Dodany: 26.04.2012 08:23|Autor:

z okładki


Cartier, Chanel, Ferragamo, Gucci, Hermès, Rolls-Royce, Vuitton.

Marki działające na wyobraźnię, kojarzące się z luksusem, prestiżem i pięknem. Znamy je, ale czy wiemy, co się za nimi kryje? Czy zdajemy sobie sprawę z drogi, jaką musieli przebyć twórcy tych wielkich dynastii, i ceny, jaką zapłacili za oszałamiający sukces? Każda nazwa skrywa dzieje konkretnych rodzin, ich początków, nierzadko bardzo trudnych, ich determinacji, batalii, wzlotów i upadków. Niewielu skromnym jubilerom i krawcom, szewcom, rymarzom, kaletnikom i konstruktorom samochodów dane było w ciągu kilku dekad stworzyć marki rozpoznawalne na całym świecie. W ich pasjonujących historiach przegląda się jak w zwierciadle wiek XIX, a zwłaszcza XX – stulecie wielkich tragedii, nieprawdopodobnych zmian we wszystkich dziedzinach życia, a także triumf pozorów i kultu zewnętrznych oznak sukcesu – na skalę niespotykaną nigdy wcześniej...

Yann, Kerlau, autor książek historycznych („Cromwell: la morale des seigneurs” oraz „Les Aga Khans”) i powieści („L’Echiquier de la reine”), zna świat luksusu „od podszewki”. Spędził w nim bowiem piętnaście lat, pracując najpierw w grupie Yvés Saint Laurent, a następnie Gucci, gdzie kierował działem kosmetyków i perfum.

[Świat Książki, 2012]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 408
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: