Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Polecam Hanny Kowalewskiej "Julite i hustawki" i Mariusza Cieslika "Swieto Wniebowziecia" z PRL-em w tle. Bardzo lubie tez B.Kosmowska. Bardzo podobala mi sie Paprochy (Markowska-Radziwiłowicz Ewa). Rewelacja dla mnie byl Łoziński Mikołaj i jego Reisefieber.
Nie chcesz ze mną śpiewać serenady pod oknem? :))
Poziom poziomem, a mnie "Całuski..." zniechęciły do dłuższego niż kwadrans przebywania w kuchni. W szóstej klasie będąc, ciasteczka postanowiłam upiec na podstawie jednego z przepisów. Pod okiem mamy postępowałam zgodnie z instrukcjami, a jeszcze nie minął czas przeznaczony na pieczenie, gdy ciasteczka zwęgliły się. Zwęgliły - to trochę zbyt delikatne określenie. Trzeba było dwóch dni, by ostatecznie zeskrobać je z formy. Zamiast spodzi...
"Wściekłość i duma" Oriana Fallaci (5) podoba mi się najbardziej w tej książce temperament Fallaci, bo literacko to nie ma tu za bardzo czego oceniać. "Jabłko" Michel Faber (4) powrót do faberowskiego XIX-wiecznego Londynu nie był bynajmniej rozczarowaniem, trwał jednak zbyt krótko. "Imperium znaków" Roland Barthes (6) po lekturze tej książki muszę przeczytać inne prace Barthes'a. Lubię teoretycznych rewolucjon...
Podpisuję się rękami i nogami pod "Trylogią" Sienkiewicza! Po tom pierwszy sięgnęłam w czwartej klasie podstawówki, potem poszło już z górki. Średnio na co drugich wakacjach czytam znów wszystko od nowa. Ostatni raz w lipcu tego roku. :) Podobnie mam z "Quo vadis" - ale to jeszcze przede mną, planuję lekturę gdzieś na grudzień. ;) Swego czasu wracałam też do kolejnych części "Ani z Zielonego Wzgórza". Miałam ulubi...
Jedna z moich cioć, trochę starsza od Twojej, lubi Terakowską i książki takie jak "Biała Masajka" czy "Kwiat pustyni". Reszta właściwie nic nie czyta. Wniosek po przejrzeniu tego tematu nasuwa się sam - nie każda 50-latka lubi to samo, więc trudno wybierać prezent, kierując się tylko wiekiem. Może coś więcej o upodobaniach cioci? :)
Ejże, ejże, czy wszystko musi być podane na tacy?
Twój optymizm mnie przeraża... Czy ja się muszę w nim zakochiwać koniecznie? Czyż nie wystarczy, że pójdę i pożyczę, i spróbuję zacząć? :-)
- 25 godzina D. Benioff (4) - Święto Kozła M. Vargas Llosa (5) - Lala J. Dehnel (powtórka na spotkanie DKK) (6) - Wywiad z wampirem A. Rice (4) - Dzienniki 1950-1962 S. Plath (5) - Ćwiartowanie E. M. Cioran (5) - Tańcz, tańcz, tańcz H. Murakami (4) - Na Zachodzie bez zmian E. M. Remarque (4) - Rosario Tijeras J. Franco (5)
Ojejku, Proust gdyby nie umarł, na pewno napisałby jeszcze kilkanaście tomów. ;)) Zresztą, nie będziemy przecież przeliczać procentowo, czy na strony, przeczytasz pierwszy tom Poszukiwania, zakochasz się, kupisz sobie wszystkie tomy, przeczytasz dwa razy i będziemy obie śpiewać serenady pod Jego oknem, czyli zastępczo w Biblionetce. ;D
*** PAŹDZIERNIK *** - Ursula K. Le Guin, "Lewa ręka ciemności" (5) - Mollie Gillen, "Maud z Wyspy Księcia Edwarda" (-5) - Roald Dahl, "Charlie i fabryka czekolady" (3) - Lucy Maud Montgomery, "Pat ze Srebrnego Gaju" (3+) - Lucy Maud Montgomery, "Pani na Srebrnym Gaju" (-4) - John Grogan, "Marley i ja" (6) - Ewa Białołęcka, "Tkacz Iluzji" (4/5) - Jay Kopelman & Melinda R...
Sugerujesz, że już powinnam przynajmniej m i e ć w domu jeden tom Prousta? Chichichi... w Świecie Dysku jest przetłumaczonych do tej pory 27 (dwadzieścia siedem) tomów, nie licząc Kapelusza pełnego nieba i Wolnych Ciutludzi...
Polska fantastyka różni się przede wszystkim podejściem do tematu. Współczesna polska fantastyka, bo o niej mowa, nie jest typowym heoric fantasy. Bardzo często akcja dzieje się we współczesnym świecie lub posiada sporo odwołań do tegóż. Główni bohaterowie nie dzielą się na dobrych i złych. Bohaterowie mogą być nazywani aniołami, diabłami, czy innymi nadprzyrodzonymi istotami, ale są nadzwyczaj ludzkie. Są podatni na wszystkie pokusy ludzkie. Mog...
- Przeczytać. - Pożyczyć potem Annie... :-)
:((( Jest nadzieja, że to się zmieni?
;-))))
:((
Najprawdopodobniej nie będę w stanie dotrzeć na dzisiejsze spotkanie. :(
A czy ten pan podejmuje się uczenia analfabety od zera, czy może działa na wyższych poziomach??
Ależ była, jeno starcza skleroza zdażyła mi w tytule namieszać :)
Do moich ulubionych lektur szkolnych należą: "Ojciec Goriot", "Syzyfowe prace" oraz "Akademia pana Kleksa".
hyhy :))) Kochana Aniu, ja wiem, Ty sobie myślisz, że ja jestem początkująca w praczetowaniu się, ale to jest mój piąty Pratchett. Czyli tak jak "Uwięziona". :))
Jeżycjada - każdej listopadowej jesieni. :)
A ja polecam Lingwistę, a tam koniecznie i _wyłącznie_ Marka Doskocza. :-) Ja się jeszcze chciałam uczyć jidysz... ale łaciny też, tylko sama nie pójdę!
Kaoru - czytaj im na głos. :-)))
Cudna książka, ale strasznie smutna. Ja też wracam nieustannie do książek z dzieciństwa, a oprócz tego na jesienne depresje mam zestaw ratunkowy: Uświęcony dziennik Adriana Plassa (lat 37 i 3/4, Adrian Mole (część pierwsza i druga), Trzech panów w łódce Jerome'a i (mój wstydliwy sekret) Ania z Zielonego Wzgórza. Ta eskapistyczna literatura wyciągnie z każdego doła :) Oczywiście wracam też do innych książek, czasem z dzieciństwa (np. ostatni Cym...
http://epliki.waw.pl/www/_flash/EssilorCVT.html. Jak w temacie.
W jedną stronę głowę, czyli jak by nie było - kawałek zwłok. :-)
Jest jedna jedyna książka, którą muszę mieć w pobliżu, żeby normalnie funkcjonować ;) Kiedy mam taka potrzebę, biorę do rączek i czytam. Wiem, że może niezbyt ambitna czy coś tam, ale dla mnie najpiekniejsza i najważniejsza. Oczywiście jest to "Biały Bim Czarne Ucho" Trojepolskiego.
Mam jeszcze dużo Chmielewskiej do przeczytania! I jeszcze nie doszłam do rozczarowań na szczęście. Ale wiem, że nawet potem przeczytam każdą Chmielewską bez względu na wszystko :) Marylek dobrze pisze: "Uzależnienie robi swoje" :D Tak samo mam z Małgorzatą Musierowicz. Nie przeżyłabym ze świadomością nietkniętej nowej części Jeżycjady ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)