Stwierdziłam, że warto byłoby wydzielić najlepszych autorów, których twórczość na tyle mi się spodobała, że przeczytałam większość ich dzieł. Limity ustaliłam na: co najmniej 75% samodzielnej (bez antologii i współautorstwa) twórczości autora wydanej po polsku przy minimum 5 wydanych książkach lub 60% przy co najmniej 10 książkach. Przy niektórych autorach tytuły najbardziej znaczących powieści (więcej ważnych dla mnie książek w osobnej czytatce). Czytatka będzie edytowana w miarę czytania kolejnych książek.
Asimov Isaac - 23. Powieści Asimova, które podbierałam bratu ukształtowały we mnie pojęcie, jak powinna wyglądać fantastyka.
Auel Jean M. - 6. Fantastyczna wyprawa w głąb czasu i historii człowieka na ziemi.
Axelsson Majgull - 4 i będzie następna. Kawałek dobrej literatury.
Baccalario Pierdomenico (pseud. Moore Ulysses lub Belpois Jeremy) - 18. Zaczęło się od sprawdzenia, czy nadaje się to dla Córki, a potem już czytałyśmy razem.
Białołęcka Ewa - 7.
Bunsch Karol - 20. Jak Asimov kształtował mnie fantastycznie, tak Bunsch historycznie. Dobrze, że brat miał sporą bibliotekę. :)
Canavan Trudi - 7. Dobrze mi się czytało, chociaż nie jest to nic wielkiego.
Card Orson Scott - 22. Jedne powieści czytało się lepiej, inne gorzej, ale ogólnie jest bardzo dobrze.
Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena) - przyznam, że nie chciało mi się liczyć, ale to autorka-instytucja w pewnym okresie życia. Dzisiaj już jej nie trawię niestety, wyrosłam czy co? ;)
Druon Maurice (Kessel Maurice) - 9. Sporo przeczytałam, ale jakoś szczególnego miejsca Druon w moim sercu nie zajął.
Dukaj Jacek - 7. Najlepsze jeszcze przede mną.
Flanagan John - 11. Bardzo dobre powieści fantasy dla młodzieży osadzone w realiach średniowiecznej Europy.
García Márquez Gabriel - 12. I będą następne. [
Sto lat samotności (
García Márquez Gabriel)
]
Golding William - 12. Te brakujące 2 mam w planach na najbliższą przyszłość. [
Władca much (
Golding William)
,
Wieża (
Golding William)
]
Gordon Noah - 7. Ciekawe, czy powrót do Gordona byłby dzisiaj udany.
Graves Robert - 9. Autor na tyle znaczący, że musiał się tu znaleźć. Ale nie mam w planach jego wierszy, więc właściwie mogłabym odliczyć, prawda? ;) [
Ja, Klaudiusz (
Graves Robert)
,
Klaudiusz i Messalina (
Graves Robert)
]
Greene Graham - 29 (na 29). Świetny autor, o perfekcyjnym warsztacie. Aż chciałoby się westchnąć: dzisiaj już tak się nie pisze. Będę do niego wracać. I jak ładnie wyglądają wszystkie oceny na pomarańczowo. :) [
Sedno sprawy (
Greene Graham)
,
Trąd (
Greene Graham)
,
Czynnik ludzki (
Greene Graham)
]
Grisham John - 16. W okresie sensacyjno-kryminalnym mojego życia autor wiodący.
Grzędowicz Jarosław - 7. Dobra fantastyka, na solidnym poziomie.
Hearn Lian (właśc. Rubinstein Gillian) - 5. Lubię te wschodnie klimaty, nawet w otoczce lekkiej fantasy.
Herriot James (właśc. Wight James Alfred) - 8. I już mi się znudziło.
James P. D. (James Phyllis Dorothy) - 9. Jak z Grishamem, w pewnym okresie bardzo lubiłam panią James.
Jansson Tove - 12. Pominęłam tu komiksy o Muminkach jako nieznaczące.
Kay Guy Gavriel - 10 (na 10). Bardzo porządne fantasy opierające się na historii. [
Lwy Al-Rassanu (
Kay Guy Gavriel)
]
Kosidowski Zenon - 4. Książki z czasów młodości.
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber) - 19. Będą następne. [rewelacyjna:
Lawinia (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
, bardzo dobry:
Czarnoksiężnik z Archipelagu (
Le Guin Ursula K. (Le Guin Ursula Kroeber))
]
Lem Stanisław - nie chce mi się liczyć, ale na tyle dużo przeczytałam, że na pewno się łapie. [
Opowieści o pilocie Pirxie (
Lem Stanisław)
,
Solaris (
Lem Stanisław)
]
Maalouf Amin - 4. Ostatnią też chcę przeczytać.
Rowling Joanne (pseud. Rowling J. K., Skamander Newt, Whisp Kennilworthy, Galbraith Robert) - 7. Lekkie, łatwe i przyjemne.
Musierowicz Małgorzata - 25. Tych dla najmłodszych jakoś nie mam motywacji teraz czytać. ;) [
Opium w rosole (
Musierowicz Małgorzata)
]
Paver Michelle - 6. Bardzo fajna bajka wprowadzająca dzieci w świat historyczno-fantastyczny. Dla dorosłych też się nadaje. ;)
Pratchett Terry - większość, za dużo liczenia. ;) Autora przedstawiać nie trzeba.
Proust Marcel - 7. Piękno. I już.
Sapkowski Andrzej - 17. Lubię AS-a. Im więcej go czytam, tym więcej w tych powieściach dostrzegam. [Wiedźmin]
Dr. Seuss (właśc. Geisel Theodor Seuss) - 6. Świetne do czytania na głos - dużo zabawy dla dzieci.
Shaw Irwin - 10. Dawno czytałam Shawa i niewiele pamiętam, najlepiej chyba "Młode lwy", pewnie przez film.
Smith Wilbur - 27. Solidna, wciągająca przygodówka. Sporo można się dowiedzieć o historii południowej Afryki. Więcej na blogu: http://danutinka.blogspot.com/search/label/Wilbur%20Smith.
Steinbeck John - 17. Jeden z najlepszych dla mnie pisarzy. Chcę mieć i przeczytać wszystko, co napisał. [
Na wschód od Edenu (
Steinbeck John)
]
Szklarski Alfred (pseud. Bronowski Alfred lub Garland Fred lub Gruda Aleksander) - 12. Tu wyjątkowo uwzględniłam powieści ze współautorem, bo Tomki i Złoto Gór Czarnych wywarły na mnie w dzieciństwie duży wpływ.
Szostak Wit (właśc. Kot Dobrosław) - 4. Piękne, dobrze napisane i wciągające powieści.
Terakowska Dorota - 9. Kiedyś znacząca autorka, teraz już nie wiem.
Thorwald Jürgen (właśc. Bongartz Heinz) - 6.
Vesaas Tarjei - 6. Bardzo dobra literatura.
Waltari Mika - 9. U Waltariego bardziej cenię powieści współczesne niż historyczne. [
Obcy przyszedł na farmę (
Waltari Mika)
]
Wiśniewski-Snerg Adam - 5. Dobre, chociaż szkoda, że tak mało zdążył dopracować. [
Robot (
Wiśniewski-Snerg Adam)
]
(c)Wszystkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie bez zgody autora zabronione.