorów.Jeśli zaś wszystkim chciał(a) byś proponować tego typu pytania w każdym frapującym cię temacie to przepraszam za określenie ale jest to po prostu głupie.Czy powiedział Ci bowiem ktoś że życie ma być proste zrozumiałe i łatwe dla wszystkich?
Ewa Luna - Isabel Allende (5) -> wspaniała opowieść "pełna opowieści" ;)), czyta się jednym tchem O miłości i innych demonach - G.G. Marquez (5) -> oprócz "tropikalnej" atmosfery, którą czułam czytając tę książkę, najbardziej wryły mi się w pamięć opisy stosowanych egzorcyzmów..... Dwa kroki w przyszłość - D. Palmer (3) -> odstresowujące romansidło (chyba że kogoś dodatkowo stresuje dość infantylny miejscami język b...
Czajko - Twój konkurs był jak magnes, przyciągnął nawet takiego zakurzonego leniwca - dziękuję ;)) Wszystkim mataczom również bardzo dziękuję, a szczególnie mamutowi - za róże. To był chyba najkrótszy konkurs - przyłączyłam się... 29.12, zero stresu z powodu znanych a nierozpoznawalnych fragmentów, bo nie było na to czasu. Jak najwięcej dobrych zdarzeń w Nowym Roku wszystkim Wam życzę i pozdrawiam ciepło :))
Kamień w sercu - Katarzyna Leżeńska 5/6 Dlaczego dziecko gotuje się w mamałydze - Aglaja Veteranyi 5/6 Dziecioodporna - Emily Giffin 5+/6 Balsam dla duszy czyli Opowieści otwierające serca i rozgrzewające ducha - 4/6 Zahir - Paulo Coelho 4/6 Medaliony - Zofia Nałkowska 4/6 Sądy i osądy - Katarzyna Leżeńska 4/6 Diablica w klubie kobiet - Linda Francis Lee 5/6 Wyspa skazańców - Dennis Lehane 5/6 Złodziejka książek - Markus Zusak 6/6
King u Ciebie kiepsko stoi, więc może być różnie.. ;) Za to "Samotnia" Dickensa ma dużą szansę :) No i "Gubernator", nie uwierzę, że może się komuś nie spodobać. "Kwietniową czarownicą" albo się człowiek zachwyci, albo... zupełnie nie :))
Ale! Znowu nie aż tyle tych 6 - raptem trzy, czwarta w drodze. :)) Jednak i do takiej małej ilości łut szczęścia potrzebny.. ;) A tak naprawdę to dzięki ciekawym recenzjom i innym zachętom skusiłam się wreszcie na te książki. I jak widać - trafiony, zatopiony :) Oprócz "Kwietniowej..." (za którą bardzo dziękuję Empe), reszta moja, więc w razie posuchy służę :-)
Musisz, zamiast tytułu książki, wstawić linka do niej. Kopiujesz z paska i wklejasz :)
Prześliczny konkurs Czajko. Gratulacje. Nawet wzięłam udział;-) Tylko jakby, hm...nieco eksternistycznie;-))) Zanim się zorientowałam, już było po konkursie:-( Ale udało mi się odgadnąć trzy imiona;-) Gratulacje dla wszystkich konkursowiczów. Pozdrawiam serdecznie.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)