Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
No! był musujący! :), ale wcześniejsze tomy, sądząc po opiniach i ocenach, są bardziej szampańskie :-))
O "Muzyce i ciszy"? Spróbuję, chociaż nieco nadużyłam szampanka. :-) Dania; dwór Christiana IV. Przybywa angielski lutnista, żeby grać w małej, ale świetnej królewskiej orkiestrze. Warunki pracy nieco trudne, bo grają w lodowato zimnej piwnicy... Jest i miłość, i zdrada, i intrygi, i trochę sagi skandynawskiej. I odwieczne ludzkie dylematy i wybory. W którymś klasztorze kartuzów było hasło "zamilknij, chyba że potrafisz udoskon...
A Jakub Wędrowycz? :-)))
Ja, jako Skorpion, za ten horoskop powinnam mścić się na tobie do końca życia i nie zapomnieć zniewagi nawet stojąc jedną nogą w grobie;-) Ale przyznać ci muszę, że lektury dla Skorpiona całkiem ciekawe:-)
Szampańska, czyli rozumiem, że powinna być zabawna, albo chociaż rozweselająca. Przypomina mi się tylko jedna przy której co jakiś czas chichotałam, to Paw królowej
Panna. Książki zapisuję. Lubię fantastykę a z zamiłowania jestem bałaganiarzem. "Lalka" mi się podoba, aczkolwiek bez zachwytu. O reszcie pozytywizmu uważam, że co prawda jest to pozytywizm, ale na pewno nie optymizm. Książek złych nie czytam, chyba że krótkie.
Cieszy mnie ta jedyna szóstka. :-) To znaczy nie to, że jedyna, ale że dla tej książki właśnie. Oceniłam tak samo. Wolę Tan po angielsku, ale akurat ta książka ma fantastyczny polski przekład.
*** GRUDZIEŃ *** - Małgorzata Musierowicz, "Tym razem serio" (4) - Małgorzata Musierowicz, "Żaba" (powtórka) - Amy Tan, "Sto tajemnych zmysłów" (6) - Astrid Lindgren, "Emil ze Smalandii" (4) (ZZD) - Ewa Białołęcka, "Naznaczeni błękitem cz. 1" (5) - Małgorzata Musierowicz, "Szósta klepka" (powtórka) - antologia, "Trzynaście kotów" (4) - Kazimierz Michałowski, "Jak G...
Ulubione w grudniu: "Płacz bez łez. Listy rodziców dzieci autystycznych" (5) "Urodzeni dwa razy" Pontiggia (5) "Notatki stopą pisane" Klingvall (5) "Wejść tam nie można" Błaszczyk & Strączek (6) "Rubryka pod różą" Łukasiewicz (5) "Historia i fantastyka" Sapkowski & Bereś (5) "Rehab" Osiatyński (6) "Austerlitz" Sebald (5) "Zygzak" Somoza (5) "Toksyczny wstyd" Bradshaw (5) "Dramat udanego dziecka" Miller (6) "Genogramy" Goldrick & Ger...
Paczanga, miej trochę litości dla biednego Johnny'ego! Do Mroczków mu jednak daleko, tzn. im do niego;-)
Dobrą pozycją może być książka "Torment: Udręka" Ray'a i Valerie Vallese oparta na grze o tym samym tytule. Opowiada historię osoby, która rozdzieliła siebie i swoją śmiertelność (na dwa osobne byty). Bohater, kiedy ginie (bo tak to można nazwać) całkowicie traci pamięć. Nie pamięta nawet jak się nazywa, tego, że stał się nieśmiertelny itp. Jego umiejętności cofają się do momentu Rozdzielenia. Myślę, że to pozycja wręcz idealna dla teg...
A możesz napisać więcej o "Muzyce i ciszy"? Hihi dla mnie w tym roku też "Róża Selerbergu"... chyba że nie w tym roku czytałam? Jeśli nie w tym roku, to w tym roku nic równie szalonego nie czytałam. :-)
Ja aktualnie czytam Atramentowa krew Tak sobie, ale chcę zobaczyć, co autorka tym razem wymyśliła. A w kolejce czeka Gnój, pewnie niedługo zacznę. PS: W Krainie Kota - bardzo, bardzo ciekawa :-)
"Zabójcze powietrze" A.Taylor (2) "Gdzie leży granica?" D.Lodge (5) "Psie serce" M.Bułhakow (5) "Kwitnące floksy" H.Muszyńska-Hoffmannowa (5+) "Czupiradełko" H.Muszyńska-Hoffmannowa (4) "Życie na trzy psy" A.Thomas" (5+) "Podróż Bena" D.Lessing (3) "Wieszać każdy może" A.Pilipiuk (4) "Muzyka i cisza" R.Tremain (5+) w trakcie "Kl...
Czytam Klub Dumas, ale kiepsko mi idzie... A przed nią zaczęłam dwie - "Najstarszą prawnuczkę" Chmielewskiej i "Pod osłoną nocy" Waters - i obie odrzuciłam precz po przeczytaniu kilkunastu stron :( Coś ze mną chyba nie tak.. ;)
Przeczytane w grudniu: "Dzikus, czyli wyjęty spod prawa" Wanda Żółkiewska (5) "Kura salonowa" Alina Białowąs (5) "Proces" Franz Kafka (3) Książka szampańska? Hmmm... Chyba pasuje mi tutaj tylko moja niezastąpiona Chmielewska, czyli w tym roku "Całe zdanie nieboszczyka" i "Wszystko czerwone" :D Eee tam, zaraz wszyscy świętować poszli :P Ja tam siedzę i się nudzę :>
"Usiłowałem parę razy tknąć którąś z książek Koontza, ale jakoś nie przypadły mi do gustu. Jeżeli mam być szczery, to uważam jego książki za potwornie schematyczne, przewidywalne i nudnawe wypociny człowieka, który usiłuje równać się z kingiem. " Zgadzam się z tobą całkowicie, chociaż nie wiem czy istotnie Koontz chciał rywalizować z Kingiem. King ma bardzo dobry warsztat i nawet jeśli pomysł jest głupi, to i tak w książka może uchod...
Usiłowałem parę razy tknąć którąś z książek Koontza, ale jakoś nie przypadły mi do gustu. Jeżeli mam być szczery, to uważam jego książki za potwornie schematyczne, przewidywalne i nudnawe wypociny człowieka, który usiłuje równać się z kingiem. To pewnie rzecz gustu, bo jestem wielkim fanem prozy Kinga, którego uważam za jednego z najwybitniejszych współczesnych pisarzy. Podoba mi się u niego wplatanie wątków obyczajowo-psychologicznych w atmosfer...
Janosch Cholonek czyli dobry Pan Bóg z gliny (5) K.S. Meralda Sąsiadka kapitana Kotowicza (obiektywnie: taka sobie; bardzo subiektywnie, za "Kurczątko" i "safes": 4) K. Neville Ósemka (bardzo dobre czytadełko, bardzo! 5) R. Tremain Muzyka i cisza (tu nawet cisza gra, polecam wszystkim 5) M. Michałowska Wojna domowa (5) M. Michalowska Wojna domowa trwa (5) H. Muszyńska-Hoffmannowa Kwitnące floksy (cukiereczek, owocek w cu...
Carpe Jugulum T. Pratchett (6) Chwast I. Banach (6) Oczy pantery A. Bierce (6) Milion małych kawałków J. Frey (6) Dom Augusty M. Axelsson (6) Billy Milligan D. Keyes (6) Stąd do Tartaru R. Montero (6) Znikająca Europa (6) Ciekawe czasy T. Pratchett (5) Nowe przygody Mikołajka: Tom 2 R. Goscinny & J.J. Sempe (5) Na brzegu D.R. Gallego (5) Mord na Placu Tiananmen W. Giełżyński (5) Dziewczynka, która za bardzo lubiła zapałki G. Soucy (5)...
Piękna i nieprawdopodobna historia, a jednak wydarzyła się w rzeczywistości.Ciekawe jest to, że po tak wielkim szoku i cierpieniu jakiego doznali, ludzie ci stracili siłę do życia, zamiast ją zyskać.
"Dama kameliowa" Dumasa
Fabula rasa - Stachura, co to będzie :)
Czarna wiewiórka (Osiecka Agnieszka) 5 Mój pamiętnik potoczny (Lipińska Olga) 5 Myszy i ludzie (Steinbeck John) 6 Na początku był negatyw (Osiecka Agnieszka) 5 W przededniu (Turgieniew Iwan) 4
Marylek ma rację - temat z forum o realizmie magicznym to istna kopalnia informacji. Z nowości mogę tylko zasugerować zapoznanie się z nowością wydawniczą : Realizm magiczny : teoria i realizacje artystyczne / pod red. Johanna Biedermanna, Grzegorza Gazdy, Ireny Hübner. WYD: Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2007. OBJ: 358 s. ; 24 cm. DOD: Indeks. UW1: Materiały międzynarodowej konferencji, która odbyła się w Łodzi w dn. 6-8 grudn...
258. Zbrojni, Terry Pratchett 259. Śmierć pięknych saren, Ota Pavel 260. Jak spotkałem się z rybami, Ota Pavel 261. Bieguni, Olga Tokarczuk 262. Włoska wyprawa Jamiego, Jamie Olivier 263. Nowe psoty Emila ze Smalandii, Astrid Lindgren 264. Julita i huśtawki, Hanna Kowalewska 265. Jak czytać malarstwo: Rozwiązywanie zagadek, rozumienie i smakowanie dzieła dawnych mistrzów, Patrick de Rynck 266. Lotta z ulicy Awanturników, Astrid Lindgren ...
Jeśli tak, to muszę się zastanowić ;)
Tak wiem nie popisałem się, chodziło oczywiście o Johnnego Deppa.
Dziekuję :)
i jak wrazenia po przeczytaniu jej ksiazek?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)