13.
Kłamstwa: Faza trzecia (
Grant Michael (ur. 1943))
Ocena: 4,5
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Zdecydowanie dla starszych nastolatków, dużo brutalnych scen. Cykl trzyma poziom, historia jest ciekawa, wszystko zależy od tego, jak długo to się będzie ciągnęło.
14.
Nowe psoty Emila ze Smalandii (
Lindgren Astrid)
Ocena: 5
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Tym razem i ja i dziecko byłyśmy zachwycone, co tu dużo mówić, te przygody są może i lekko naiwne, ale jakie urocze. Talent pisarski wychodzi w każdym zdaniu, i miłość do dzieci. Cudne historyjki.
15.
Tiramisu z truskawkami (
Jagiełło Joanna)
Ocena: 5
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Książki w tym cyklu przede wszystkim zyskują poruszaniem bardzo aktualnych problemów i tematyką współczesnej, wcale nie kryształowej młodzieży. Mojej siostrze lat 16 też się podobają, a to wiele znaczy. Treść jest chętnie przez nią czytana, za to decyzje podejmowane przez bohaterów często negowane, a o to przecież chodzi, żeby z lektury wyciągnąć nie tylko przyjemność,ale i korzyść.
16.
Cokolwiek wybierzesz (
Szamałek Jakub)
Ocena: 5
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał
Do czego to doszło... zarwałam nockę, niezwykle wciągające, prawdopodobne i dlatego tak przerażające. Można dostać lekkiej paranoi. Książka ważna nie tylko dla świetnej rozrywki, ale i dla uświadomienia sobie tego, że przestajemy panować nad technologiami, które nas otaczają ze wszystkich stron. Oczywiście że natychmiast sięgam po kolejne tomy.
17, 18
Kimkolwiek jesteś (
Szamałek Jakub)
Gdziekolwiek spojrzysz (
Szamałek Jakub)
Ocena: 5
Gatunek: thriller, sensacja, kryminał
Jedne z lepszych kryminałów, jakie czytałam kiedykolwiek. Przez konstrukcję bohaterów, prawdopodobieństwo, wybaczam nawet korektorskie błędy. To, jaką pracę autor włożył w przygotowanie się do pisania jest godne podziwu. Świadomość czytelnika wzrasta znacząco. Nowe technologie, internet, to nasza codzienność. Wielu z nas nie wyobraża sobie już życia bez niego i nie pamięta takiego życia.
Nie uważam, żeby natychmiast należało wpadać w paranoję i odcinać się od sieci, ale po przeczytaniu tych kryminałów może staniemy się chociaż odrobinę ostrożniejsi.
Mnie dało do myślenia i na pewno będę polecać dalej. Negowanie, że nam się to nie przydarzy z góry nie ma sensu, bo owszem, być może nie, kiedy dla nikogo nie staniemy się ważni, ale zawsze pozostajemy celem statystycznym, a to sporo zmienia.
19.
Jeszcze żyje Emil ze Smalandii (
Lindgren Astrid)
Ocena: 5
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Podobało nam się jak nie wiem co. :) Żałujemy, że to już koniec czytanek o koszmarnym małym psotniku. Ktoś, kto potrafił tak pisać, z pewnością bardzo kochał dzieci.
20.
Wielki Mistrz (
Canavan Trudi)
Ocena: 4,5
Gatunek: fantasy
Trochę mnie zmęczył ten ostatni tom, po ciekawym drugim spodziewałam się znacznie więcej. Jak na czołowe nazwisko tego gatunku, słabo. A może po prostu ciężko jest już coś odkrywczego wymyślić.
21.
Mleko z miodem (
Jagiełło Joanna)
Ocena: 4
Gatunek: dziecięca, młodzieżowa
Głupie typowe rozwiązania, jakby komuś się już pisać nie chciało. Traktowanie czytelnika jak kogoś bezmyślnego przez pomyłki w datach,a nuż nikt nie zauważy, no przepraszam, czytając tomy po kolei nie da się nie zauważyć. Świetnie się zapowiadało, wyszło może nie bardzo źle, ale autorka potrafiła znacznie lepiej. Nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego ani autorka, ani korekta nie odnosi się do poprzednich tomów i nie przypomina sobie faktów.
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.