Dodany: 25.02.2014 22:35|Autor:
z okładki
„Gdy byłam dzieckiem, w naszym dwupokojowym mieszkaniu w bloku stał fortepian. Na fortepianie grał mój brat. Ja nigdy nie nauczyłam się grać na żadnym instrumencie, ale bardzo lubię śpiewać. Pewnie dlatego tak chętnie nucę sobie piracki hymn ułożony przez bohaterów książki”.
Dorota Suwalska
W dzieciństwie chciała zostać biologiem, ukończyła jednak studia w warszawskiej ASP i zajęła się pisaniem książek. Jakby tego było mało, marzy, aby nagrać piosenkę albo przynajmniej napisać baśń o magicznej mocy śpiewu.
„Muzyka jest częścią życia każdego z nas, choć czasem nie zdajemy sobie z tego sprawy. Słuchanie muzyki daje ogromną przyjemność, ale jeszcze większą radość daje gra na ulubionym instrumencie. Mnie się niestety nigdy nie udało tego nauczyć...”
Tomek Kozłowski
Ilustruje książki dla dzieci, czasem - podręczniki szkolne. Współpracuje z różnymi wydawnictwami. Poza rysowaniem uwielbia książki o ogrodach.
„Czytam sobie” to trzypoziomowy program wspierania nauki czytania dla dzieci w wieku 5-7 lat.
Zgodnie z zaleceniami metodyków
Wybitni polscy autorzy i mistrzowie ilustracji
Świetne, wciągające historie
Duża czcionka i papier przyjazny oku
Czytanie = sukces
Poziom 1
SKŁADAM SŁOWA - 150-200 wyrazów w tekście - krótkie zdania - 23 podstawowe głoski w tekście czytanym - ćwiczenie głoskowania
Poziom 2
SKŁADAM ZDANIA - 800-900 wyrazów w tekście - dłuższe zdania, także złożone, elementy dialogu - 23 podstawowe głoski oraz „h” - ćwiczenie sylabizowania
Poziom 3
POŁYKAM STRONY - 2500-2800 wyrazów w tekście - użyte wszystkie głoski - dłuższe i bardziej złożone zdania - alfabetyczny słownik trudnych wyrazów
[Egmont Polska, 2013]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.