Dodany: 05.02.2017 23:11|Autor:

z okładki


Autorka książki, Maria Czerwińska-Jasiewicz, od wielu lat Profesor nadzwyczajny Wydziału Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego, a od roku 2013 także Profesor nadzwyczajny Instytutu Psychologii Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego w Warszawie, jest specjalistą z zakresu psychologii rozwojowej. Przez wiele lat (2002-2013) pełniła funkcję kierownika Zakładu Psychologii Rozwoju Człowieka na Wydziale Psychologii UW. Od 30 lat zajmuje się problematyką rozwoju młodzieży oraz specyficznych trudności okresu dorastania. Jest autorką kilkudziesięciu publikacji na ten temat, w tym książek. Najważniejsze książki to dwie monografie: „Rozwój psychiczny młodzieży a jej koncepcje dotyczące własnego życia” (2005) oraz „Decyzje młodzieży dotyczące własnej przyszłości” (1997). Niniejsza książka „Psychologia rozwoju młodzieży w kontekście biegu ludzkiego życia” przedstawia rozwój w okresie dorastania w różnych sferach w odniesieniu do rozwoju człowieka w ciągu życia, a także autorski rozszerzony model koncepcji własnego życia młodzieży oraz wybrane problemy okresu dorastania. Książka może być przydatna dla szerokiego kręgu odbiorców: studentów psychologii, pedagogiki, socjologii, psychologów i pedagogów praktyków, socjologów, a także dla nauczycieli, rodziców oraz w wielu zakresach dla dorastającej młodzieży.


„Książka stanowi swoisty wkład do wiedzy o człowieku na temat rozwoju młodzieży. W całości jest ona bogato informująca oraz interesująca. Zapewne będą z niej korzystać studenci psychologii, pedagogiki oraz innych kierunków, psychologowie praktycy, nauczyciele, wychowawcy oraz osoby zainteresowane wyższym poziomem humanizacji tych dziedzin życia, w których uczestniczą ludzie młodzi”.

Prof. dr hab. Czesław Walesa


„Należy Ona (Maria Czerwińska-Jasiewicz) do badaczy rozwoju psychicznego młodzieży o znaczącym dorobku publikacyjnym, którzy równocześnie wykształcili następców, zajmujących obecnie wysoką pozycję naukową, także międzynarodową. (...) Odnoszę wrażenie, że ukrytym celem jest próba podsumowania przez Autorkę swoich dotychczasowych przemyśleń teoretycznych i ustaleń empirycznych (w tym swoich uczniów) na temat rozwoju młodzieży”.

Prof. dr hab. Janusz Trempała

[Difin, 2015]

(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.

Wyświetleń: 152
Dodaj komentarz
Patronaty Biblionetki
Biblionetka potrzebuje opiekunów
Recenzje

Użytkownicy polecają:

Redakcja poleca: