Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Z rosyjkojęzycznych - oczywiście Puszkina, Gogola i Turgieniewa. Chociaż akurat "Dama Pikowa" mnie rozczarowała, a właściwie nie tyle rozczarowała - co zaskoczyła. Bo nie wyobrażam sobie opery opartej na tym opowiadaniu. Leskow - słabszy, ale dalej znacznie powyżej poziomu czytalności i średniego poziomu nowości w literaturze. Natomiast Sałtykow – Szczedrin - nie warto. Sarę Waters przeczytałam przez pomyłkę - szukałam czegoś na...
Piekara - niezły. Może nie tak dobry, jak "Miecz aniołów" i "Młot na czarownice" - ale ogólnie niezły. Właśnie dałam 4. Dlaczego tak mało? (poprzednio były 6) - bo na 4 opowiadania 1 jest okropne, 1 średnie, 1 dobre, 1 bardzo dobre:). Rankin mnie załamał i rozczarował - może źle trafiłam, ale nuuuuda. Intryga w ogóle mnie nie interesowała (a to chyba problem w kryminale), a kolejny samotny, nieszczęśliwy, nadużywający alkohol...
Widzę dużo rosyjskojęzycznych. :-) Ale mnie najbardziej interesują Rankin i Piekara - napiszesz więcej?
Nie wiedziałem, że to forum detektywistyczne. Myślałem, że pisze się w nim o książkach... a tu coraz dalej od tematu i z wątkami pobocznymi:)Pozdrawiam!!!
Sluchaj, a jak te przeklete tango
Mi się chyba nie zdarzyło, żeby ktoś obrzydził mi książkę. Jeśli chcę, to i tak przeczytam - i zwykle nikt tego nie zmieni. Wolę się przekonać na własnej skórze, czy warto. Ba, myślę, że gdyby ktoś na siłę mi coś odradzał, tym chętniej po to sięgnęłabym. Takie już ze mnie przekorne stworzenie, a do tego ciekawskie ;-).
Ale zasunelas,ja chyba w drugim wcieleniu bym nie dal rady. Nawet Dama Pikowa.Jakbys mogla oceny,co warto naprawde.
U mnie styczeń obfity - pewnie przez podłą pogodę. 53. Dom nad Oniego, Mariusz Wilk 54. Mariamne, Par Lagerkvist 55. Wystrzał, Aleksander Puszkin 56. Trumniarz, Aleksander Puszkin 57. Panna Włościanka, Aleksander Puszkin 58. Dama Pikowa, Aleksander Puszkin 59. Noc wigilijna, Mikołaj Gogol 60. Szynel, Mikołaj Gogol 61. Opowieść o tym, jak się pokłócił Iwan Iwanowicz z Iwanem Nikifirowiczem, Mikołaj Gogol 62. Dwaj ziemianie, Iwan Turgieni...
Dla mnie taką książką jest Lalka tak mi ją wszyscy obrzydzają że nie mam siŁy się za nią zabrać, zostaŁy mi 4 dni na jej przeczytanie, a ja nieprzeczytaŁam żadnej strony ale w końcu chyba się jakoś przemoge bo w końcu trzeba przeczytać.
- "Biedny Oscar, czyli dwa razy o miłości" A. Bojarska (4) - "Kobieta w podróży" R. Ligocka (5) - "Kompleks Portnoya" P. Roth (3) - "Rzecz o mych smutnych dziwkach" G. García Márquez (4) - "Heroina" T. Piątek (3) - "Jeśli zimową nocą podróżny" I. Calvino (5) - "Zahir" P. Coelho (3) - "Opowieść rozbitka" G. García Márquez (4) - "Lituma w Andach" M. Va...
No to może "Zwał" Sławomira Shuty. A ja poproszę o jakąś dobrą powieść z tańcem w tle.
a może "Dom ech" Barbara Erskine... [?]
Chyba wrzucę do schowka, opis brzmi niezwykle zachęcająco
I wynik jak na sesję imponujący :)
Bo w trakcie sesji ma się najwięcej czasu na czytanie! Nie chodzi się na zajęcia, nie ma prac domowych i semestralnych, nie trzeba czytać bibliografii do wykładów - bo nie ma wykładów. A i z pracy przysługuje na sesję urlop, więc pełnia szczęścia. Ja zawsze wtedy miałam najwięcej czasu i najbardziej okres sesyjny lubiłam. :-)
może zgłaszam sie za późno, ale może coś jeszcze wykorzystasz: Kaczmarski: "obława", "Mury". Dodatkowo jeszcze hasło rewolucja kojarzy mi się bezsprzecznie z Bakuninem czy Marksem. w sumie to twój post można interpretować na 2 spospby i nie wiem czy ide dobrym tropem. jedne to jako rewolucje i to jest tematem dzieł, a drugie to rewolucje jakie działały na twóczośc artystyczna (przewroty/zmiany w pradech literackich)... ech....
Czy wyznaczono już datę kolejnego spotkania? Bo tym razem zamierzam się wreszcie pojawić;)
Też znalazłam adres Biblionetki w gazecie "Komputer Świat":)
W styczniu wynik bardzo dobry, pomimo sesji, na której to czytanie się zresztą wcale negatywnie nie odbiło. 1. „Rok 1984” G. Orwell. 4 2. „Pielgrzym” P. Coelho. 1 3. „Sztukmistrz z Lublina” I. Bashevis Singer. 6! (mój nr jeden w tym miesiącu) 4. „Opowiadania drastyczne” J. Brzechwa. 4 5. „Z włamaniem” M. Konopnicka. 5 6. Kilka nowel B. Prusa (min. Omyłka, Żywy telegraf, Cienie, N...
o życzeniu zapomniałem. Chciałbym jakąś książkę, ostrą krytykę kapitalizmu. Mógłby być też wiersz, ale nie chodzi mi o twórców ściśle związanych z sojuzem ;)
Dzięki za tytuł! Ląduje do schowka! Pantofelek. Andrzej Bursa. Dzieci są milsze od dorosłych zwierzęta są milsze od dzieci mówisz że rozumiejąc w ten sposób muszę dojść do twierdzenia że najmilszy jest pierwotniak pantofelek no to co milszy mi jest pantofelek od ciebie ty skurwysynie
- Nie, nie musisz się rzucać w moje ramiona. Wystarczy, że za mną TAM pójdziesz...
Łukasz Gołębiewski "Xenna - moja miłość". Poproszę o wiersz, w którym pojawia się zwierzątko - takie malutkie, jednokomórkowe (jakiś pierwotniak).
hehehe... Nawiedzony czy Niesamowity... :) Nienackiego czy Niziurskiego... hehehe.... nie ma znaczenia! bardzo dziękuję! będę szukać! :* Jeszcze raz wielkie dzięki! :)
Chciałam kiedyś przeczytać "Nad Niemnem", bo spodobały mi się fragmenty. Jednak wszyscy mówili, że to jest bardzo nudna książka, a opisy przyrody po prostu usypiają. Ja jednak postanowiłam ją przeczytać i oczywiście okazało się, że bardzo mi się spodobała, a opisy przyrody były piękne. A co do Żeromskiego, to mnie niestety nikt nie ostrzegł, że jest nudny. Sama musiałam się o tym przekonać...
Tak, to jest problem. Sama mieszkam właśnie w kilkunastotysięcznym mieście i w bibliotece publicznej bardzo mało jest nowości. Pamiętam, że kilka lat temu na pierwszy tom "Harry'ego Pottera" trzeba było się zapisać na długiej liście, bo egzemplarz tej książki był tylko jeden, a chętnych wielu... W innych miastach czasami w bibliotekach są problemy z zapisem. Jeśli np. nie należysz do tego samego powiatu, to musisz zapłacić 50 zł na wyp...
- Magda ja... od dawna nie mogę przestać o tobie myśleć. Wtedy kiedy przyłapałaś mnie w piaskownicy chciałem zrobić dla ciebie rzeźbę. Śledziłem cię, bo wszystko wokoło przypomina mi ciebie. Za każdym razem uciekasz mi z rąk jak motyl. Nie dajesez mi spokoju już od tak dawna... Dziewczyna uśmiechnęła się i przyjrzała przechodzącym parom. - Myślisz, że po tym co powiedziałeś rzucę ci się w ramiona?
To tak jak jej wcześniejsze felietony :)
Coś z L.M.Montgomery - Emilka, albo Ania z Zoelonego Wzgórza może?
No to już nadrobiłam zaległości ;)))
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)