Również i ja wpadłam w sidła akcji Moniki. Czas na klasyki rozpoczyna się już całkiem niebawem, bo pewnie już od września (wszystko przez zobowiązania biblioteczne, a szkoda oddawać nieprzeczytanych książek)
Oto lista (brak jakichkolwiek uporządkować i kolejności czytania, czyli tzw. "artystyczny nieład"):
1. Henryk Sienkiewicz - Trylogia, Quo Vadis
2. Arthur Conan Doyle - Przygody Sherlocka Holmesa, czyli Studium w szkarłacie, Znak czteres, Pies Baskerville'ów i Dolina Trwogi
3. Robert L. Stevenson - Dr Jekyll i Mr Hyde, Wyspa skarbów
4. Mark Twain - Joanna d'Arc, Przygody Hucka
5. Fiodor Dostojewski - Biesy, Bracia Karamazow, Idiota
6. Lew Tołstoj - Wojna i pokój
7. Lewis Carroll - Alicja w krainie czarów
8. Charles Dickens - Wielkie nadzieje, Przygody Olivera Twista, David Copperfield, Klub Pickwicka
Trzej muszkieterowie (
Dumas Aleksander (ojciec; Dumas Alexandre))
- wracam powoli do realizacji prewersalek, gdyż nie lubię zostawiać niedokończonych spraw i postanowień. Ta książka tylko zachęca do kontynuowania akcji, muszę tylko dorwać pozostałe tomu serii. Gorąco wszystkim polecam.
9. Aleksander Dumas - Hrabia Monte Christo
10. Jane Austen - Duma i uprzedzenie, Mansfield Park
11. Herman Melville - Moby Dick
Dracula [pełna wersja] (
Stoker Bram)
Po sporym czasie wracam ponownie (w sumie to przypadkowo) do realizacji prewersalek. Ale jak to się mówi: "co się odwlecze, to nie uciecze". Zabrałam się więc z chęcią do poznania Hrabiego z Transylwanii. I po raz kolejny klasyka okazała się warta tego miana. Książka bardzo dobra, więc warto w 100 %.
13. Wiktor Hugo - Dzwonnik z Notre Damme, Nędznicy, Ostatni dzień skazańca
Trzymajcie kciuki
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.