Dodany: 22.10.2009 16:00|Autor: cheyenne
Czytane w 2009 ;)
Grudzień
Linda Lee Francis - "Diablica w klubie kobiet" - 4
Siergiej Łukjanienko - "Czystopis" - 5,5
Chattam Maxime - "Diabelskie zaklęcia" - 5,5
"Miłość nad rozlewiskiem" - 6, za wpajanie przekonania, że poród i macierzyństwo to nie tak przerażające zdarzenia i obowiązkowo - za klimat. Inny ale tak samo... klimatyczny ;)
"Powroty nad rozlewisko" - 6
Kalicińska Małgorzata - "Dom nad rozlewiskiem" - 6 absolutne, za klimat!
Arnaud Delalande - "Pułapka Dantego" - w trakcie czytania, chwilowo dałabym 3,5 ale poczekam aż dotrę dalej niż na 30 stronę ;) edit -> podrosło do 4,5, zastanawiam się nad 5, ale jakoś brak 100% pewności więc daruję sobie zmianę ;)
Patricia Highsmith - "Gra Ripleya" - jakoś ciężko mi to ocenić, niby wciągnęła i ciekawa byłam jak się skończy, ale jakoś głębi mi brakuje. Powierzchowne emocje, niezbyt inteligentni ludzie i fabuła to tylko ratuje... Niech będzie 4.
Listopad
Siergiej Łukianienko - "Brudnopis" - o dziwo, kolejne 6 ;) Czyżbym miała słabość do fantastyki? Nigdy o to się nie podejrzewałam, a tu jednak ten typ literatury zbiera u mnie ostatnio najwyższe oceny ;) OD razu po zakończeniu czytania zarezerwowałam w bibliotece część kolejną ;) Ciekawość podgryza w pięty a czasu na czytanie brak....
Terry Pratchett - "Johnny i zmarli" 5,5 - moje pierwsze doświadczenie z tym autorem, wahałam się nawet czy nie dać 6 i jeszcze muszę to przemyśleć ;)
Białołęcka Ewa - "Wiedźma.com.pl" - 6!!! - absolutne i totalne 6, pierwsze od dawna ;) Za słówko "wpierw" autorka ma u mnie baty, ale za całokształt zaczynam ją wielbić ;) Dorwać resztę muszę jej twórczości, skrawek chociaż większy bo ciekawa jestem niezmiernie czy inne książki są tak samo dobre ;)
B.P. - "Czarnowica" - 4 - spadają oceny z tomu na tom. Raija trochę za lekko się zaczęła prowadzić, straciła ten urok z początków sagi.
B.P. - "Statek ze wschodu" - 4
B.P.- "Wolność w okowach" - 4,5
B.P. - "Dom nad morzem" - 4,5
Pedersen Bente - "Oblubienica wójta: - 4,5
Highsmith P. - "Ripley pod ziemią" - 4,5
Highsmith Patricia - "Utalentowany pan Ripley" - 4,5 - podobało się, nie porwało ale zaciekawiło co dalej i z tej okazji oczywiście dorwałam części kolejne ;)
Coben Harlan - "Jedyna szansa" - 5 - podobają mi się jego książki niezmiernie, te intrygi i zastanawianie się "jak to się skończy??" Niemniej nie porwało mnie tak totalnie i nieodwołalnie jak Nora Roberts - ale to już chyba kwestia tematyki - świra dostaję tylko na punkcie książek o magii i dobrych kryminałów ;)
Joe Moore, Lynn Sholes - "Córka anioła" - 5 - zakończenie jakoś mnie rozczarowało, spodziewałam się czegoś innego, sama nie wiem czego, a tu niesmak jakiś pozostał. Może przemyślę i zmienię zdanie ale na chwilę obecną tylko 5.
Październik
Nora Roberts - "Magia i krew" -dokładnie to samo - 6! Jakby jeszcze udało mi się gdzieś dopaść część trzecią trylogii to byłoby fajnie, ale ani jedna biblioteka w moim mieście jej nie ma ;(
Nora Roberts - "Bracia krwi" - tak odbiegając od Akunina ;) - 6 - co ta Roberts ma w sobie, że przestać czytać jej nie mogę? Drażni mnie czasem banalność, jej umiłowanie trylogii ale jak zacznę czytać, to nie oderwę się aż nie skończę i niech świat się wali! ;)
Boris Akunin - "Lektura nadobowiązkowa" - absolutnie 5! Waham się jeszcze nad 5,5 ale na razie niech zostanie tak ;)
Zakochałam się w Akuninie, chcę więcej ;)
Joanna Fabicka - "Seks i inne przykrości" - 5. Tendencja rosnąca w moich ocenach, ciekawe... jeszcze 4 część przede mną ;)
W końcu wzięłam się za Raiję, która leżała na półce od dosyć dawna, i tak:
Bente Pedersen - "Obcy ptak" - 5
B.P. - "Podcięte skrzydła" - 5
B.P. - "Tam, gdzie tańczą huldry..." - 4,5 - taka ocena, totalnie subiektywna bo Raija mnie zwiodła mocno pod koniec. Może się zrehabilituje w kolejnej części ;)
Katarzyna Grochola - "Kryształowy anioł" - początek barrdzo mi się spodobał, ale musiałam się rozstać z tą książką na parę dni, nad czym ubolewam :( Jak tylko ją odzyskam, przepadnę dla świata aż do ostatniej strony ;)
Joanna Fabicka - "Tango ortodonto" - 5 - mówiłam - tendencja rosnąca ;)
____________________________________________________________
Wrzesień
Karin Slaughter - "Tryptyk" - 5
Monika Szwaja - "Gosposia prawie do wszystkiego" - absolutne 6!!! chociaż naleciałości Chmielewskie widać na pierwszy rzut oka ;)
Gacek i Szczepańska - "Zabójczy spadek uczuć" - 4,5 - jakieś to takie naiwne miejscami było i dlatego 4,5 ;)
Sue Grafton - "N jak niesława" - 5 - słabość jakąś mam do tego typu książek - bohaterka w roli detektywa i mnóstwo zamieszania ;)
Peter Mayle - "Rok w Prowansji" - 5 - jakkolwiek by mnie nie wciągnęła więcej niż 5 nie dam, wciągnięcie nie jest równoznaczne z porwaniem ;)
Maxime Chattam - "Tajemnice chaosu" - 5,5 - do 6 brakuje tylko tego, żeby bohaterowie przeżyli ;) niezmiernie subiektywna ocena ;)
Alex Kava - "Fałszywy krok" - 5,5 - jakby czegoś mi brakowało w porównaniu z pozostałymi powieściami Kavy.
Joanna Fabicka - "Szalone życie Rudolfa" - 4 - zdecydowałam się na tą książkę i części dalsze pod wpływem entuzjastycznych opinii biblionetkowiczów, na które gdzieś się natknęłam i wg mnie jest to spolszczony Adrian Mole, może i śmieszny ale do płaczu ze śmiechu mnie nie sprowokował ani razy w przeciwieństwie do oryginału.
Joanna Fabicka - "Świńskim truchtem" - 4,5 - poprawiła ta część moją opinię o cyklu ;)
____________________________________________________________
Sierpień
Ciąg dalszy sagi "Zapomniany ogród"
Merete Lien - "Mężczyzna z cienia" - 4,5
M.L. - "Uwięziony ptak" - 4,5
M.L. - "Ocalenie" - 4,5
M.L. - "Egerhoi" - 4,5
M.L. - "Ukryte ciernie" - 4,5
M.L. - "Wyznanie" - 4,5
M.L. - "Zniewalające dźwięki" - 4,5
M.L. - "Niebezpieczna umowa" - 4,5
M.L. - "Synowie Diny: - 4,0
Mirosława Sędzikowska - "Eus Deus Kosmateus" - 4,5
Sara Backer - "American Fuji" - 5,5 ;) wciągnęło, koszmarnie wciągnęło aż pracę zaniedbałam a w domu spiętrzyły się góry rzeczy do prasowania ;)
Tatiana Polakowa - "Smak lodowego pocałunku" - 6 - jeszcze nie skończyłam czytać a już jestem pewna opinii ;) Chcę więcej Polakowej...
Catherine Townsend - :Przygoda na jedną noc" - 6 absolutne ;)
Kate Mosse - "Labirynt" - 5,5 do 6 czegoś mi brakowało ;)
Kate Mosse - "Grobowiec" - 5,5 absolutnie. Nie wiem czemu się tak czepiają co niektórzy ;)
____________________________________________________________
Lipiec
Zaczyna się szalenie inteligentnie:
Tom B. Stone - "Zemsta dinozaurów" - pomimo okropnej naiwności 6, wciągnęła mnie tak samo jak kilka lat temu kiedy ją kupiłam ;)
Tom B. Stone - "Jezioro Szlamno" - 6
Tom B. Stone - "Horror w stołówce" - 6
Tom B. Stone - "Obóz Drakula" - 6
Tom B. Stone - "Oddaj mi moje ciało" - 6
J. R. Black - "Lato mulistych potworów" - 6
R. L. Stine - "Koszmarne sny" - 5,5
R. L. Stine - "Weekend w górach" - 5,5
Na tym koniec dziecinnych książeczek ;) wzięłam się za "poważniejszą" lekturę.. chociaż tych dziecinnych jeszcze kilka czeka... przy przeprowadzce odkryłam pozakopywane gdzieś zasoby książek sprzed wielu lat ;P
Judith O'Brien - "Arystokraci" - 5
Grażyna Bąkiewicz - "Będę u Klary" - 5
Brenda Joyce - "Dom snów" - 6
Aleksandra Marinina - "Kolacja z zabójcą" - 6, absolutnie 6!!! Zakochałam się jednak w tych książkach, nadal mylą mi się te wszystkie rosyjskie odmiany imion, ale odkleić się od tego nie mogłam ;)
Marete Lien - "Spadek" - waham się pomiędzy 4,5 a 5 i nie wiem jakoś.... niech będzie na wyrost 5 ;)
Merete Lien - "Latarnik" - 5
Merete Lien - "Hotel pod Białą Różą" - 5
M.L. - "Głosy z przeszłości" - 4,5
M.L. - "Spotkanie" - 4,5
M.L. - "Ucieczka" - 4,5
____________________________________________________________
Czerwiec
Aleksandra Marinina - "Ukradziony sen" - 6. Pomimo tego że gubię się w tych rosyjskich odmianach imion, podobało mi się na sześć ;) jak się w końcu te oceny połówkowe pojawiły mam pozmieniać poprzednie oceny? nie chce mi się ;)
Aleksandra Marinina - "Złowroga pętla" - 6
Adam Zalewski - "Biała wiedźma" - 4,5 - pierwsza ocena połówkowa w historii mojej obecności na biblionetce ;)
Irena Matuszkiewicz - "Seryjny narzeczony" - 4,5
Cheryl Jarvis - "Naszyjnik" - 5
Stephen Clarke - "Merde! rok w Paryżu"
Jude Deveraux - "Nawiedzona" - standardowo najwyższa nota - 6
David Liss - "Spektakl korupcji" - 5,5
____________________________________________________________
Maj
Małgorzata Musierowicz - "Noelka" - 6 oczywiście, ciąg dalszy Jeżycjady - jestem zakochana w tych książkach. tak mi dobrze w tamtej atmosferze a najlepiej u Borejków - ciepło rodzinne przyciągające wszystkie zbłąkane duszyczki z okolicy i wszędzie książki! ;) marzenie ;)
M.M. - "Pulpecja" - 6
M.M. - "Dziecko piątku" - 6
Sandra Brown - "Rykoszet" - po raz kolejny żałuję, że nie ma ocen połówkowych bo najbardziej pasowałoby mi tu 4,5 - za mało na 5 i za dużo na 4. Niech będzie 5 ;)
M.M. - "Nutria i nerwus" - dopadłam prawie wszystkie już części Jeżycjady, nie po kolei ale cóż poradzić ;) 6 oczywiście!
M.M. - "Imieniny" - 6
M.M. - "Tygrys i Róża" - 6
M.M. - "Język Trolli" - 6
M.M. - "Czarna polewka" - 6
M.M. - "Szósta klepka" - 5, podobało mi się bardzo ale brak mi Boreków, dlatego tylko 5
M.M. - "Opium w rosole" - 6, Genowefa Sztompke, Trombke fantastyczna była ;)
Marta Madera - "Ślimaki z ogródka" - absolutnie 6!!! ze śmiechu ryczałam i tarzałam się po ziemi, jednocześnie książka skłania do refleksji i prawdziwa taka jest.polecam ;)
Mario Vargas Llosa - "Kto zabił Palomina Molero?" - 4 - w połowie książki wiedziałam kto zabił, cała fabuła sprawiała na mnie wrażenie pisanej na siłę, jakby autor miał termin oddania książki i po prostu musiał coś stworzyć.
____________________________________________________________
Kwiecień
Madeline Brent - "Angielska niewolnica" -4; jakiś niedosyt mi został po tej książce. w powieści Madeline Brent zazwyczaj wpadam na amen i chcę je czytać wielokrotnie, a tutaj brakuje mi polotu, który miały inne książki.
Nora Roberts - "Szczypta magii" - 4; coś te romanse kiepsko oceniam, ale opowiadania Nory Roberts nie umywają się do jej książek, stąd taka ocena ;)
Catherine Coulter - "Walkiria" - 4
Piotr Niklewicz - "Niezwykła kariera Antoniego K." - 5 - za pomysł i lekkość pisania, która u mnie przekłada się na lekkość czytania ;)
Dominika Stec - "Kobieca intuicja" - 5 chociaż waham się czy jednak nie 4.... szkoda, że nie ma ocen połówkowych ;)
Janet Dailey - "Rywale" 4
Małgorzata Musierowicz - "Kalamburka" - 6 - jak zwykle ;) Kilka lat temu Jeżycjada bardzo mi się podobała, kiedy teraz do niej wróciłam po prostu się zakochałam ;) ten nastrój, atmosfera... mało jest książek, w których można odnaleźć świat tak wyraźny i wciągający, świat w którym chce się być i każdą kolejną książkę odkłada się z ogromnym żalem ;)
Anthony O'Neill - "Szecherezada" - 4
Manuela Gretkowska - "Obywatelka" - 5 - przy Gretkowskiej poniżej 5 nie wypada oceniać ;) na początku czytania jakoś ciężko mi szło, nie mogłam wdrożyć się w jej sposób pisania, może przez tą wcześniejszą "Szecherezadę" ;)
Małgorzata Musierowicz - "Kłamczucha" - 6 - czytam tą Jeżycjadę nie po kolei, ale i tak cud, że dostałam kilka części bo w bibliotekach zapisy są już na kolejne tomy ;) jakaś reaktywacja cyklu, że taki popularny się zrobił znowu?
Musierowicz M. - "Ida sierpniowa" - ciąg dalszy Jeżycjady i kolejna 6 ;)
Musierowicz Małgośka - "Brulion Bebe B." - 6
____________________________________________________________
Marzec
Fern Michaels - Saga "Vegas" - kiedyś oceniłam na 6, obecnie bardziej 5 ;)
Ewa Siarkiewicz - "Kuźnia na rozdrożu" - 5
Giorgio Faletti - "Ja zabijam" - 5
Joanna Chmielewska - "Autobiografia: Okropności" - jak na Chmielewską przystało 6!
W dalszym ciągu Chmielewska:
"Zapalniczka" - 6
"Krętka Blada" - 6
"Mnie zabić" - 5
Chris Ewan - "Dobrego złodzieja przewodnik po Amsterdamie" - 6; nie ma to jak dobrze napisany kryminał ;) Chyba ta Chmielewska tak mnie nastroiła kryminalnie ;)
Sue Grafton - "D jak dłużnik" - 5; dalej w kryminalnej nucie ;)
Paul Eddy - "Wet za wet" - 5
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.