Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Akcja kryminału rozgrywa się w Stambule i na jego przedmieściach. W mafijnym półświatku handluje się narkotykami, żywym towarem, wykorzystuje seksualnie nieletnich, wysadza w powietrze promy. [Wydawnictwo układANKA, 2008]
Hmmm... może "Tajemnica białego kamienia"? Wakacje się zgadzają, wyspa jest...
Mam 10-letniego syna polecam książki, które razem czytaliśmy: - wszystko Astrid Lindgren (szczególnie "Bracia Lwie Serce" i "Ronja córka zbójnika" - opowieści o Muminkach Tove Jansson (ale nie w przeróbkach dla malutkich dzieci) - Lessie wróć - cudna książka - baśnie Andersena, ale nie w skrótach, tłum. J. Iwaszkiewicz
Nie mam takiej jednej książki, która odmieniła moje życie. Jest natomiast wiele, które wpłynęły zasadniczo na mój ogląd świata. Czytam wszystko - nie wybrzydzam - czytam i dla rozrywki i w tzw. celach poznawczych (trzeba znać, aby mieć swoje zdanie i ewentualnie krytykować). Tak ma zapewne wielu czytelników literatury różnej. Cenię i pamiętam książki Dostojewskiego z ich mrocznym klimatem (Biesy, Bracia Karamazow, Idiota), Przepadam za "Mist...
Beauman Sally Wyroki losu - 1 Brewer Gene K-PAX - 5 Brzechwa Jan Szelmostwa Lisa Witalisa - 5 Cejrowski Wojciech Gringo wśród dzikich plemion - 5 Centkiewicz Czesław Jacek Anaruk, chłopiec z Grenlandii - 5 Christie Agatha Detektywi w służbie miłości - 2 Christie Agatha Świadek oskarżenia [zbiór opowiadań] - 3 Compton Clare Cukiernia pod Pierożkiem z Wiśniami - 5 Dahl Roald Matylda - 3 Dahl Roald Czarownice - 4 DeMille Nelson Sprawa hono...
Może czytam w odwrotnej kolejności, ale... dlaczego wtórne? Gdzie był taki pomysł (pomijając wszelkie książki okultystyczne mniej więcej od XVI wieku)? Wymęczone? Właśnie wręcz odwrotnie. Jakieś świeże, dobrze napisane. Bez żadnych ozdobników, bez zbędnych a długich dygresji, bez zbytniego ugrzecznienia. Prosto, twardo i na temat. Mnie coś takiego jak świat Pomiędzy bardzo kręci i inspiruje...
Czarnoksiężnicy z Krainy Osobliwości: Humoreski fantasy [3] Czarujące obiekty latające [4] Krawędź żelaza: Tom 1 [3] Miroslav Žamboch Siewca Wiatru [5] Maja Lidia Kossakowska Szatański interes [4] Tomasz Pacyński Śmierć ma zapach szkarłatu [3] Andrzej Zimniak Kurt Vonnegut Hokus pokus [5] Rysio Snajper [4] Terry Pratchett Ruchome obrazki [4] Piekło pocztowe [4]
Mój wrzesień :D Lew Tołstoj - Wojna i pokój tom 3 i 4 (6) Kurt Vonnegut - Śniadanie mistrzów (5) Franz Kafka - Wyrok (3); Przemiana (4); Kolonia karna (5); Jama (2); List do ojca (5) Yann Martel - Życie Pi (5) John Steinbeck - Dziennik z Morza Corteza (3) Cornelia Funke - Atramentowe serce (4) Cornelia Funke - Atramentowa krew (4) Heidi Hassenmüller - Désirée czyli Czas próby (4) Irène Némirovsky - Gorąca krew (4) Daniel Pennac...
O wariancie takich burbonów do picia? Mamucie, uwielbiam te Twoje pyszne skojarzenia. Hyhy, od razu mi się przypomniał ser cambremert, który teraz przez Prousta na zawsze pomylił się z panią de Cambremer. :)) O, co widać zresztą na załączonym obrazku. Muszę brie kupować przez to.
Fascynująca opowieść o miłości, Casanovie i Byronie, osadzona w Wenecji przełomu XVIII i XIX wieku. Kiedy kilkunastoletnia, doskonale zapowiadająca się malarka Cecilia Cornaro wpada w ramiona Casanovy, nawet nie podejrzewa, że romans z najsłynniejszym weneckim kochankiem, dyplomatą, żołnierzem, poetą, awanturnikiem i podróżnikiem całkowicie odmieni jej życie... oraz nasze wyobrażenia o Casanovie. Ale nie tylko o Casanovie, bowiem Cecilia mi...
Dziękuję za Twój komentarz Michotko. Dokładnie tak czuję jak mówisz. Niepodważalny autentyzm i jednocześnie ogromny uniwersalizm tej prozy czynią ją wielką. Krasiński jeszcze nie doczekał się na "odkrycie" ale nie mam wątpliwości, że to nastąpi, to tylko kwestia czasu. Tymczasem miałam ogromną przyjemność uczestniczyć w spotkaniu z Januszem Krasińskim bowiem przyjechał do Toronto. Polecam również wstrząsający film biograficzny pt.”...
Mnie po konkursie też naszło na Curwooda - kiedyś się zaczytywałam, ale to dawno było i czas na troszkę wrócić:) Zresztą ja zawsze byłam zdania, że on romanse pisał, tylko je w nietypowej dla romansów scenerii umieszczał:) Ale w ogóle mnie na różne powtórki nachodzi, a tu tyle nowego do przeczytania!
Cieszę, się, że wpływam na wybór lektury u innych biblionetkowiczów :D
Te, które mnie najbardziej szarpały. :-) 19 już przeczytałem i oceniłem, Grabowskiego warto sobie odnowić, Paver chociaż zobaczyć, a i "Braci Lwie Serce" przydałoby się w końcu przeczytać.
Kłamca - ale w jakim cudownie szlachetnym celu :D A z ciekawości - które wilki? :D
Jacy idealni bohaterowie? Przecież on to kłamca, a ona z łaciatymi oczami! ;-) Moje pierwsze spotkanie z Curwoodem, jeszcze w podstawówce. Chyba trzeba odnowić, tylko jakieś wilki czekają, by je pogłaskać.
Arsen Lupin (Leblanc Maurice Marie Émile (Leblanc Maurycy)) [Ocena: 4] - podczas czytania skojarzenia skakały mi od Agathy Christie do Szatana z siódmej klasy. Niezłe, ale pozostanę przy Agacie. No i za wielkiego detektywa Herlocka Sholmesa miałam ochotę kogoś zabić ;) Dolina Ludzi Milczących (Curwood James Oliver) [Ocena: 5] - tradycyjni Curwoodowscy bohaterowie idealni w każdym calu, plus niewinny człowiek skazany za morderstwo. Od biedy moż...
"Nie mów nikomu" Harlan Coben (5) "Pieśń o moim Chrystusie" Roman Brandstaetter (6) "Rendez-vous ze śmiercią" Agatha Christie (3) "Śmieszne miłości" Milan Kundera (5) "Worek kości" Stephen King (4) "Zamek nadziei" Bułat Okudżawa (5) "Małżeństwo pięciogwiazdkowe" Bogdan Król (4) antologia "Miasteczko dobrych słów" (2)
Skusiłam się i wzięłam sobie z podaja, głównie z powodu zapachu kawy.
Mój wrzesień 2008: *Holeman Linda, Księżycowa klatka (6); *Lessing Doris, Piąte dziecko (5); *Gulbranssen Trygve, A lasy wiecznie śpiewają (4); *Musierowicz Małgorzata, Opium w rosole (6); *Musierowicz Małgorzata, Brulion Bebe B. (5); *Loon Karel van, Ojciec i ojciec (3); *Vargas Llosa Mario, Pochwała macochy (3); *Stasiuk Andrzej, Dukla (3); *Mujica Barbara Louise, Frida (4); *Levin Ira, Sliver (4); *Tan Amy, Córka nastawiacza kości (...
Bardzo plastyczna recenzja, spodobała mi się. Książka wędruje do schowka, kiedyś doczeka się przeczytania, na pewno. Dziękuję.
PS. Jeżeli jednak ktoś za żadne skarby nie przebrnie przez wulgaryzmy i woli bardziej "kunsztowną" stronę języka polskiego, polecam "Karolinę" Krzysztofa Vargi.
Widzę, że nam obojgu "Ugrofińska" nie podeszła. A tak byłam pozytywnie do tej książki nastawiona.
1. 8+2 i ciężarówka, Anne-Catherina Vestly, 5 2. Orkan na Jamajce, Richard Hughes, 4 3. Chwile oderwane, Konstanty Jeleński, 5 4. Ugrofińska wampirzyca, Noemi Szecsi, 3 5. Przysiągłem sobie, że jeśli umrę, to nie w tłumie: Korespondencja z Anielą Mieczysławską 1951-1961, Andrzej Bobkowski & Aniela Mieczysławska, 6 6. Dzieje Greków i Rzymian: Piękno i gorycz Europy, Zygmunt Kubiak, 5 7. Mały palec Buddy, Wiktor Pielewin, 3 8. Koń Pana Boga,...
Karzeł Mendla S. Mawer (3) Sahib: Impresje z depresji N. Veličković (4) Blaze S. King (5) Ugrofińska wampirzyca N. Szécsi (3) Chłopiec z latawcem K. Hosseini (5) Berlin–Moskwa: Podróż na piechotę W. Büscher (4) Middlesex J. Eugenides (6) Druga śmierć ''Kota'' J. Cardoso (4) Grobowiec dla Borysa Dawidowicza: Siedem rozdziałów jednej wspólnej historii D. Kiš (5) Ta niedziela J. Donoso (5)
"Byłam po drugiej stronie lustra" Lauveng (6) "Sklep potrzeb kulturalnych" Kroh (5) "W ogrodzie pamięci" Olczak-Ronikier (5) "One. Nadieżda Mandelsztam, Anna Iwaszkiewiczowa, Zofia Tołstojowa, Maria Kasprowiczowa" Romaniuk (5) "Rio Anaconda" Cejrowski (5) "Noc seksualna" Quignard (5) "Dziennik" Kasprowiczowa (4) "Spadające księżyce" Kasprowiczowa (5) "Piekło pocztowe" Pratchett (6) "Jak zdradzać żonę" Kasz (4) "Rozmowa z Primo Levim" Ca...
A pewnie, że poradzimy! Idąc przez las można naprać zająca lub jeża (chociaż podobno jeża się nie da;) - ale i wilk bezpieczny nie powinien się czuć po takim treningowym konkursie!:)
W imieniu vevericy zakładam mój ulubiony wątek i zapraszam do dzielenia się, polecania, odlecania i dyskusji. :-)
Dołączam się do podziękowań za świetny konkurs:) I gratulacje, Aquillo, skoro to pierwszy:) Gratulacje również dla wszystkich uczestników, a zwłaszcza Hani:) Haniu, a Tobie się nie nudziło przez większość konkursu?;)
I sok, i Charlie, i Nożycoręki:) Ja uwielbiam:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)