Dodany: 01.10.2017 21:15|Autor: naufraga
Sierpień , wrzesień 2017
1.
Krytyczny moment (
Baldacci David)
) -dobra sensacja, z wartką akcją i nieoczekiwanymi zwrotami akcji,jak to u tego autora bywa.
2
Pani Walewska: Powieść historyczna z epoki napoleońskiej (
Gąsiorowski Wacław (pseud. Sclavus Wiesław, Mieroszewicz Jan))
. Gorzka opowieść o miłości, która poległa w walce z historią. Obraz Napoleona nie budzi sympatii, mocno odbiega od tego pięknego mitu zrodzonego w głowach gorących Polaków.
3.
Złota skóra (
Montero Carla)
- jak dla mnie najsłabsza powieść pisarki.Mało ciekawa kryminalna historia, bez fajerwerków... brak kolorytu Wiednia , mocnych postaci... Z powieści na powieść poziom pisarstwa leci na łeb na szyję.
4.
Skrzydlaty chłopiec: Powieść lotnicza dla młodzieży (
Makuszyński Kornel) . Dosyć słabo znana powieść Makuszyńskiego,ze specyficznym językiem pisarza, dość egzaltowane słownictwo, ale historia pełna wzruszeń i "czystości charakterów". Pochwała rodzącego się w II Rzeczypospolitej lotnictwa, pasji, nauki i możliwości dopięcia swego.Warto odnowić "znajomość" z tym pisarzem, który pisał, iż"mądrym być to wielka sztuka, ale dobrym jeszcze większa".
5.
Niebieska Gwiazda (
Guillou Jan)
) najsłabsza książka z cyklu. Doceniam tematykę, ukazanie kobiet w walce, ich działalność w Ruchu Oporu, ale to natrętne powtarzanie, powielanie tego,co wydarzyło się w poprzednim tomie. Nudne schematy działalności różnych organizacji w Norwegii i Szwecji, narracja tylko momentami przyciąga uwagę czytelnika. A w zapowiedziach kolejny tom, mam nadzieję,że lepszy...
6.Kamienie na szaniec((Kamiński Aleksander (pseud. Górecki Juliusz)
7.Chłopcy z Placu Broni (Molnár Ferenc (właśc. Neumann Ferenc))- obie książki w ramach "przypominania treści lektur"- dociekliwy uczeń nie może przecież nie uzyskać ode mnie odpowiedzi ;)
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.