Dodany: 02.05.2023 13:55|Autor:

z okładki


Przekaz graficzny nie wyłania się z umysłu twórcy pod wpływem natchnienia w pełnym i skończonym kształcie­. Jest to rezultat złożonego procesu wymagającego namysłu koncepcyjnego, opracowania strategii oraz zdecydowania zarówno o treści, którą chcemy zakomunikować, jak i o formie, którą zamierzamy jej nadać.

By uporządkować ten złożony proces, Rosa Llop opisała parametry graficzne i semiotyczne odgrywające zasadniczą rolę w rozwoju projektu graficznego. Przedmiotem tej analizy są okładki książek - ta dziedzina projektowania wizualnego stanowi obszerny zbiór różnorodnych rozwiązań, a zarazem jest to ograniczone pole eksperymentalne, szczególnie przydatne w badaniach dotyczących symboliki graficznej, związków pomiędzy poszczególnymi obiektami graficznymi, kompozycji oraz oddziaływania kolorów. Rozważania te ilustruje bardzo bogaty zestaw projektów okładek autorstwa znakomitych twórców dawniejszych i współczesnych, takich jak: Daniel Gil, Coralie Bickford-Smith, Enric Jardí, Jessica Hische, Peter Mendelsund, Barbara de Wilde, David Pearson, Alvin Lustig, Jan Tschichold, Rodrigo Corral czy Chip Kidd.


Rosa Llop mówi o sobie, że jest projektantką graficzną uwielbiającą dizajn. Prowadzi zajęcia z projektowania graficznego oraz typografii w Escola Universitària de Disseny i Enginyeria de Barcelona. Szczególnie interesują ją komunikacja wizualna, kultura dizajnu i zagadnienia związane z rozwojem nowych techno­logii. Obecnie pracuje nad doktoratem w ­Winchester School of Art na Uniwersytecie w Southampton.


[Wydawnictwo d2d.pl, 2021]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 23
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: