Dodany: 25.01.2012 21:43|Autor: agaciau

Obniżka ceny = obniżka jakości? [Wyprzedaż w Weltbild Świat Książki]


Styczeń. Wyprzedaż w księgarni internetowej Weltbild Świat Książki. Na początek próbuję delikatnie - zamawiam dwie książki, kurierem, za pobraniem. Jedna z nich wygląda na lekko wymiętoloną i przybrudzoną, ale nie na tyle, żeby składać reklamację. Niemniej jednak pewien dyskomfort we mnie pozostał.

Druga próba - zamawiam 5 pozycji. Tym razem odbiór w sklepie, również za pobraniem. Mądrzejsza o niedawną lekcję, proszę o otwarcie przy mnie paczki przed zapłaceniem za nią. Co widzę? Z 5 książek tylko dwie (!!!) to pełnowartościowe pozycje. Stan pozostałych trzech wołał o pomstę do nieba - bardzo brudne, zniszczone okładki, pośród książek kawałki trawy (sic!). Pokazałam to wszystko sprzedawczyni, która zaproponowała kupno wszystkich pozycji i późniejszą reklamację lub zwrot całości. Oddałam całość.

I teraz to, co mnie w tym wszystkim zastanawia najbardziej: na stronie internetowej ceny są obniżone, jednak nigdzie nie ma informacji o tym, że towar nie jest pełnowartościowy. Ludzie płacą więc (albo tak sądzą) niższą cenę za produkt stuprocentowej jakości. A tu taki zonk.

A może się czepiam? W końcu wartością książki jest jej treść, a okładka to tylko opakowanie, którego kiepską jakość rekompensuje niższa cena. Co myślicie? Czy Weltbild postępuje uczciwie, nie informując klientów o możliwych uszkodzeniach czy zabrudzeniach okładek? Jestem bardzo ciekawa Waszego zdania.

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 3258
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 10
Użytkownik: melania35 26.01.2012 11:40 napisał(a):
Odpowiedź na: Styczeń. Wyprzedaż w księ... | agaciau
Zamawiałam już kilka razy w Weltbild (specjalnie napisane bez Świat książki)
jak do tej pory miałam szczęście - to znaczy odbierając książki zapakowane w księgarni
nie znalazłam "bubla" w postaci brudnych okładek czy innych niezamówionych "produktów".

Według mnie to jednak nieuczciwe - jeśli wyprzedają towar z tzw. defektem powinni to zaznaczyć.
Jeśli nie przeszkadzało by mi lekkie przybrudzenie czy zagięcie okładki - to ważna byłaby treść.
Brudna, czy bardzo zniszczona okładka może zniechęcić do czytania.

Na jednej ze stron księgarni internatowych znalazłam niedawno wyprzedaż
książek z tzw. defektami - każda pozycja była opisana - jakie są ew. zniszczenia
Użytkownik: agaciau 26.01.2012 12:58 napisał(a):
Odpowiedź na: Zamawiałam już kilka razy... | melania35
Melania, i właśnie to jest w porządku - wyprzedają książki uszkodzone i uczciwie o tym informują. Natomiast po tym, co zobaczyłam wczoraj w paczce z Weltbild, przeżyłam bulwers, jakich mało!
Użytkownik: melania35 26.01.2012 13:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Melania, i właśnie to jes... | agaciau
Wcale się nie dziwię - mnie też pewnie by zwaliło gdybym w paczce znalazła "śmieci" plus uszkodzone książki.
Tym bardziej, że zdarza mi się dość często kupować książki na prezent.

Nikomu, niezależnie od intecji kupowania książekm, nie życzę takich niespodzianek.

A tak przy okazji dzięki za ostrzeżenie - miała coś sobie zamówić w Weltbildzie
z przeceny właśnie
Użytkownik: Czajka 26.01.2012 14:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Wcale się nie dziwię - mn... | melania35
Z tej samej styczniowej przeceny zamawiałam w sumie około dziesięciu książek - wszystkie były w dobrym stanie. To wyprzedaż sezonowa a nie wyprzedaż zniszczonego towaru. Wcześniej też zamawiałam tam książki, nigdy nie zdarzyła mi się uszkodzona.
Użytkownik: agaciau 26.01.2012 14:15 napisał(a):
Odpowiedź na: Z tej samej styczniowej p... | Czajka
Czajko, może wynika to z faktu, że zamówienie złożyłam nie zaraz na początku trwania wyprzedaży, ale właściwie pod koniec. Nie zmienia to jednak faktu, że próba wciśnięcia mi książek sprzedawanych jako nowe, a wyglądających gorzej niż używane to gruba przesada.
Użytkownik: Czajka 26.01.2012 14:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Czajko, może wynika to z ... | agaciau
Ja chciałam tylko zaznaczyć, że z Weltbildem nie mam nic wspólnego poza kupnem. :)
Oczywiście, nie powinna się zdarzyć taka sytuacja jak Twoja, wpisuję się tutaj tylko z tego powodu, że z Twojej wypowiedzi wynika, że Weltbild wystawia towar uszkodzony bez poinformowania o tym, to jest nieporozumienie, zresztą świadczy też o tym fakt, iż sprzedawczyni przyjęła zwrot.
Każdemu może się coś zdarzyć, ja jestem jednak zawsze daleka od doszukiwania się złej woli. :)
Książki odbierałam wczoraj, więc też nie początki wyprzedaży, nie chcę przez to powiedzieć, że zawsze wszystko u nich musi być dobrze, ale najwyraźniej po prostu pechowo trafiłaś na takie egzemplarze.
Użytkownik: Elfa 26.01.2012 14:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Styczeń. Wyprzedaż w księ... | agaciau
Wiele razy kupowałam tam coś na wyprzedaży (jako w Weltbildzie, a wcześniej KDC), tym razem także, i to nawet dwa razy - jeszcze nigdy nie miałam takiej sytuacji, żeby to były książki uszkodzone.
Użytkownik: agaciau 26.01.2012 14:42 napisał(a):
Odpowiedź na: Wiele razy kupowałam tam ... | Elfa
A ja właśnie zrobiłam dwa różne zamówienia i w sumie na siedem książek cztery były uszkodzone (wyschnięta trawa gratis ;)). Jeśli chodzi o mnie, to nic tam więcej wysyłkowo nie kupię.
Użytkownik: parineeta 29.01.2012 09:52 napisał(a):
Odpowiedź na: Styczeń. Wyprzedaż w księ... | agaciau
Ja zamawiam w Weltbildzie (wcześniej w KDC) raz na dwa miesiące po 5-6 sztuk książek. Nigdy nie zdarzyło mi się żeby książki były uszkodzone (nawet te z wyprzedaży). Widocznie miałaś pecha.
Użytkownik: benten 29.01.2012 10:14 napisał(a):
Odpowiedź na: Styczeń. Wyprzedaż w księ... | agaciau
Najwyraźniej miałaś pecha. Moja mama zaczęła tam szaleć i ogólnie kupiła ok 30. pozycji po śmiesznych cenach. Wszystkie były w porządku.
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: