Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Odważna i bardzo szczera recenzja. Przeczytałem z uwagą i na pewno sięgnę po tę książkę. Mnie bardzo podobał się "Bunt ciała" tej autorki, pozdrawiam, e.
1. Emma i ja - Elizabeth Flock 2. Przygoda fryzjera damskiego - Eduardo Mendoza 3. Jak wytrzymać ze współczesną kobietą - Joanna Chmielewska 4. Moje sekretne życie - Salvador Dali 5. Autoportret reportera - Ryszard Kapuściński 6. Gdyby zamilkły kobiety - Krystyna Kofta (zmogłam jakieś 70 stron i poddałam się, nie podchodzi mi ta książka i tyle :/) 7. Harun i Morze Opowieści - Salman Rushdie 8. Niewinny - Harlan Coben 9. "Rocket Man&q...
Książka przybliża polskiemu czytelnikowi twórczość brytyjskiego reżysera Terence’a Daviesa, która od kilku lat przeżywa renesans w Wielkiej Brytanii (dwie książki analityczne od roku 2003; liczne artykuły w periodykach filmoznawczych), a ostatnio stała się dostępna także w Polsce za sprawą retrospektywy w TVP Kultura. W lipcu 2008 w ramach festiwalu filmowego Era Nowe Horyzonty odbędzie się pełna retrospektywa twórczości Daviesa, na której będzie...
Profesora medycyny, ucznia liceum, pracownika telefonu zaufania i niedoszłego księdza łączą dwie rzeczy. Są gejami. Mieszkają w Polsce. Dominika Buczak i Mike Urbaniak rozmawiają z kilkunastoma mężczyznami próbując odnaleźć w ich losach paralele. Bohaterowie książki są różni. Mają odmienne poglądy społeczne i polityczne, inaczej zapatrują się na kwestie emancypacji, homofobii, formalizacji związków osób homoseksualnych czy adopcji dzieci. Niek...
Niezwykła, alegoryczna opowieść o Nadźce, wiejskiej głuptasce i świętej, która opuszcza rodzinny dom w koszyku, by po latach powrócić do niego na tratwie, jako święta. Bohaterka niczym Mojżesz przemierza astrachańskie wody w ucieczce przed złem, w pogoni za własnym przeznaczeniem. Jej życie zatacza krąg, a Nadźka ratuje świat przed wojną atomową. To historia oszałamiająca okrutnością i pięknem, kryształowo przejrzysta językowo, plastyczna, ro...
Było to mniej więcej w środkowym okresie nowej gorączki złota. Nigdy przedtem tak wielu dwudziestoczteroletnich żółtodziobów nie zrobiło tak dużej forsy w tak krótkim czasie, jak my w ciągu tego dziesięciolecia w Nowym Jorku i w Londynie. Powinienem powiedzieć, że według norm, którymi oceniamy sami siebie, odniosłem sukces. Zarobiłem mnóstwo pieniędzy. Ludzie prowadzący naszą firmę często mnie zapewniali, że pewnego dnia przyłączę się do tych na ...
"Mężczyzna sentymentalny" dostaje bardzo niskie oceny.
Bardzo dziękuję za uznanie, staram się :-). A w ogóle cieszę się bardzo z konkursu, to chyba moje najwyższe miejsce dotąd...
Ja również znalazłam się w gronie szczęśliwców, których w tym roku odwiedził biblioNETkowy Święty Mikołaj. Nie pamiętam, kiedy ostatni raz byłam tak wzruszona... "Mój" Mikołaj mieszka w Mikstat i podarował mi Świat według Garpa Johna Irvinga. Dziękuję Ci Darczyńco z całego serca, wszystkiego dobrego. :)
W listopadzie: -> Drago Jancar - Spojrzenie anioła: Opowiadania (3) -> Richard Adams - Wodnikowe Wzgórze (6) -> Jani Virk - Śmiech za drewnianą przegrodą (4) -> Rujana Jeger - Darkroom (3) -> Vicki Myron & Brett Witter - Dewey: Wielki kot w małym mieście (4) -> Goce Smilevski - Rozmowa ze Spinozą: Powieść-pajęczyna (4) -> Michel Faber - Jabłko (5) -> Daisy Waugh - Dziesięć kroków do szczęścia (w bezpiecznym i higie...
Szukałam dzisiaj tej Budnitz w Empiku, bo mam w polecankach i nie mogłam znaleźć. Może przez nawał klientów i pakietów świątecznych. A Twoja, bo uśmiechnęłabym sie na następnym spotkaniu Bnetkowym?
Siedem milionów osób zaangażowanych w walki na obszarze wielkości Francji i ponad dziewięćset tysięcy ofiar wśród radzieckich żołnierzy - przy tych liczbach maleją wszystkie inne statystyki dotyczące zarówno pierwszej, jak i drugiej wojny światowej. Z wielu względów można uznać, że bitwa o Moskwę była największą bitwą w dziejach ludzkości. "Moskwa 1941" to nie tylko epicka opowieść o bitwie, która zatrzymała marsz niezwyciężonych do tej por...
BAJKI w Znaku?! To nie BAJKA!!! Zabawne wierszyki, które napisał Łukasz Dębski dla swojej córeczki Kalinki, zaś Ania, jej mama, namalowała do nich obrazki. Książeczka może być wspaniałym prezentem dla dzieci, których rodzice świadomie wybierają lektury dla najmłodszych, doceniają Brzechwę, a zarazem przeciwstawiają się zalewowi disneyowskiej estetyki. Baczność, Pokemony! Narodził się nowy Brzechwa! Kogo goniła ryba piła? Czy duch posłu...
Łukasz Dębski napisał nowe wierszyki na Gwiazdkę. Po "Wiórkach wiewiórki" mamy pięknie zilustrowane przez Anię Kaszubę-Dębską "Krówki i mrówki". "Zdradzę wam, by wierszyk ten był bez usterki: Są krówki zwierzątka i krówki cukierki. (...) Mrówki do jedzenia zamówiły krówki. Krówki za gotówkę po cztery kremówki. Krówki mówią mrówkom: »Mrówki, co wy jecie?«. »Jak to, drogie krówki, to są krówki przecież«." Czy chcecie się dowiedzieć,...
Nowy tom kolorowych, pogodnych i mądrych bajek. Znakomita lektura do wspólnego czytania dla dzieci i rodziców. Obok dobrze znanych z poprzednich książek księdza Malińskiego wesołych Aniołków i psotnych Diabełków tym razem poznajemy sympatyczne rodzeństwo – Mateusza i Anię, oraz ich liczne, niekiedy zabawne, a czasem groźne przygody. [Znak, 2002]
Marzenia Napoleona o zbudowaniu imperium na Wschodzie zostały zniweczone przez dwóch oficerów brytyjskiej marynarki wojennej: Nelsona w bitwie pod Abukirem i sir Sidneya Smitha, który obronił twierdzę Akka. Kolejnych piętnaście lat to krwawe kampanie ogromnych lądowych armii, jednak nie mniej ważne zmagania toczyły się na morzu. To właśnie morskie batalie zdecydowały o pokonaniu Napoleona. Gdy doszło do bitwy pod Waterloo, Anglicy panowali już...
Nakład tej książki został wyczerpany, więc pozostają Ci biblioteki, antykwariaty, allegro...chociaż na allegro widziałam na aukcji za 85 zł. Chyba, że jesteś aż tak zdesperowana ;)
Jedno upokarzające wydarzenie z przeszłości zniechęciło Kelly do mężczyzn, dlatego długo zajmowała się tylko pracą. Pewnego dnia postanowiła przyjąć zaproszenie przyjaciółki i spędzić weekend w jej wiejskim domu. Aby skutecznie opędzić się od zalotów męża przyjaciółki, potrzebowała partnera. Kelly skorzystała z pomocy wyspecjalizowanej agencji towarzyskiej. Nie zdaje sobie jednak sprawy, że ten krok pociągnie za sobą nieoczekiwane komplikacje... ...
Frazer Aysgarth i jego znacznie młodsza daleka kuzynka, Rebeka, skrycie w sobie zakochani, rozstali się przed laty w atmosferze podejrzeń i pomówień. Teraz spotykają się ponownie, starsi, bardziej dojrzali, mądrzejsi. Jest jednak ktoś, kto za wszelką cenę nie chce dopuścić do ich ślubu, i zręcznie manipuluje ich emocjami. Czy w takiej sytuacji można odzyskać utracone zaufanie?... [Harlequin, 2005]
Tak.Uważam że jako "Potworowi" udaje się to Panu dość nieudolnie.Zgadzam się że książka, szególnie pod koniec jest nudnawa.Ale sam pomysł jest pasjonujący.Wielokrotnie Lessing uderza w samo sedno-czyz jestem jedyną kobietą którą legenda o powstaniu kobiety z zebra mężczyzny zwyczajnie drażni?A może nasz kraj jest zbyt katolicki na takie historie?Spojrzenie Lessing jest inne,feministyczne,pasjonujące.Nie jest to lektura łatwa ale celne k...
I u mnie lektura kolejnego tomu o losach Taity pozostawiła niedosyt.Czekałam na,, barwny Egipt",ot choćby tak ujęty jak w I części cyklu.Teraz tylko magia(w najdziwniejszym wydaniu...),śmiałe erotyczno-magiczne sceny,wizje,omamy,reinkarnacje...ot,splot przeróżnych motywów nie zawsze przemawiających do wyobraźni.Książka zaciekawia ale nie jest powalająca,jak niektóre pozycje W. Smitha,którego twórczość po prostu bardzo lubię.
1. Mira Michałowska Przez kuchnię i od frontu - naprawdę bardzo zabawny zbiór anegdot o kulinarnych asocjacjach. Na 5. 2. Astrid Lindgren Emil ze Smalandii / Lotta z ulicy Awanturników - bardzo miła książeczka, nieco bardziej podobały mi się przygody Emila, bo, jako starszy wiekiem od Lotty, miał i więcej pomysłów, i większe możliwości. Na 5/4 - czyli ogólnie 4,5. 3 i 4. Zbigniew Raszewski Raptularz 1965-1967 i Raptularz 1968-1969 - w ramac...
W listopadzie jakość zdecydowanie zwyciężyła nad ilością: 93. „Znaczy kapitan” K. O. Borchardt (6-) 94. „Baal; Opera za trzy grosze” B. Brecht (5) 95. „Dom lalki” H. Ibsen (5+) 96. „Autobus do San Juan” J. Steinbeck (6) Steinbeck po raz kolejny w wielkiej formie, a jego umiejętność obserwacji ludzi zawsze mnie zachwycała. Książka numer jeden w tym miesiacu. 97. „Endurance: Antarktyczna w...
No, nie wiem, nie wiem. Ja się do niej zapaliłam właśnie przez tę rekomendację Kapuścińskiego, ale koleżance, od której ją pożyczyłam, też się zbytnio nie podobała. Trzeba samemu spróbować. Mało to książek o świetnej opinii, które mi się w ogóle nie podobały? I rewelacyjnych moim zdaniem, a mających słabe oceny? Ty też pewno takie masz. Więc spróbuję na pewno. :)
W pięknym stylu są Twoje słowa uznania. Dziękuję! Powieść jest całkiem dobra, ale też bez przesady. Jednak warto poznać Mendozę. Z tego co czytałem o nim i jego twórczości, to "Mauricio..." jest całkiem inną literaturą niż jego wcześniejsze rzeczy. Fakt, że starałem się wycisnąć z "Mauricia..." wszystko, co tylko się dało. Przynajmniej to wszystko, co potrafiłem ogarnąć swoim rozumkiem. Pewnie inni dodaliby coś więcej.
A widziałaś na okładce rekomendację Kapuścińskiego? To chyba jednak ze mną coś nie tak, nie z książką :)) W każdym bądź razie nie zniechęcaj się :-)
Właściwie Święta mam już zaklepane - Mikołaj: Gringo i kolejny Zajdel, Wigilia: Jeśli spodoba mi się Gringo to Rio Anaconda i prawdopodobnie najnowszy Gaiman, Nocny Patrol albo któryś Umberto Eco (to było na liście "do wyboru" dla rodzinki ;) ). Zresztą lista https://www.biblionetka.pl/czytatka.asp?cid=71043 zaczyna mnie przerażać - muszę ograniczyć kupowanie i wziąć się ostro za czytanko.
Spróbuję, bo jak już pożyczyłam, to będą się potem pytać jak mi się podobała. Ale trochę mnie zniechęciłaś chyba.
A tak dokładniej, co jest nonsensem: że Japończycy mieli okręty podwodne, że starano się unikać bomb głębinowych czy że znana była echosonda?
No nie podeszła mi.. Wynudziłam się okrutnie. Ale spróbuj, Marylku, może ja jej nie umiem docenić. :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)