Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
To poczekaj jak przyjdzie moment w którym będziecie musieli wygłaszać same zachwyty nad twórczością naszych romatyków. Dla mnie Mickiewicz do dziś stanowi horror. Przesłodzony, niespójny. Krótko mówiąc : nie moje klimaty. Na szczęście przymusowy zachwyt nad nim mam już za sobą. Ufffffffff........
F.Forsyth-"Upiór Manhattanu" H.Piecuch-"Brudne gry:Ostatnie akcje tajnych służb specjalnych"
A mi najbardziej utkwiła "Toksyna" w pamięci. ;-)
Tylko antykwariat i to tani. :-)
Ciężkie są powieści historyczne typu Potop i Krzyżacy.Nie spaliłabym ich, ale przez nie cała moja klasa dostała pały z odpowiedzi. Najwidoczniej nikomu nie podpasowały.
Chyba Paryski Orfeusz. Zobaczymy, czy przyjdzie. Jest to jedna z tych moich wymarzonych, wyśnionych.
Nie widziałam jej ani nie słyszałam nigdy na żywo. Ciekawa jestem czy mówi tak szybko jak pisze. Tempo jej prozy jest szalone. Równie szybko się to czyta, bo nie ma rady trzeba dorównać autorce.
Wileńszczyzna - kraina lasów, w której żywioł polski mieszał się z białoruskim i litewskim - była matecznikiem Litwy, a potem gwiazdą polskości świecącą jasnym blaskiem na kresach Rzeczypospolitej. Po drugiej wojnie światowej odeszła w cień. Zachowała się tylko w ludzkiej pamięci, we wspomnieniach przekazywanych dzieciom i wnukom. Dziś jest częścią wolnej Republiki Litewskiej, dominuje tam język litewski, a o polskości świadczą tylko zabytki, zat...
Ja kocham jego książki,ale szanuję zdanie innych.Może po prostu nie odnaleźli w nich siebie,a to jest potrzebne do tego,aby go polubić.
Jasne. Zdarzają się przecież znakomite romanse - Przeminęło z wiatrem i bardzo ambitne tematycznie, a głupio napisane inne dzieła z wyższej półki. Akurat tytuł mi żaden teraz nie przychodzi na myśl.
A cha! Jak mogłabym zapomnieć o naszym Janku Muzykancie!
Zatem przyjedzie do Ciebie. :-). Po przeczytaniu Kariery Nikodema Dyzmy i Stu lat samotności biore się zatem za Krystynę...
Reklamuj "Canka", reklamuj ;)))
Oj,sporo tego:tytułowa Marta Orzeszkowej, Anna Karenina, Tredowata, Dama Kameliowa i wiele innych...
Na pewno "Cień wiatru" Zafona Na pewno "Myśli i impresje" Coelha Na pewno "Co widziały wrony" MacDonald Na pewno ukochane "Dziady" i "Anna karenina"
Albo "Rok interny", też polecam.:-)
Z pewnością przeczytam książkę Richarda Bauscha "Dwa życia,dwie miłości"
Ciekawa recenzja. Według mnie, książka nie opisuje "błahych historyjek", gdyż poświęca niektórym sprawom tylko linijkę lub pół. Autor przedstawił historię starożytną w wielkim skrócie, a książka nie wyróżniała się niczym szczególnym. Książka mnie nie fascynowała, a tylko w przypadku przedstawienia przez Z.Kubiaka trzech postaci (Aleksander Wielki, Juliusz Cezar i Cezar Oktawiusz August) byłam oczarowna jego stylem pisania. Były to niest...
Ja bym jeszcze dodała rosyjską... :)
dla mnie literatura francuska jest na pierwszym miejscu wraz z polską...
...i proszę bardzo, ależ nie ma za co.:-)))
Masz rację. Ja ostatnio właśnie przeglądałam półki w biblioteki i też się zastanawiałam po co tyle tych romanów zakupują. Czy dlatego, że taniej? W tej na Anielewicza można jeszcze znaleźć od czasu do czasu perełki, ale też coraz mniej. Jest dużo właśnie tych słodkich romansów albo amerykańskich kryminałów z "serii zabili go i uciekł".:-) Właśnie zastanawiam sie, do jakiej jeszcze biblioteki mogłabym się zapisać.:-)
on pisze dobre thillery medyczne. Najbardziej weszła mi w pamięć "Trucizna" o... a z resztą sama przeczytaj.
Zajrzyj tutaj: "Dzieje Inków przez nich samych opisane", "Majowie, Aztekowie, Inkowie" Clendinnen Inga, "Aztekowie: Próba interpretacji" Curyło-González Irena, "Człowiek i świat wartości w Mezoameryce: Toltekowie, Majowie, Aztekowie" = = Stingl Miloslav "Czciciele gwiazd: Śladami zaginionych kultur peruwiańskich" i "W pogoni za skarbami Indian". = = a to może jako ciekawo...
Czytałam wszystkie 6 części i uważam, że zginie i Potter i Voldziu, a Hermiona i Ron przeżyją i wezmą ślub razem z Tonks i Lupinem. A Snape okaże się dobry.
Jolu, nie mogłam się powstrzymać. Zaczęłam i jest to niesamowite wrażenie, bo "widzę" wszystkie te miejsca, o których Undset pisze. W tle pobrzmiewa muzyka z Listy Wszechczasów Trójki i jest cudownie. Analityka, jak się okazuje nie mam, więc zamawiam u ciebie :-)
U mnie przeczytane w grudniu :) - "Ominąć święta" J.Grisham - "Opowiedzcie jak tam żyjecie" A.Christie - "Dziedzictwo Scarlattich" R.Ludlum - "Kroniki Jakuba Wędrowycza" A.Pilipiuk - "Kosiarz" T.Pratchett - "Harry Brent" F.Durbridge - "Sprawa fałszywego obrazu" E.S.Gardner - "Tajemnica gwiazdkowego puddingu" A.Christie - "Diamentowa karoca: Łowca ważek...
Z tym czytaniem to pewnie indywidualna sprawa u pisarzy. Krzysztof Rutkowski na ten przykład czyta niemal wyłącznie dzieła wybitne i trudno by mi było sobie wyobrazić jego własną twórczość bez Barthes'a, Scholema, Agambena, Benjamina itd....
W takim razie nie zgadzam się z tym, co napisali "na necie"...
A ja czytałam u Bottona, że wybitnych książek nie mogą czytać pisarze, bo im się blokuje własne pisanie, V. Woolf tak miała po przeczytaniu Poszukiwania, natomiast czytelnicy zwykli wybitne książki jak najbardziej mogą czytać, bo nie ma im się co blokować. ;-) Masz rację, autor powinien pisać tak jak go talent wiedzie, ale każdy czytelnik jednak książkę czyta po swojemu. Książka jest tylko narzędziem do postrzegania jego wnętrza i jego zewnętr...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)