Dodany: 09.03.2006 13:10|Autor:
z okładki
Książka składa się z trzech części. Pierwsza zawiera głównie definicje podstawowych pojęć, zwłaszcza metodologicznych, z różnych źródeł. Będą one pomocne zarówno na etapie konceptualizacji i planowania badań empirycznych, jak i w trakcie redagowania pracy magisterskiej. W części tej zawarte są także ważne elementy wiedzy metodologicznej, związane z klasyfikacją metod badań, rodzajami badań, grupami czynników różnicujących oraz procedurą badawczą.
Istotne znaczenie dla wyobrażenia sobie struktury pracy magisterskiej mogą mieć treści zawarte w drugiej części, bowiem ukazują one poszczególne jej elementy i konstrukcję pracy jako całości. W tej części zawarte są także treści związane ze stroną formalną i językową pracy. Część czwarta zawiera zestaw wyrażeń i zwrotów związanych z rozpoczęciem, zakończeniem różnych rozdziałów pracy, z prezentacją i analizą danych empirycznych. Autorka poleca książkę:
- studentom studiów dziennych,
- nauczycielom studiującym na studiach zaocznych,
- wszystkim uczestnikom seminariów magisterskich,
Kierunków humanistycznych, a zwłaszcza kierunków pedagogicznych.
Ukazana w książce wielość pojęć, zarówno od strony aparatury pojęciowej, jak formalnej i językowej, zachęci nie tylko do korzystania z wybranych wzorów, przykładów, ale także do szukania własnych rozwiązań.
[Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 1997]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.