Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Tak, zgadzam się z Panią. To przychodzi samo albo nie przychodzi. Dlatego właśnie zamieściłem fragment tekstu o karnawale. To może być czysty przypadek. A w rzeczywistości wszystko zależy od tak wielu czynników... Od tego, co robimy, z czego żyjemy, gdzie i z kim pracujemy. Czy mamy możliwość stykać się z ludźmi naszego pokroju, czy opanowaliśmy dobrze język, czy nie trzymamy się kurczowo emigracyjnego środowiska, czy nie myślimy ciągle o powr...
Nie będziesz miała odczucia, że nie rozumiesz, że nie wiesz, o co w zasadzie chodzi - ja tak miałam przez sporą część I tomu. Nie będzie elementu zaskoczenia, ale jeśli nie tego szukasz w książkach, to nie będzie Ci to przeszkadzać. :-)
I dobrze, że Cię kusi, bo jest świetna! Moja opinia nie jest miarodajna, niestety. Ja się na micie nie znam, ja dopiero od niedawna się nim interesuję (potrzebuję oczywiście do wywiadu :-)). "Poetyka mitu" ma trzy duże rozdziały: * Najnowsze teorie mitu i rytualno-mitograficzne pojmowanie literatury * Klasyczne formy mitu i ich odbicie w folklorze narracyjnym * "Mitologizm" w lit. XX wieku. We stępie piszą, że rozdział I może zniechęcić n...
- Przyślę panu list i klucz - Maria Pruszkowska (5), - Błazen - wielki mąż - Józef Hen (5), - Z pokorą i uniżeniem - Amelie Nothomb (4), - Marley i ja - John Grogan (5), - Chanel - kobieta niezwykła - Axel Madsen (3), - Wesele w niebie - Mircea Eliade (4), - Janusz Gajos: Nie grać siebie - Elżbieta Baniewicz (5) - Lala - Jacek Dehnel (5), - Drzwi na lewo, drzwi na prawo - Hamilton (4) - Anioły i demony - Dan Brown (4). Zaczynam Dziewc...
Powieści w formie pamiętnika
Skromnie, bo czytam głównie do sesji i pracy mgr: 1. Porwanie Jane E. (Fforde Jasper) - 4 2. Pod skórą (Faber Michel) - 5. Bardzo chcę przeczytać "Szkarłatny płatek i biały" 3. Jaskółki z Kabulu (Khadra Yasmina) - 3 4. Ostatnia bitwa (Lewis Clive Staples) - 5 5. Siostrzeniec czarodzieja (Lewis Clive Staples) - 5 6. Koń i jego chłopiec (Lewis Clive Staples) - 5 7. Srebrne krzesło (Lewis Clive Staples) -
- "Zasłona" Kundera Milan 5 - "Jestem Julią" Poświatowska Halina 6 - "Chwila" Szymborska Wisława 6 - "O bibliotece" Eco Umberto 5 - "Zapiski na pudełku od zapałek" Eco Umberto 5 - "Czary Marigold" Montgomery Lucy Maud 6 - "Dziwne losy Jane Eyre"(Brontë Charlotte (pseud. Bell Currer)) 6 - "Skrzynia na złoto" Akunin Boris (właśc. Czchartiszwili Grigorij) 5...
Trudno cos napisac, bo to taka typowa Krall: oszczedny (czasami az za bardzo) jezyk, krotkie teksty, dyskretnie zarysowane "problemy" konkretnych postaci (ujawnionych na koniec ksiazki). Szybko sie czyta i jak ktos lubi jej styl, to zachecam. A Holownia dotarl i tez bardzo mi sie podobal. Wielki plus to takze to, ze nie trzeba czytac jednym ciagiem. :-) Zas "Norymberge" niektorzy z Was moze widzieli w telewizji, jako szt...
Tzn. że Hołownia do Ciebie dotarł i Ci się podobał? Bo misię bardzo. :-) Możesz napisać o Krall? Od jakiegoś czasu mam ochotę przeczytać w zasadzie wszystko, co napisała, a czego nie znam, ale nie mam od kogo pożyczyć, a mieć na własność na razie nie chcę. :-)
Mam nadzieję, że można, bo ja "Bro" czytałam, a na "Lód" dopiero poluję;) Ale dla mnie tej emocjonalności było za dużo, więc może "Lód" spodoba mi się bardziej?
Przeczytane w maju: "Tajemnica Brokeback Mountain" Proulx A.E. (3) "Osiem cztery" Nahacz M. (1+) "Pocałunek Fauna" Banach I. (5) "Ciemny las" Stasiuk A. (5-) "Ojciec odchodzi" Czerski P. (5!) "Pozytywni" Miller M. (4+) "Zęby" Wilengowska J. (5) "Historie prawdziwe: Współczesne dzienniki kobiet" (5) "7 opowiadań o miłości i jedno inne" Samson H. (3...
Treści religijne? W nauce niebadającej religii? Oczywiście, że nie ma! Do Sacksa "Uwięziony" umysł podobny nie jest. Minęłam już połowę i nie miałam takiego skojarzenia, mimo że Sacksa uwielbiam. Podobieństwo formalne (co rozdział, to przypadek) nie jest aż tak widoczne, bo Szatmari inaczej te przypadki omawia. Tzn. często odchodzi od przypadku z danego rozdziału, przytacza inne, z innych rozdziałów, spoza książki. Nie trzyma się sztywno opisywan...
