Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
można zadać inne pytania: czemu chodzicie do teatru? czemu słuchacie muzyki? czemu ogladacie filmy? itd itd. czemu? bo to sztuka. a sztuka to najlepsza ucieczka z często nudnego i szarego życia. po za tym książki uczą, ksztatują poglądy, ba nawet pomagają nam lepiej zrozumieć siebie.
Ja tak robię od zawsze. Nie dyskutuję z osobami, które świadomie ignorują zasady ortografii. Nawet nie lubię się domyślać, co taki ktoś próbował napisać.
Bądź dzielna! Ja też próbuję. I może jednak się da... :]
Jana Frey to niemiecka pisarka, ma na swoim dorobku kilka książek obyczajowych, w których opisała prawdziwe historie młodych ludzi; jedna z nich opowiada o Leosi, dziewczynie, która w wyniku wypadku straciła wzrok ("W ciemności"), inna o Hannah, która nie chciała dłużej być w sekcie ("Chłod od raju"). W "Bez odwrotu" opisano historię nastolatki, która zaszła w ciążę i nie mogła poradzić sobie z dzieckiem.
Dlaczego? "Niech rzeczy, które kochasz, będą twoją ucieczką".
Jeśli uda mi się zdobyć, to postaram się przeczytać :)
Pewnie ma powody; ja go rozumiem...choć nie wyobrażam sobie BiblioNETki bez Maxima.:-((((
Aniu, próbowałam go namówić, ale jak narazie zdania zmienić nie chce :((
Nie czytałam "Dekameronu", ponieważ nie lubię nowel, a e-book przez przypadek wpadł mi w ręce; cóż, moja pomyłka, nie zatapiałam się w szczegóły.
Bardzo poruszające wiersze i w takiej prostej formie, która do mnie trafia. Zaczynam doceniać regionalnych poetów/poetki :) Mogę ci polecić panią Annę Mirosławę Nowak :) pisze cudowne wiersze! A zwłaszcza jej najnowszy tomik "Pora miłości", w którym się zakochałam :)))
Maxim n i e m o ż e odejść!!! Celowe ignorowanie zasad ortografii możemy: - delikatnie i subtelnie napominać, - mniej delikatnie i mało subtelnie ignorować wszelkie posty i komentarze; ja mam zamiar tak robić i to jest mój wyraz solidarnośći z Maximem! To jest strona, która powinna być ostoją pięknego języka i kultury wypowiedzi.
U mnie chyba też jest tylko ta jedna :/ ale mam w planach zapisać się do biblioteki w Rzeszowie :))) już wypatrzyłam, że są dostępne w Wypożyczalni Głównej i w filii na Baranówce :) i tam też się zapiszę. Już niedługo :D
Dzięki za ostrzeżenie, siostro antytrzechpanowa. ;)
a jak Ci się podobał "Seans serdeczny"? powinnam to ocenić, bo znam to od praktycznie zawsze =) nie ma to jak miejscowi poeci... :) tzn. poetki :)
ja również pozdrawiam. Czekam na maila :)
W mojej bibliotece (jestem zapisana od 3 tygodni) innych książek Tey nie ma. Szkoda. Będę polować.
Załatwione. Od dzisiaj będę Cię tytułować Don Makao.:-)
Teraz próbuję wprowadzić Maxima 212... Tłumaczę mu,że nie da się sprawić, żeby wszyscy w B-netce stosowali zasady ortografii, odejściem tych, którzy je stosują.
Bardzo :) taka nietypowa jak na kryminał. Nigdy jeszcze takiego nie czytałam. Mnie kryminały pani J.Tey poleciła Maria Dora. Udałam się więc do biblioteki i wpadła mi w ręce właśnie "Córka czasu" :) bardzo chętnie sięgnę po inne książki pani Tey.
jak złośliwy diabełek
Cieniutko, oceny nie wystawiłam - ale pewnie będzie 3. Ani śmieszne, ani intrygujące. Dalszych części nie wypożyczę, choć są w bibliotece. Myślę, że nie mój typ - jak "3 panów".
która odzwierciedliła się
Teraz mi opowiedz o Evanovich, bo znam ją tylko z relacji Carrie. ;)
"Wichrowe Wzgórza"(6) Emily Bronte "Księżyc wschodzi"(4) Jarosław Iwaszkiewicz "Opowiadanie szwajcarskie"(5), "Heydenreich"(3)("Wybór opowiadań") Jarosław Iwaszkiewicz "Dymy nad Birkenau"(5) Seweryna Szmaglewska "Zielona mila"(5) Stephen King "Rok 1984"(2) George Orwell "...nie ma z kim tańczyć..."(6) Krystyna Siesicka "Tajemnica Brokeback Mounta...
I jak Ci się podobała "Córka czasu"? Ja jestem zachwycona - taki kryminał, nie-kryminał. Bardzo lubię historię, może dlatego. Książke przez przypadek wypożyczyłam, poszłam do biblioteki z listą autorek, których nie znam, a które były polecane na prk w watku "sensacja w typie chmielewskiej". NIe ma to nic wspólnego z Chmielewską, ale "misiębardzo".
To i ja się przyłączam, zobaczyłam wątek na koniec maja, więc specjalnie notowałam cały czerwiec. Zaimponowała mi też lista Verdiany - może za pare lat dojdę do tysiąca. 1. Opcja Paryska - Robert Ludlum 2. Cień wiatru - Carlos Zafon 3. Cześć, i dzięki za ryby - Douglas Adams 4. Drzymalski przeciw Rzeczpospolitej - Artur Baniewicz (nieskończone, bo marne) 5. Król Obojga Sycylii - Andrzej Kuśniewicz (j.w.) 6. Zmowa mężczyzn - Jarosław Iwasz...
Ja też syna - Krzyś K. Na razie tylko ocenia książki i próbuje pisać recenzje, ale bardzo to go zachęciło. I do czytania, i do pisania.
Ja od początku liceum marzyłam o polonistyce. Jednak okazało się, że praca w szkole wcale nie jest zabawna, a na dodatek pochłania cały wolny czas (czytanie lektur od nowa, poprawianie wypracowań, przygotowywanie kolejnych lekcji). Teraz zostałam skierowana przez PUP na przygotowanie zawodowe do biblioteki. I mogę godzinami układać te karteczki w katalogach, a moim marzeniem jest znalezienie stałej pracy w bibliotece. W pracy pracuję, a w domu za...
Proponuję potraktować tego kolegę po prostu jak kolegę i nie patrzeć nań przez pryzmat choroby. To przecież taki sam czytelnik jak każdy z nas, a jeśli na dodatek wymagający, to jeszcze lepiej! Zastanów się więc, jaką książkę kupiłbyś mu na urodziny, gdyby je w najbliższym czasie obchodził. Książka z motywem nadziei może przez niego zostać przyjęta jako przejaw litości z Twojej strony, a tego chyba nie chcesz...
Griselda Gambaro "Bóg nie lubi szczęśliwych".
Użytkownicy polecają:
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Dodany: 20.10.2023 22:05
Recenzja oficjalna PWN Recenzent: dot59 Trafiłam na tę powieść krótko po premierze „Zielonej granicy” i długo po tym, jak pewna część moich rodakó (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)