Autor: Fiona54
Data dodania: 20.03.2013 23:39
Joannę Bator poznałam jako autorkę świetnej książki o Japonii. Następna była "Piaskowa Góra". Też dobra, doskonale się czytało, opowieść niezwykle prawdziwa, napisana z talentem wnikliwej obserwatorki miasta Wałbrzycha i jego mieszkańców.
Z tego właśnie powodu bardzo chciałam przeczytać najnowszą książkę pani Bator, czytaną nawet w radiowej "Trójce", "Ciemno, prawie noc". Tytuł zachęcający, do tego informacja, że rzecz dzieje się również w Wałbrzychu, a tematem są tajemnicze zaginięcia dziec...
Autor: imogena
Data dodania: 14.05.2013 00:55
Mroczna, nienachalnie magiczna, autentycznie wzruszająca, groteskowa, trafiająca w samo sedno, niepozbawiona humoru. Fakt, zdarzają się zgrzyty. Przede wszystkim: czemu Bluzgów aż trzy rozdziały - i czemu aż tak długie? Skondensowanie wypowiedzi internetowych frustratów do 1/5 objętości zdecydowanie by wystarczyło. Ale Joanna Bator pisze w taki sposób, że wybaczam jej wiele. Nawet kociary i duchy - elementy, które powieść każdego innego autora uczyniłyby dla mnie niestrawną - łykam bez problemów...
Autor: Rbit
Data dodania: 02.12.2013 10:32
Stworzenie i początek Wszechświata: Teologia - Filozofia - Kosmologia (ocena 4,5)
Nawet nie sposób ogarnąć jak wiele destrukcyjnej roli wobec Chrześcijaństwa odegrały infantylne obrazy typu: „Pan Bóg to stary dziadek z siwą brodą, który w 7 dni stworzył kwiatuszki, zwierzątka i Ciebie”. Nie można się dziwić, że większość ateistów ma potem wykrzywiony wizerunek religii. Nie pomaga również brak elementarnej wiedzy naukowej u duchownych i katechetów. Ta książka, pokazuje prawdziwy obraz teologii ...
Autor: bobogumizelka
Data dodania: 09.06.2014 18:58
W ciągu zaledwie kilku dni przeczytałam dwie książki: Kwietniowa czarownica i Ciemno, prawie noc. Choć różne, mają cechy wspólne. Obydwie są historiami sióstr, które odnajdują się po latach, opowiadają o ludziach, którzy zdążyli już skosztować "tak zwanej życiowe mądrości", przed którą tak bardzo broniła się Maryla Rodowicz w piosence "Wielka woda", którzy muszą pokonać swoje własne demony.
"Kwietniowa czarownica" zrobiła na mnie wrażenie nieco mniejsze niż wcześniej przeczytane książki tej a...
Autor: Lenia
Data dodania: 29.06.2014 13:30
Znalazłam wreszcie coś, czego mi od dawna brakowało: polskojęzyczną książkę napisaną z wyczuciem, bez irytujących błędów językowych (nie mam na myśli tego, że wszystkie inne książki zawierają błędy, po prostu mało ostatnio czytałam, a moja ostatnia lektura po polsku była średnio udanym tłumaczeniem z japońskiego), nieraz zaskakującą, prawie ciągle zdumiewającą głębią spostrzeżeń autorki, jej otwartością na sygnały ze świata zewnętrznego, wyobraźnią.
Chciałabym poznać osobę taką, jak główna bo...
Autor: DariuszCichocki
Data dodania: 26.08.2015 05:51
Miałem dosyć Włbrzycha już w połowie tej powieści (Ciemno, prawie noc). Mam dosyć Polski brudnej, szarej, bez zębów, z fobiami skrywanymi gdzieś głęboko i szczerzącej niespodziewanie boleśnie kąsające pieńki.
Piszę jak Bator. Od razu przypomina mi się Erenburg ze swoim Lejzorkiem Rojtszwańcem. Naśladowanie przychodzi mi zbyt łatwo.
Autorka opanowała znakomicie grę nastrojem.
Do trzydziestego odcinka podobało mi się (słucham książki na głosy). A teraz? Już nie wiem. Za dużo ciemności, lepko...
Autor: Louri
Data dodania: 05.05.2016 13:30
1997: Widnokrąg
1998: Piesek przydrożny
1999: Chirurgiczna precyzja: Elegie i piosenki z lat 1995-1997
2000: Matka odchodzi
2001: Pod Mocnym Aniołem
2002: W ogrodzie pamięci
2003: Zachód słońca w Milanówku
2004: Gnój
2005: Jadąc do Babadag
2006: Paw królowej
2007: Traktat o łuskaniu fasoli
2008: Bieguni
2009: Piosenka o zależnościach i uzależnieniach
2010: Nasza klasa: Historia w XIV lekcjach
2011: Pióropusz
2012: Książka twarzy
2013: Ciemno, prawie noc
2014: Zajeździmy kobyłę h...
Autor: karolina_helena
Data dodania: 03.01.2021 18:16
Tak jak rok wcześniej, wielu książek, które przeczytałam w 2020, nie ma na BiblioNETce, stąd taka kompilacja.
LUTY
Color and Light: A Guide for the Realist Painter (Gurney, James)
3,5
MARZEC
Girl, Woman, Other (Evaristo Bernardine)
~ Książka nagrodzona Man Booker Prize 2019, ex aequo z "Testamentami" Atwood. Nagroda zasłużona moim zdaniem, mam nadzieję, że książka zostanie wydana po polsku.
6,0
KWIECIEŃ
Noot meer slapen (Hermans Willem Frederik)
~ Klasyka dwudziestowieczn...