To i ja sie dolacze, zwlaszcza ze niektorym pozycjom przydalyby sie oceny. ;-) Moje majowe piatkowo-czworkowe wg alfabetu to: Kościół dla średnio zaawansowanych (Hołownia Szymon) Kuzynka K. (Khadra Yasmina (właśc. Moulessehoul Mohammed)) Nierządnice: O moim kapłaństwie i moim Kościele (Jaeschke Tomasz) Norymberga (Tomczyk Wojciech) Święto róż (Sundaresan Indu) To ty jesteś Daniel (Krall Hanna)
Nie biografie, ale rozmowy - i to az z siedmioma: Riccardo Orizio: Diabeł na emeryturze - Rozmowy z siedmioma dyktatorami
Oj "Dziesięciu Murzynków" to genialna książka :) A poza nią to "Śmierć na Nlu", "Morderstwo w Boże Narodzenie", "Pierwsze drugie zapnij mi obuwie", "Pajęczyna". O i "Tajemnicza historia w Styles". Te mi się najbardziej podobały, a książek A.Ch. przeczytałam ponad dwadzieścia :)
tak niektórzy się zniechęcają, bo myślą, ze lektura jest nudna przyznam się, że na mnie też ma to taki wpływ
Więcej napisałam o "Lodzie". :-) W "Bro" Sorokin wraca co początków. Narratorem jest Bro, od którego historia się zaczęła. Bro opowiada o swoim życiu, chronologicznie, od narodzin aż po śmierć. O tym, jak odszedł z domu, o wyprawie na poszukiwanie meteoru tunguskiego, o znalezieniu Lodu i odkryciu, jak on "działa", o szukaniu swoich, o opukiwaniu ich serc. Ten tom jest dużo bardziej emocjonalny niż poprzedni. Właściwie dopiero teraz tak naprawdę...
Uwięziony umysł - chcę mieć!.. chyba :) Przebudzenia Sacksa też mają konstrukcję: rozdział - historia konkretnego pacjenta. Czy czytałaś cokolwiek Sacksa? I czy w ogóle oglądałaś Przebudzenia z De Niro? Czy rzeczywiście książka jest na poziomie twórczości Olivera Sacksa? Wiesz, wyjątkowo nie lubię, gdy do tego typu historii mieszane są nadprzyrodzone siły oraz terminologia charakterystyczna dla duchowych mistrzów, sensejów typu Coelho czy de M...
Szukam czegoś na prezent dla znajomej. Lubi ksiązki w stylu dziennik bridget jones lub seks w wielkim mieście. Czyli lektory raczej plytkie i zabawne. O kobietach nowoszesnych. Znacie takie ksiazki? kompletnie nie znam się na takich ksiażkach. Prosze poleccie coś.
Niewiele, ponieważ jestem w trakcie czytania dwóch dość obszernych dzieł - "Ogniem i mieczem" oraz "Nocy i dni" :) -> "Tego lata, w Zawrociu" H. Kowalawska (ocena 4+) -> "Cień wiatru" Carlos Ruiz Zafón (ocena 6) -> "I boję się snów" W. Półtawska (ocena 5) -> "Niebanalna więź" S. Waters (ocena 5)
1."Nocny patrol" S.Łukianienko (5) 2."O co nas pytają wielcy filozofowie" L.Kołakowski (6) 3."Jaskinia filozofów" J.C.Somoza (6) 4."Przygoda fryzjera damskiego" E.Mendoza (5) 5."Prorok; Listy miłosne proroka" K.Gibran (6) 6."Białe jabłka" J.Carroll (3)
Nie powiem, bo są to trudne studia, teraz czeka mnie jeszcze przed obroną baaardzo ciężki egzamin z poradnictwa pedagogicznego u "przemiłej" pani doktor i jak czytam te notatki to chce mi się płakać, a z jednej strony cieszę się,że to już koniec egzaminów. Ale jedno co odnosi się do tych studiów to to, że żaden wykładowca od psychologii nie da przejść przez nią lekko i bez stresu. Mówię to z własnych doświadczeń, bo miałam jej pełno na ...
Nie wiem, chcę o tym jak najszybciej zapomnieć.
Trafne cytaty :) Nie ma to jak z rana, zamiast mocnej kawy, obudzi człowieka informacja radiowa o wycofaniu z kanonu lektur szkolnych jego ulubionych książek. Nie po to obalaliśmy komunę, aby znowu nie czytano "Innego świata"!
W ogóle to trochę przeraża, nie sądzicie? Coraz mniej ludzi sięga po książki, zamiast tego wolą jakieś durnowate gazety traktujące o życiu takiej a takiej gwiazdy, czasem zresztą nawet do gazet nie zaglądają... A później na czatach czy w internecie roi się od byków ortograficznych i nieskładnych zdań których nawet czytać nie idzie...
Jest taki popularny kawał: Przychodzi blondynka do księgarni i pyta się: - Jakie poleciłby mi pan książki? - Hmm... Nie wiem. Może "W pustyni i w puszczy"? - To ja poproszę "W puszczy".
Np. pedagog szkolny, w poradni psychologiczno-pedagogicznej, różnego rodzaju placówki opiekuńczo-wychowawcze tj. domy dziecka, pogotowie opiekuńcze, policyjna izba dziecka. Ja jestem na specjalności opiekuńcza i pracy socjalnej, to można zaliczyć Domy Pomocy Społecznej, Miejskie Ośrodki Pomocy Rodzinie itp. To zależy od specjalności. Na przykład po specjalności rewalidacja można pracować z dziećmi niepełnosprawnymi, a po resocjalizacji z osobami ...
"Cesarz" Kapuścińskiego - jeśli można go nazwać biografią;)
Napisz proszę choć parę słów o Cioranie.
Żołnierz radziecki który w dniach wyzwolenia mówił do dzieci polskich rzeczywiście mnie olśnił, ale nie aż tak ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)