Dodany: 18.09.2006 21:01|Autor: Smutny

Ogólne> Offtopic

1 osoba poleca ten tekst.

Zakompleksiony ludek


Starałem się przeczytać jak najobszerniejsze zamieszczone w gazetach i Internecie fragmenty oraz komentarze do wypowiedzi Benedykta XVI. Analizując reakcje świata islamskiego i odnosząc je do treści wypowiedzi Papieża – jedyne, co można mu zarzucić to zbytnią łagodność. W mojej opinii obraz religii tworzą jej wyznawcy, ich zachowania wystąpienia reakcje. Ideologia nie jest ważna, ważne jakie owoce wydaje! Owocem są rzesze niezdolnych do przyjęcia choćby najbardziej konstruktywnej krytyki czy polemiki wyznawców. Zachowane, w niektórych regionach, resztki praw koranicznych pozwalających na zabicie człowieka za zmianę wiary, czy nie dające kobiecie prawa do swobodnego poruszania się. Stosunkowo duże i głośne grupy fanatyków.
Te grupy łatwiej by było oddzielać gdyby były ostro i aktywnie potępiane przez większość świata arabskiego. Tak niestety nie jest. Choć większość muzułmanów jest pokojowo nastawiona to pozwalają się reprezentować bardziej wojowniczym odłamom.
Sumując, mimo że nie jestem zwolennikiem religii Chrześcijańskiej (ani żadnej innej), całkowicie popieram Papieża i jego wystąpienie. Jak zapewne wielu dziwię się że, tak nieśmiałe jest poparcie świata polityki.
Wyświetleń: 6102
Dodaj komentarz
Przeczytaj komentarze
ilość komentarzy: 14
Użytkownik: --- 18.09.2006 23:07 napisał(a):
Odpowiedź na: Starałem się przeczytać j... | Smutny
komentarz usunięty
Użytkownik: Corwin 18.09.2006 23:36 napisał(a):
Odpowiedź na: Starałem się przeczytać j... | Smutny
"W miniony wtorek Benedykt XVI powiedział w Ratyzbonie, że nawracanie przemocą jest sprzeczne z istotą Boga. Nawiązując do pism XIV-wiecznego cesarza bizantyjskiego Manuela Drugiego, papież dodał, że choć jeden z pierwszych wersów Koranu mówi, iż "nie ma przymusu w religii", to w innych miejscach księga ta dopuszcza nawracanie siłą."

W proteście przeciw uznaniu islamu za religię prowadzącą niekiedy do przemocy, na świecie podniosła się fala islamskiej przemocy... po prostu dowód na to, że papież nie tyle miał rację, co był bardzo łagodny. Szkoda, że potem wygłosił to przemówienie, będące niemal przeprosinami. A świat islamu pokazał, że nie jest zdolny do jakiejkolwiek racjonalnej dyskusji...

"słowa premiera Turcji Erdogana, który wezwał w sobotę Benedykta XVI, by ten w ramach pokuty ukląkł przed muezinem i błagał o przebaczenie" a Turcja ma być przykłądem skutecznie zmodernizowanego i tolerancyjnego państwa muzułmańskiego... zapraszamy do UE :|

Cóż, Fallaci po prostu miała znacznie więcej racji, niż obecni politycy są skłonni przyznać. A Zachód nie może sobie pozwolić na ciągłe ustępstwa, bo druga strona nie rozumie słowa "kompromis"
Użytkownik: dzony 19.09.2006 14:34 napisał(a):
Odpowiedź na: "W miniony wtorek Be... | Corwin
Myślę, że rozumie je aż za bardzo. Dlatego się go boi. Słusznie zresztą, bo i mnie trudno jest sobie wyobrazić kompromis z islamem. Na czym miałby on polegać? Oni przestaną zabijać niewinnych ludzi, a my im podziękujemy na kolanach za okazaną łaskę? Islam nie rozumie moim skromnym zdaniem innych słów: miłość i współczucie. Postrzegam to raczej w kategoriach żalu, niż zacietrzewienia. Zdaję sobie sprawę, że ta tragedia to pokoleniowa i tradycyjna sprawa i niekoniecznie winę za to ponoszą współcześni muzułmanie; raczej ich ojcowie, jeśli już. Współcześni są może winni... zaniechania, czy też zaniedbania, takiego duchowego lenistwa.
Tak, czy siak z obawą czekam na koniec ropy na świecie, a tym samym koniec rzeki pieniędzy, która trzyma jak na razie świat arabski z dala od naszych domów.
Użytkownik: Maxim212 19.09.2006 16:56 napisał(a):
Odpowiedź na: Starałem się przeczytać j... | Smutny
A według mnie to co powiedział Benedykt XVI jest conajmniej niezręcznością. Już kiedyś wspominałem, że nowy papież nie ma ani za grosz wyczucia z jakiego słynął Jan Paweł II.
Użytkownik: Smutny 19.09.2006 20:29 napisał(a):
Odpowiedź na: A według mnie to co powie... | Maxim212
Owszem znając dzikie reakcjie muzułmanów na jakiekolwiek uwagi w ich stronę, można było zrezygnować z tej wypowiedzi. Muzumanie nie tylko żądają przeprosin ale dodatkowo mordują, palą i niszczą w efekcie wypowiedzi papieża. Zaprezentowali się jak dzicz, i nie oczekuję że, Benedykt dzikusów przeprosi. Obużanie się o to że papież podsyca nienawiść, przy takich zachowaniach jak prezentuje strona muzumańska to hipokryzja z ich strony.
W tym tumulcie ginie pojednawczy głos prezydenta (o ile dobrze pamiętam) Iranu.
Solidaryzowanie się z muzułmanami, w tym konflikcie wiąże się z tolerowaniem ich zachowań. Bo w imię zgody przemilcza się ludzką smierć i cierpienie. ja się na to nie godzę.
PS. Przeczytałem dla sprwadzenia definicje słowa terroryzm i jak się poważniej zastanowić nad znaczeniem tego słowa, to wychodzi że, obecnie koalicja walczy nie z terroryzmem a ze skrajnymi fanatycznymi organizacjami muzułmańskimi. Terroryzm to raczej metoda walki.
Użytkownik: Maxim212 20.09.2006 19:38 napisał(a):
Odpowiedź na: Owszem znając dzikie reak... | Smutny
Muzułmanie mają z kogo brać przykład. Może nie pamięta już nikt o wojnach wywoływanych przez katolików w imię boże? Chociażby sławetne wyprawy krzyżowe. Nie solidaryzuję się z fanatykami religijnymi. Żadnego autoramentu. Przyznasz jednak że stwierdzenie, któego użył Benedtykt XVI było, conajmniej, niezręcznością...
Pozdrawiam :)
Użytkownik: Smutny 20.09.2006 23:23 napisał(a):
Odpowiedź na: Muzułmanie mają z kogo br... | Maxim212
O ile się nie mylę krucjaty miały miejsce już jakiś czas temu. :-) Natomiast wielu muzułmanów pragnie wojny teraz. Jeżeli uznać, że zwrócenie uwagi na niepokojące fakty i krytyka krwawego nawracania jest niezręcznością.
Ja uważam jednak, że autorytety moralne (jeśli chcą takimi pozostać) powinny piętnować, fanatyzm, morderstwa, ograniczanie wlności słowa i łamanie praw człowieka. Dlatego Papę popieram.
Użytkownik: --- 21.09.2006 02:32 napisał(a):
Odpowiedź na: O ile się nie mylę krucja... | Smutny
komentarz usunięty
Użytkownik: Maxim212 21.09.2006 04:31 napisał(a):
Odpowiedź na: O ile się nie mylę krucja... | Smutny
Dokładnie tak samo chcą postępować nasze moherowe berety czy Młodzież Wszechpolska oraz ich mocodawcy. I nie jest to, niestety folklor. Fanatycy różnych maści mają w Europie dość spore poparcie społeczne. Wystarczy spojrzeć na ostatnie wybory u naszych zachodnich sąsiadów. Nie wymagam dużo od Benedykta XVI, jednak powinien miec więcej taktu. Choć przyznam, że po przejrzeniu bardzo jazgotliwych reakcji na wydanie pewnej młodzieżowej książki, to po Ratzingerze można spodziewać się jeszcze ostrzejszych wypowiedzi. No coż, przy całym szacunku dla człowieka i stanowiska, mogę stwierdzić jedno: stąpanie po kruchym lodzie nie jest mocną stroną Benedykta XVI.
Użytkownik: Smutny 21.09.2006 22:51 napisał(a):
Odpowiedź na: Dokładnie tak samo chcą p... | Maxim212
Nie da się porównać skali zjawiska. Nienewiść nie jest ukierunkowana tylko w stronę muzułmanów. W europie zazwyczaj po dojściu do władzy nagle miękną. W kulturze muzułmańskiej nie widać tego tak wyraźnie.
Użytkownik: Maxim212 23.09.2006 13:36 napisał(a):
Odpowiedź na: Nie da się porównać skali... | Smutny
Z zmiękczeniem fanatyków bywa raczej odwrotnie (chciałbym się mylić). Spórzmy na przykład pewnego bardzo znanego niemieckiego malarza austriackiego pochodzenia i jego kompanionów. Czy z nowszej historii sprawa "Centrum przeciwko wypędzeniom".
Użytkownik: --- 22.09.2006 00:08 napisał(a):
Odpowiedź na: Dokładnie tak samo chcą p... | Maxim212
komentarz usunięty
Użytkownik: gunia;* 14.11.2006 18:44 napisał(a):
Odpowiedź na: O ile się nie mylę krucja... | Smutny
Masz rację-krucjaty były okolo 400 lat temu,ale zwróć uwagę,że islam jest religią właśnie o około 400 lat "młodszy" od chrześcijaństwa!Wydaje mi się,że każda religia ma jakieś etapy w swoim rozwoju,które musi przejść.
Użytkownik: --- 19.09.2006 20:38 napisał(a):
Odpowiedź na: A według mnie to co powie... | Maxim212
komentarz usunięty
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: