Dodany: 03.05.2014 13:01|Autor: Pok
Grudzień 2012
Imperium Słońca (
Ballard James Graham)
(4)
Dobrze napisana książka, zgrabnie ukazująca losy z perspektywy małego Jima - dziecka energicznego i ciekawego świata - w okupowanym przez Japończyków Szanghaju. Autorowi udało się uniknąć sztucznej przesady i ukazał dość realny, beznamiętny obraz. Mimo to nie czułem, by książka mnie jakoś mocno zaciekawiła, zaintrygowała, skłoniła do myślenia, czy chociażby wciągnęła w wir wydarzeń. Czyta się nieźle, ale to wszystko.
Żeglarz na koniu (
Stone Irving)
(4,5)
Porządnie napisana biografia Jacka Londona. Nie jest to może dzieło wybitne, lecz trudno wiele Stone'owi zarzucić. Strony lecą prawie tak szybko, jak sam London gnał przez życie. Czegoś tu na pewno brakuje i autor chyba powinien się bardziej skupić na rozszyfrowaniu myśli sławnego pisarza i podróżnika. Jego motywów, pragnień, przemyśleń.
Można jednak bez obaw sięgać. Nuda bez wątpienia nie grozi.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.