Dodany: 12.03.2017 11:16|Autor:
nota wydawcy
Przejmująca i niezwykła opowieść o wizjonerskiej kobiecie, która stworzyła globalną ikonę zabawek.
Ta niezwykła biografia to nierozerwalna historia kobiety i lalki. Jedną z nich jest każdemu doskonale znana, kultowa Barbie. Drugą jej kreatywna i zdeterminowana pomysłodawczyni kryjąca się pod imieniem Ruth.
Barbie to ikona zabawek. Tą lalką bawiła się niemal każda dziewczynka. Niewielka, acz szalenie zmysłowa Barbie powstała w 1959 roku. Stała się międzynarodowym skarbem – w samej Ameryce bawiło się nią 90% dziewczynek, a wierne fanki zjednała sobie w 150 krajach. Cóż to za wszechstronna persona! Startowała w igrzyskach olimpijskich, trudziła się zawodem pilotki sił powietrznych, pracowała jako właścicielka butiku, startowała w wyborach na prezydenta i niewątpliwie wywołała kulturowy przełom!
Bazując na oryginalnych badaniach, obszernych wywiadach i wcześniej niedostępnych materiałach, autorka opowiada fascynującą historię o tym, jak dwie postaci – Barbie i Ruth na zawsze zmieniły amerykański świat biznesu i kultury.
Fenomenalny memoire przedstawiający losy kobiety, której wdzięczne są całe pokolenia dziewczynek
„Barbie i jej twórczyni, zamaszyście zaznaczająca swoje miejsce businesswoman, która stworzyła największe przedsiębiorstwo zabawek, mają coś do powiedzenia”.
„Time Magazine”
[Wydawnictwo Kobiece, 2017]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.