Dodany: 22.05.2010 22:21|Autor:

Książka: Wywieranie wrażenia na innych: O sztuce autoprezentacji
Leary Mark
Notę wprowadził(a): krzyc

1 osoba poleca ten tekst.

nota wydawcy


Człowiek inaczej zachowuje się wówczas, gdy nikt go nie obserwuje, a inaczej, gdy świadkami jego zachowań są inni ludzie. Choć twierdzenie to wydaje się oczywiste, stosunkowo długo psychologia nie interesowała się tym, dlaczego właściwie taka różnica występuje, jakie czynniki ją potęgują i jakie są jej konsekwencje.

Książka Marka Leary'ego poświęcona jest tym właśnie zagadnieniom. Autor, znany psycholog społeczny i jeden z najwybitniejszych specjalistów w zakresie autoprezentacji, w systematyczny sposób omawia problematykę związaną z wywieraniem wrażenia na innych. Czyni to w sposób nadzwyczaj kompetentny, a zarazem przystępny, toteż po tę publikację sięgną nie tylko psychologowie.

prof. dr hab. Dariusz Doliński


Książka napisana jest jasno i nader przejrzyście. Autor ujawnia rzetelną znajomość przedmiotu, co nie dziwi, jeśli się zważy, że Mark Leary należy do wąskiego grona największych autorytetów w badaniach nad problematyka autoprezentacji. Na ubogim rynku polskim, na którym zaobserwować można zatrzęsienie prac mało wartościowych, jego książka może okazać się wprost bezcenna.

dr hab. Maciej Dymkowski


Książka "Wywieranie wrażenia na innych" omawia:

- stosowane przez ludzi różnorodne taktyki autoprezentacyjne,
- motywacje leżące u podstaw autoprezentacji,
- kontekst społeczny i kulturowy zachowań autoprezentacyjnych, a także ich konsekwencje.

[Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Gdańsk 2003]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 1126
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: