Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Straż jest wpominaana jedynie (zwłaszcza jedna funkcjonariusz) i śladowo są, a ON - racja - jest, ale bardzo króciutko. To tak, jakby ich nie było. :-)
Praga leży tak daleko na południu, jak Kraków. I tak daleko na zachodzie, jak Szczecin. Polacy coraz liczniej zaczęli się tu pojawiać w czasach Mieszka i Chrobrego, potem na dworach polskich żon Przemyślidów. Jeszcze potem do Pragi wędrowali studenci po tytuły naukowe, księża - z potrzeby ducha, wielmoże - po kochanki, alchemicy - po kamień filozoficzny, poeci - po iskrę bożą, politycy - po mariaże i intrygi. Leszek Mazan, wieloletni korespond...
Czuję się zachęcona, mimo poważnych braków w obsadzie. :-) A czy będzie przynajmniej bibliotekarz??
ON i straż się pojawili, choć na króciutko. czyli nie, że niezupełnie :)
temat na książkę super, ale momentami miałam wrażenie, że autor pisze byleby coś pisać i żeby książka była jak najgrubsza...
Dziewiętnasty czerwca, Paryż. Na szóstym pierwsze w budynku przy Rue de l'Abreuvoir Mistral obserwuje pszczoły fruwające za oknem jej pokoju. Z drugiej strony ulicy obserwuje ją mężczyzna o siwych włosach i lodowatym spojrzeniu. To Jacob Mahler, ostatnia osoba na świecie, którą Mistral chciałaby znów zobaczyć. Na szczęście nie jest sama: do Paryża przyjechali właśnie Sheng, Elektra i Harvey. Czwórka przyjaciół szuka tajemniczego Statku Izydy,...
Ja bym powiedział, że to najbardziej uniwersalne książki Kinga. Potrafią zachwycić i "regularnych" czytelników pisarza, jak i osoby, które zwykle omijają literaturę grozy szerokim łukiem. Niemniej uważam, że "Zielona Mila" jest mocno przecenianą książką. Jest dobra i tylko tyle. "Skazani...", a właściwie "Cztery Pory Roku" to bardzo ciekawy zbiór. Chociaż najlepsze na nim są i tak "Ciało" oraz &qu...
Otóż to, "To" jest prawdopodobnie najlepszą książką Kinga. "Bastion" cenię nieco niżej, chociaż...czytałem te pozycje w różnych momentach swojego życia; wkrótce zabieram się za cały dorobek Kinga na nowo, chronologicznie, i wtedy już z 100% pewnością będę mógł coś powiedzieć. Bo trudno mi oceniać wrażenia towarzyszące lekturze "Miasteczka Salem" -miałem wtedy 16 lat i był to w ogóle mój pierwszy horror - z emocjami, ...
Książka nieaktualna o kilka lat. Niespełna połowę jej zawartości to prześmiewcza krytyka koalicji SLD-PSL. Niby śmieszne tylko kogo to dzisiaj obchodzi gdy już nawet Samoobrona i LPR, towarzyszki niesławnego PiS-u odchodzą w zapomnienie. Polityka Panie Tomaszu to nie szlagiery przedwojennej Warszawy,że można zawsze z przyjemnością do nich wrócić.Polityką bieżącą ludzie się brzydzą a co mówić o jej wydaniu w pańskiej pozycji. To już nie trąci mysz...
Myślę, że nie należy zapominać o takich dziełach Kinga jak "Zielona Mila" czy "Skazani na Shawshank". Nie przypadkowo użyłam określenia dzieła, bo według mnie są to bardzo dobre książki. Szczególnie doceniam umiejętność Kinga, dzięki której potrafi on przybliżyć narratora czytelnikowi. Sądzę, że te dwie jego powieści są naprawdę nieszablonowe i napisane w sposób, który przypadł mi do gustu. Co do pozostałej twórczości Kinga, t...
Zgadzam się, że "Buick 8" jest powieścią, której z czystym sumieniem można nie czytać. Nie jest ona zbyt ambitna, fabuła nie powala na kolana, generalnie taka sobie. Nie jest jednak tak, że czyta się to w mękach i płacze ze złości przy każdej kolejnej stronie. Wręcz przeciwnie, traktując "Buicka 8" z przymrużeniem oka można czytać go nawet z przyjemnością. Tyle jeśli chodzi o recenzowaną przez Ciebie książkę. Co do twórczoś...
Nic na to nie poradzę, ale słowo „seans” najpierw kojarzy mi się z seansem kinowym; gdybym nie zajrzała do notki na okładce, byłabym gotowa sądzić, że rzecz traktuje o ostatnich filmach z udziałem aktorki. Jednak skonstatowanie, że mowa o całkiem innych seansach - psychoanalitycznych, którym Monroe poddawała się przez co najmniej kilka lat - nie osłabiła mojej ciekawości, wręcz przeciwnie, bo ta karta z jej życia nie była mi szerzej znana. No...
Chociaż nikt jeszcze nie mógł odbyć podróży do środka Ziemi, geolodzy potrafili ustalić, co się kryje w głębinach naszej planety, kiedy i jak powstała, jaki jest mechanizm tworzenia się wulkanów, dlaczego występują trzęsienia ziemi, czemu kontynenty się przesuwają, jak powstają wyspy i góry, jakie tajemnice kryją skały, minerały i skamieniałości. Do podróży po tym tajemniczym świecie zaprasza was ta książka. [Dom Wydawniczy Bellona, 2000]
Ja z kolei najgoręcej polecam "Dolę Jeruzalem" - to może nawet najlepsze opowiadanie, jakie King kiedykolwiek spłodził. Ale czy sam zbiór jest najlepszy? Miałbym wątpliwości. Niektóre opowiadania ocierają się o geniusz, inne są po prostu głupawe ("Magiel", "Kosiarz trawy")
- Obmyślam świat - Zakochani - Klucz - Drobne ogłoszenia - Zwierzęta cyrkowe - Hania - Na powitanie odrzutowców - Próba - Czwarta nad ranem - Martwa natura z balonikiem - Przyjaciołom - Rehabilitacja - Pogrzeb - Minuta ciszy po Ludwice Wawrzyńskiej - Dwie małpy Bruegla - Jeszcze - Sen nocy letniej - Atlantyda - Z nie odbytej wyprawy w Himalaje - Nic dwa razy - Buffo - Upamiętnienie - Małpa - Lekcja - Muzeum - Chwila w Tro...
- Janusz Korczak: Legenda o pieśni - Stanisław Świrko: Orle gniazdo - Marian Orłoń: Książę Popiel i myszy - Cecylia Niewiadomska: Piast - Stanisław Świrko: Założenie Poznania - Czesław Kędzierski: Trębacz ratuszowy i król kruków - Stanisław Świrko: Przedziwna historia o koziołkach poznańskich - Artur Oppman (Or-Ot): Legenda o babim lecie - Lucjan Siemieński: Królowa Bałtyku - Gracjan Bojar-Fijałkowski: Diabeł Powsinoga - Franciszek Feni...
Ma prawo nie podobać się, oczywiście. :-) Ja ją tylko głośno bronię. :-)
- Kazimierz Władysław Wójcicki: Twardowski - Jan Kasprowicz: O śpiących rycerzach w Tatrach - Kazimierz Przerwa-Tetmajer: O Panu Jezusie i zbójnikach - Kazimierz Przerwa-Tetmajer: O Zwyrtale Muzykancie - Zofia Bukowiecka: Historia O Panu Piotrze Wydżdze i o górach złota - Roman Zmorski: Przeklęte jezioro - Lucjan Siemieński: Królowa Bałtyku - Kazimierz Władysław Wójcicki: Boruta (I) - Kazimierz Władysław Wójcicki: Boruta (II) - Kazimierz...
Nie należę do fanów "Christine". Jakoś nie przekonuje mnie pomysł, by obiektem budzącym grozę był samochód, jakiekolwiek byłyby jego właściwości. Dlatego też ze sporą dawką rezerwy podchodziłem do "Buicka 8". I chociaż książka ta mocno różni się od "Christine", wygląda na to, iż moje obawy się potwierdziły - to jedna z najsłabszych powieści Kinga. Początek może się podobać. Poznajemy Neda, syna tragicznie zmarłego Curtisa Wilcoxa. Rozpoczyna o...
Niezależna, pełna radości Bree, zagubiona wśród burzy trafia do samotnego domostwa, by prosić o nocleg. Gospodarz, ojciec małej terrorystki i zagorzały technokrata, traktuje ją jako kolejny dopust boży. Dziewczyna zostaje jednak na dłużej, ratując ojca i córkę od kompletnego chaosu. Pozornie oziębły Simon ma pewną tajemniczą cechę, która czyni noce Bree niezwykłymi... [Arlekin, 1993]
Ich znajomość zaczęła się niekonwencjonalnie - Slater wpadł do pułapki na niedźwiedzie, z której uwolniła go Jamie. Od pierwszej chwili ulegli wzajemnej fascynacji. On jednak był budowniczym tamy, a ona walczyła o zachowanie nieskalanej cywilizacją przyrody. Czy mimo sprzecznych interesów znajdą wspólny pomysł na życie? [Arlekin, 1993]
Ann chciała już tylko rozbudować salon kosmetyczny i zaadoptować dziecko. W swym życiu nie widziała miejsca dla mężczyzny. Niespodziewane spotkanie z dawnym ukochanym ożywiło uczucia sprzed lat... [Arlekin, 1993]
Kiedy Travis wtargnął w życie Alexis, zburzył jej spokój i uświadomił, jak bardzo była spragniona miłości po kilku latach życia we wdowieństwie. Kobieta zastanawia się jednak, czy spotkała właściwego mężczyznę. Travis kłamie i coś ukrywa. Czy można mu zaufać? [Arlekin, 1993]
Sławny reżyser hollywoodzki Phillip Kincaid wyrusza do Nowego Meksyku w poszukiwaniu małego i sennego miasteczka, w którym mógłby nakręcić swój kolejny film. Gdy w jakiejś zapyziałej dziurze zostaje zatrzymany przez drogówkę, rozwścieczony odmawia zapłacenia mandatu i trafia do aresztu. Tam, za biurkiem szeryfa, siedzi kobieta o niezwykłej wręcz urodzie, która nic sobie nie robi ze sławy Phila i bez wahania wtrąca go do celi. Phil postanawia ją p...
Nietrudno zauważyć, że "Buick 8" to jedna z słabszych pozycji Kinga, ale z tak jednoznacznie krytyczną oceną jego twórczości to już nieco przesadziłeś - tym bardziej, iż nie sądzę, by po latach jakoś szczególnie pamiętano taką "Grę Geralda" - bo moim zdaniem porażki artystyczne Kinga widać tym mocniej, im bardziej ambitny próbuje on być. "Gra Geralda" to dobra powieść, ale wypada dość blado przy twórczości innych lit...
„Uchodźcy i wygnańcy” (Fugitives and Refugees) Chucka Palahniuka to jedyny w swoim rodzaju, autobiograficzny przewodnik po Portland w stanie Oregon – mieście otwartym na wszelkie ludzkie zachcianki i słabości. Portland Palahniuka, od centrum aż po odległe przedmieścia, okazuje się swoistym gabinetem osobliwości, na który składają się niezwykłe miejsca, zdarzenia i ludzie ogarnięci pasją lub szaleństwem – odszczepieńcy i uciekinierzy. Każdy zn...
Doktor Lindy Cash z radością zgodziła się podjąć pracę w nowo utworzonej klinice leczenia bezpłodności. Jej entuzjazm jednak znacznie przygasł, gdy okazało się, że ma współpracować z Gregiem Daltonem, którego znała i który wywoływał w jej pamięci bolesne wspomnienia. Nadal go kochała, jak jednak miała powiedzieć mu prawdę o konsekwencjach ich przygody, skoro był żonaty? [Harlequin, 1997]
Hannah przez długi czas pracowała z doktorem Stirlingiem, który był uwielbiany przez kobiety i miał opinię playboya. Nie przeszkadzało jej to, ponieważ nie chciała wychodzić za mąż. Pewnego dnia jednak los zrządził, że niespodziewanie dla samej siebie spojrzała na niego jak na mężczyznę. A on tylko na to czekał. Od dawna adorował właśnie Hannah i gdy wreszcie zyskał jej przychylność, nie miał zamiaru pozwolić jej odejść. Nie wiedział tylko, dl...
To mój ukochany cykl. Wszystkie części są jednakowo dobre. Na szczęście jeszcze go nie zakończyłam, przede mna ostatni, piąty tom. :-))
Oooooj! :/ Przepraszam za to powtarzanie słowa "recenzja"... <wstydniś>
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)