Dodany: 02.02.2024 22:20|Autor:

Książka: Tokio
Nieuważny Jagna, Fijałkowska Agata
Notę wprowadził(a): Marylek

nota wydawcy


- Ale w sumie gdzie na sumo?
- Jak dotrzeć do 47 roninów?
- Kim jest japoński Banksy?
- Dlaczego trzeba się pospieszyć na Tsukiji?
- Czy Tokio ma swojego psa Dżoka?
- Tokio, czyli nowe spojrzenie na stolicę Japonii.

Podczas wyjazdu z Pascalem wypowiesz small talk: o to, to! To Tokio to OK!


"Historia Urahary sięga lat 90. ubiegłego wieku. To wtedy m.in. trzech ojców chrzestnych japońskiej mody ulicznej: Hiroshi Fujiwara, NIGO oraz Jun Takahashi założyli swoje marki oraz otworzyli pierwsze sklepy na tyłach popularnej modowej dzielnicy Harajuku. Uraharę od początku charakteryzowała swego rodzaju niedostępność - ubrania były przygotowywane w małych partiach, sklepy często nie posiadały szyldów, a obsługa zdecydowanie odbiegała od japońskich standardów. Biznesy funkcjonowały bardziej na zasadzie: »kto ma wiedzieć, ten wie«, niż próbie gromadzenia jak największej klienteli za wszelką cenę. Warto wiedzieć, że było to przede wszystkim miejsce dla mężczyzn. Sklepy z odzieżą dla kobiet kończyły się kilka przecznic wcześniej. Dziś podział nie jest już tak wyraźny - szczególnie dzięki popularyzacji ubrań unisex - choć nadal niektóre z najbardziej znanych marek nie tworzą kolekcji dla pań".

Jakub Tepper, japonista, dziennikarz, zarządza w międzynarodowej spółce ulokowanej w Azji


[Wydawnictwo Pascal, 2018]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 8
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: