Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"ambitna muzyka - to taka która jest pisana pod natchnieniem, która ma przekazywać coś głębszego, zmuszać do myślenia." Kto powiedział, że Michał Wiśniewski nie pisuje pod natchnieniem? I kto powiedział, że on nie chce czegoś przekazać swoją muzyką? Robiąc muzykę można miec też ambicje, aby bawić ludzi, dać im chwilę odprężenia bądź szaleństwa. Poza tym cięzko mi powiedzieć jakie dźwięki zmuszają do myślenia a jakie nie. Co innego ...
Styczniowe lektury: Lala - Dehnel /6/ Rio Anaconda - Cejrowski /6/ Julita i huśtawki - Kowalewska /6/ 10 minut od centrum - Sowa /5/ Nasze polskie wigilie - antologia /5/ Barbara Radziwiłłówna - Kuchowicz /5/ Dobranoc, słonko - Hassmuller /5/ Niedużo, ale są trzy szósteczki.
Carmaniolo, jak ja kochałam książki Mary Patchett! Szczególnie "Skarby rafy koralowej" i "Ajaksa walecznego" (akurat nie o koniach). To były jedne z najmilszych książek mojego dzieciństwa. Pozdrawiam.
M. Szwaja - Romans na receptę - 4 M. Szwaja - Zapiski stanu poważnego - 3 S. Fortes - Albański kochanek - 5 H. Boll - Opuszczenie oddziału - 3 K. Siesicka - Przez dziurkę od klucza -3 K. Siesicka - Pamiętaj, że tam są schody -3 T. Pratchett - Kolor magii -3 A. Christie - Zagadka Błękitnego Ekspresu -5 A. Christie - Tajemnica rezydencji Chimneys -2 A. Christie - Noc i ciemność - 2 K. Oe - Zerwać pąki, zabić dzieci - 2 K. Grochola - A ni...
"Regulamin tłoczni win" :)
Patchett Mary Elvyn, "Brumby" - o przyjaźni małego chłopca z australijskim dzikim koniem.
Hihi, o ile pamiętam to jest to przewodnik po polskich stajniach i ośrodkach hippicznych. Cenna rzecz dla koniarza. ;-)
Cyrano de Bergerac Rostanda z roku 1898 i Utwory Wybrane Alfreda de Musset z roku 1900 oba wydania francuskie. Z polskich też coś by się znalazło, ale są zdecydowanie młodsze.
Mnie zdominowali w styczniu Japończycy ( głęboki ukłon w stronę Chilli :-) ) i Hiszpanie. 1.Mutis Alvaro, Ilona przychodzi z deszczem (5) 2.Dalby Liza, Gejsza (5) 3.Elizondo Salvador, Farabeuf (6) 4.Akutagawa Ryūnosuke, Życie pewnego szaleńca i inne opowiadania (5) 5.Melanowicz Mikołaj, Tanizaki japoński most snów (4) 6.Brouwer Johan, Joanna Szalona (4) 7.Orhan Pamuk, Śnieg (4 z dużym minusem) 8.Aihara Kyoko, Gejsza. Żywa tradycj...
Cypek,nie smiej sie ze mnie:P To,ze lubie nie znaczy,ze to czesto robie:) Chyba by ze mna nikt nie wytrzymal jakbym całymi dniami czytala wszystkie ksiazki na glos:) Ale rzeczywiscie, baaaardzo lubie czytac ksiazki na głos!I wcale sie tego nie wstydze;P
Jest w tym jakaś pokrętna logika. ;-) Myślę jednak, że bardziej zależne to było od osoby, która pozycje umieszczała z powrotem na półce. Ale to już przeszłość (na szczęście!) - teraz cała twórczość Garcii Marqueza stoi ślicznie pod "G".
Miasto sniacych ksiazek - 6 Opowiesci starego antykwiarusza - 4+ Bez mojej zgody - 4+ Cień wiatru - 6 Zaślubiny patyków - 5 Juz koncze: Najpiekniejsza para piersi na swiecie I zaczne chyba Pachnidło :)
Pojęcia nie mam. Prawdopodobnie "Żywoty Świętych Pańskich".
Powtórzę to, co napisali inni, ale może tym samym utwierdzę Cię w wyborze: - "Heartland" - warto, wprawdzie główną bohaterką jest nastolatka, ale seria raczej nie należy do sielskich opowiadań. Dziewczyna traci matkę i staje przed wieloma trudnymi wyborami. Miłość do koni jest właściwie najważniejsza w książce, a jeśli szukasz "zaklinaczy" - to jest dla Ciebie. Mnie poruszyła. - "Dziewczyna i Carino" - też się zgo...
To ja też postaram się o film, a potem książkę do powtórki. Ciekawa jestem Twoich reakcji na nią. Jakby co, to czekam na Twoje przemyślenia ;-)
A Pinokia odgadłaś? Naprowadzenie było wszak oczywiste. Pinokio był w pewnym momencie wewnątrz ryby, czyli jakby od pewnego momentu czy miejsca -- Syrenki. No, inna sprawa, że tą rybą był akurat rekin, ale SYRENKA w sugestii też była duża.
Scenariusz do "Spirited Away" napisał reżyser, Hayao Miyazaki.
może ktos chce kupic książkę Bohdana Dyakowskiego pt Z Naszej Przyrody z roku 1915 kontakt 517-487-237
Wręcz przeciwnie: nie ma nic bliższego życiu i poezji. Poza tym, jak mawiał znakomity XIX-wieczny matematyk westfalski Karl Weierstrass, „matematyk, który nie jest po trosze poetą, nigdy nie będzie doskonały".
Demona - iście grzeszne przezwisko :)))
Musisz mieć dużo grzechów na sumieniu - głupi Word, w którym pisałam rozwiązanie konkursu, samowolnie zmienił Cię nawet z Vemony na Demona. ;)
W pełni się z Tobą zgadzam.
Gosiu, dziękuję za piękny konkurs!! Okazuje się, że z każdego rodzaju grzechów mam coś na sumieniu, trzeba zatem pogłębić wiedzę w tej dziedzinie. :-) Gratuluję wszystkim uczestnikom. :-)
Dzięki takim książkom które burzą uładzony obraz dziejów POZNAJEMY i ZACZYNAMY ROZUMIEĆ historię. Tworzymy sobie obraz własny, porównujac racje różnych stron. Mnie bardzo wiele w tej materii pomogli (z bardzo różnych względów) Pobóg-Malinowski i Stachniuk. Bocheński też. I jeszcze CZYTANIE PAMIĘTNIKOW, to jest ożywianie, uczłowieczanie historii. pacyratsius
Nie, jak oddech, życie, czucie. Nie ma nic bardziej odległego od poezji i życia niż matematyka.
Wrażenie to jeszcze nie rzeczywistość. Ile tych wrażeń zweryfikowałaś? :P Mówię o polskich pisarzach, bo z obcych spotkałam tylko jednego, więc nie mogę nic powiedzieć. :-)
Rymy dla wierszyków! Poezja, piszesz, JEST. Jak punkt, prosta i płaszczyzna? pacyratsius
Przeczytam. A potem pewnie bedę musiała zdobyć film, żeby sprawdzić czy dobrze go zapamiętałam;)
Miałem to samo przez dłuższy czas z wiedźminem, z powodu filmu. Na szczęście odrobiłem już zaległości.
Niektórzy mniej, niektórzy więcej, ale często mam takie wrażenie, że przez sam fakt publikacji ktoś zaczyna się unosić kilka cm nad ziemią :) Nie mówię, że sama bym tak się nie unosiła ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)